Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Anbefalt billig laptop

NYTT TEMA
Cabdriver
CabdriverInnlegg: 6868
09.10.12 15:48

Jeg trenger relativt schnell å gå til anskaffelse av en ny laptop. Siden jeg ikke har peiling på denslags tenkte jeg å spørre her hva folk vil anbefale dersom man vet at bruksområdene for PC`n primært begrenser seg til tekstbehandling og nettsurfing. Størrelsen på skjermen bør av praktiske årsaker ligge innenfor 10" til 15" ettersom den kommer til å bli fraktet mye rundt og litt robusthet hadde derfor ikke vært å forakte, men jeg er inneforstått med at man ikke kan forvente for meget når man som meg i dette tilfellet ikke gidder ikke legge mer enn cirka 4000 i kjøpet. Jeg har frem til nå hatt en HP 2140 Notebook til å frakte rundt, og har hatt så gode erfaringer med den at noe i samme lei absolutt ville være å foretrekke. 

På bakgrunn av forannevnte - hva ville du anbefalt?

Cabdriver
09.10.12 20:10
drillern25: HP 11,6" http://www.netonnet.no/art/data/laptop/skjermstorrelse/laptop-11---14-tom/hp-paviliondm1-4240so/174821.5055/

Muchos gracias. Tror jammen jeg følger anbefalingen din og går for denne. Erfaringene med HP`s 2140 Notebook ble avgjørende. 

drillern25
drillern25Innlegg: 1338
09.10.12 20:28
Cabdriver: Tror jammen jeg følger anbefalingen din og går for denne.

Den er jo  snerten og grei,og veldig bra batteritid som er viktig om en stadig er på farten.hadde litt følelse av at du ville velge denne,om du synes 11,6" var stor nok for deg.

Cabdriver
09.10.12 20:41

Batteritid er ganske alfa og omega til mitt bruk, selv om jeg helt glemte å poengtere det i åpningsinnlegget. Har tilbragt mye tid på tog, buss og fly hvor lang batteritid har vært helt avgjørende. Slik vil det også bli fremover og ni og en halv times batterikapasitet har jeg aldri vært i nærheten av tidligere. Bra!

Klikk for å gå tilbake til toppen