Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Lavasoft

NYTT TEMA
Kanlite
KanliteInnlegg: 806
28.11.12 02:28

Hva er det egentlig med Lavasoft? Jeg har prøvd å slette ved å hindre oppstart, og prøvd med Revo Uninstaller, men likevel kommer det opp 5-6 faner med Lavasoft hver gang jeg kobler på nettet. 
Er jo bare å klikke bort, men vil jo ikke ha den der. Har prøvd å installere på nytt, men neida....Lavasoft er iherdig....

siIkshade
siIkshadeInnlegg: 636
28.11.12 02:31

Prøv CCleaner.

knutjoki
knutjokiInnlegg: 886
28.11.12 07:03

http://www.sevenforums.com/tutorials/11442-notifications-enable-disable-message-balloons.html

Kanlite
29.11.12 05:29

CCleaner hjelper ikke. Ei heller sevenforums ang. balloons.
Problemet er i feltet som ligger helt øverst...når jeg trykker på Chrome-knappen kommer startsiden min, Google og 4-5 Lavasoft faner opp samtidig. 
Har prøvd det meste av rense- og vedlikeholdsprogram (Malwarebytes etc.) re-installering og forsøk på å slette på nytt....
Vil helst ikke begynne med reinstallering av Windows.... Kan jo velge "Repair", men om det hjelper, aner jeg ikke.

Takk for forslag til svar (selv om de ikke fungerte)  :)

Kanlite
29.11.12 08:56

Nå har jeg prøvd ComboFix også....kommer ikke på mer.
Reinstall neste, om ikke noen her har noen lure svar da... 

VivaNorwegen
VivaNorwegenInnlegg: 1091
29.11.12 09:57
Kanlite: Reinstall neste, om ikke noen her har noen lure svar da...

Mulig dette tar det, koster kanskje noe, har ikke testet det ut :-)

Uninstall Tool 2.7.2 Build 4937 (Lavasoft Uninstall Tool) Description:

Ultra is a small tool that replaces the standart unconvenient and heavy "Add and Remove Programs".

VivaNorwegen
VivaNorwegenInnlegg: 1091
29.11.12 10:22

Eller:

How to uninstall

To uninstall Ad-Aware Antivirus, first make sure the application is closed.

Option1 : Please go to your control panel and chose ADD/REMOVE Programs:

1. Click the Start button on your computer (left-hand side of the screen).

2. Click Control Panel in the Start Menu.

3. Double-click Add or Remove Programs and find Ad-Aware Antivirus on the list of programs installed on the computer.

Note: The programs installed are typically listed in an alphabetical order.

4. Click Ad-Aware Antivirus and then click Change.

5. With the dialog box displayed, click Next to proceed.

6. On the next screen, select the Remove radio button, and then click Next.

7. Confirm your decision to remove the program form your system by clicking Remove.

8. Specify the application uninstallation settings: select or deselect the required check box(es) as needed. Once you are done, click Next.

9. You can see the uninstalling process in progress.

10. To complete the uninstalling process, click Finish.

Option 2 – Ad-Aware Antivirus uninstall:

1. Click the Start button on your computer (left-hand side of the screen).

2. Click All Programs in the Start Menu.

3. Click the Ad-Aware Antivirus program and highlight it. On the menu that displays, you can see an uninstall option.

4. Click Uninstall Ad-Aware Antivirus to start the uninstalling process and follow the instructions.

Kanlite
29.11.12 10:30

Uninstall tool hjalp ikke.
Det du skriver med å bruke add/remove hjelper heller ikke.
Har også prøvd Revo uninstaller, uten hell.
Tenkte på reinstall tidligere, men systemgjennoppretting funker nok, selv om en total reinstall er sunt for maskina....

Men takk for svar :)

knutjoki
knutjokiInnlegg: 886
29.11.12 17:22

Stopp oppstarten av alle Ad-Aware-tjenester. (Start--> Kontrollpanel--> Administrative verktøy--> Tjenester.) Restart og prøv å avinstaller i Sikker Modus. Kanskje det hjelper.

Speca
SpecaInnlegg: 10011
30.11.12 14:26
Kanlite: Men takk for svar :)

De ligger ikke inne som oppstartsfaner i Chrome da? Trykk på de 3 strekene ytterst til høyre i oppgavelinja, så på innstillinger (jeg bruker engelsk og der står det settings).  På andre menyrad, så står det om hvordan du vil åpne chrome.

Selv har jeg bestemt at jeg ikke skal ha noen oppstartssider i det hele tatt, men du har mulighet for å fortsette der du var før du lukket chrome eller sette ett utvalg av sider som skal lukkes opp. Under det utvalget av sidene, så ligger de lavalyssidene, fjerne de, og du skal være good to go.

Det er godt mulig at det blir installert igjen, men det er der de ligger for at chrome skal åpne de.

oggen
oggenInnlegg: 2327
30.11.12 23:57
VivaNorwegen: Mulig dette tar det, koster kanskje noe, har ikke testet det ut

Forsiktig der inne! Link.

Eller url:
http://support.clean-mx.de/clean-mx/viruses.php?response=alive&domain=fyxm.net

Kanlite
03.12.12 22:43

Den funket! :)
Tusen takk! :)