Er på jakt etter ny stasjonær pc, gjerne med 22" skjerm.
Det jeg har nå er Medion Life 2600 Ghz + som jeg kjøpte for 11 år siden. Er vel gamle ATA-disker inni der, jeg har ikke peiling på innmat.
Det jeg helst vil ha, er en pc med 6/8 ram, helst to "plasser" for HD, mange usb 3. (USB-hub kan jo kjøpes...)
Kan jeg uten videre bruke ATA-diskene som eksterne disker?
Jeg bruker maskina kun til surfing og litt billedbehandling, har vel egentlig ikke bruk for mer enn 4 ram, men er jo greit å ha 6/8...
Budskjettet er på ca. 6000, max 7500. (litt ironisk at maskina mi, uten skjerm, kosta 8500 for 11 år siden).
Har sett ferdigpakker med fin skjerm til 6500, men er usikker på slike.
Skjermen min er crt/vga 18", men hadde vært fint med en ny på 22" (har ikke plass til større). Jeg må også ha hdmi eller hva det nå heter mellom pc og tv. Streaming kan være gøy.
Jeg har en annen tråd her med samme navn, men ble ikke så mye klokere egentlig, derfor prøver jeg å få svar med "teskje-metoden".
Maskina jeg vil ha skal være enkel å koble til usb-enheter (3.0 helst) bra med minne, helst plass til to disker, kan vel ikke koble på en gammel disk på win home 64 bit(?), derav spørsmålet om ATA disker som eksterne disker.
Ser at dette vil bli mye å svare på, men det jeg trenger er en pc med mange tilkoblingsmuligheter (spesielt om jeg kan bruke gamle harddisker som eksterne.) og bra med ram.
Om noen har tips, blir jeg glad :)
Siden jeg maser fælt her nå, anbefaler jeg Revo Uninstaller for å fjerne programmer og rester i registry og mapper. Klikk på norsk: "Avinstaller-knappen" i midten av menyene, velg så Avansert, så blir register og mapper fjernet.
Mitt lille tips, mot gode tips og svar, håper jeg.
På forhånd takk.