Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Bokmerker osv.

NYTT TEMA
Kanlite
KanliteInnlegg: 824
04.12.12 05:24

Jeg bruker Crome, og vurderer å ta en halvårs-rens på maskina snart. Den var ny i juni.
Den er stasjonær, 6 GB minne osv.... 
Jeg vet at alle programmer forsvinner, men hvordan tar jeg vare på alle Bokmerkene? 
Har veldig mange av dem, og har gjort dette før, var noe med synkronisering med Google? Men husker ikke hvordan.
Håper noen har litt greie på slikt, så jeg kan få hjelp...

På forhånd takk.

siIkshade
siIkshadeInnlegg: 753
04.12.12 05:29
Kanlite: Jeg bruker Crome, og vurderer å ta en halvårs-rens på maskina snart. Den var ny i juni.
Den er stasjonær, 6 GB minne osv.... 
Jeg vet at alle programmer forsvinner, men hvordan tar jeg vare på alle Bokmerkene? 
Har veldig mange av dem, og har gjort dette før, var noe med synkronisering med Google? Men husker ikke hvordan.
Håper noen har litt greie på slikt, så jeg kan få hjelp... På forhånd takk.

Kopier denne linken; chrome://chrome/settings/syncSetup inn i chrome.

Dette forutsetter at du er logget inn med google-kontoen din.

Kanlite
04.12.12 06:43

Kopiere en link på ei plassering jeg skal slette?

Niklasabj
NiklasabjInnlegg: 2059
04.12.12 16:48

Kan forklare det silkshade tappert prøvde, men ikke fikk til.

Du trenger en egen googlebruker. Dette har du allerede om du har en bruker på Youtube og/eller google+. 

Gå til tilpass kontroller(øverst i høyre hjørne på chrome) > innstillinger > Logg deg på chrome nesten helt øverst på siden > OK, synkroniser alt.

Gjenta dette på alle dine pcer, mobiler og diverse andre ting du kan komme over. 
Gå til avanserte synkroninnstillinger for å fikse og redigere på hva som skal synkroniseres mellom utstyret ditt. 

(Innlegget ble redigert 04.12.12 16:49)

knutjoki
knutjokiInnlegg: 886
04.12.12 18:46

Den enkleste måten er å samle alle bokmerkene i en egen mappe på f.eks en USB-stick.

siIkshade
siIkshadeInnlegg: 753
05.12.12 03:03
Niklasabj: Kan forklare det silkshade tappert prøvde, men ikke fikk til.

Ikke fikk til? Selv bestemoren min hadde fått til å kopiere bokmerkene sine med den forklaringen.

Niklasabj
NiklasabjInnlegg: 2059
05.12.12 07:21
siIkshade: Ikke fikk til? Selv bestemoren min hadde fått til å kopiere bokmerkene sine med den forklaringen.

Var det bestemoren din du skulle hjelpe nå?

Når han setter et spørsmålstegn ved forklaringen din så er det for dårlig.

Kanlite
18.12.12 13:16

silkshade: Var bare at jeg syns du var noe utydelig, jeg har ikke prøvd, og alle besteforeldrene mine er døde, så de har ikke stor sjans på noen tema...
Man kan vel lage bokmerker av snarveier på desktop? Løsningen til knutjoki virker enkel...om den funker? Noen som har prøvd den?

comsense
comsenseInnlegg: 458
19.12.12 00:05
Kanlite: silkshade: Var bare at jeg syns du var noe utydelig, jeg har ikke prøvd, og alle besteforeldrene mine er døde, så de har ikke stor sjans på noen tema...
Man kan vel lage bokmerker av snarveier på desktop? Løsningen til knutjoki virker enkel...om den funker? Noen som har prøvd den?

Ja. I gamle dager så gjorde jeg det på den måten. Men etter at jeg oppdaget Google`s suverene synkroniseringsfunksjon så trenger jeg ikke lenger å jhøre backup av bokmerker. De er lagret hos Google, og kan nås fra enhver pc, også om du skulle være hos svigers og bruke deres pc.... 

Kanlite
06.06.16 18:23

Fantes det så gode cloud-løsninger for 4 år siden, som vi har i dag? Neppe. 

Bruker 4 forskjellige gode løsninger nå. Liker iCloud veldig godt, den tar backup av absolutt alt. 

pusur44017
pusur44017Innlegg: 571
06.06.16 19:28

Det fantes tydeligvis så gode cloud-løsninger for 5 år siden!

https://no.wikipedia.org/wiki/ICloud

-pusur

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg