Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Valg av PC

NYTT TEMA
ilModric
ilModricInnlegg: 24424
01.03.13 04:36

Hei, kjære VGD-ere.

Jeg trenger en ny PC. Mine behov er:

- Den må være rask og ha minimal ventetid på innlasting av nettsider og programmer.
- Spiller av HD-filmer og TV 2 Sumo i HD uten problemer.
- Football Manager skal kunne spilles uten at PC-en blir treigere
- Internett
- Makspris på ca. 4k

Info: Jeg spiller aldri spill eller bruker programmer som tar veldig stor kapasitet.

Så, har dere noen tips til meg? 

På forhånd takk for hjelp!

drillern25
drillern25Innlegg: 1449
01.03.13 05:39
ilModric: Så, har dere noen tips til meg?

Det er vel ikke enkelt å finne en superkjapp lappis til 4K,nen du kan jo ta en titt på disse hos netonnet,det er ihvertfall gratis frakt.

r0manc
r0mancInnlegg: 389
01.03.13 10:18

Du sier ikke noe om du vil ha stasjonær eller laptop. Her er en akseptabel laptop med HD Grafikk og 17" skjerm. Dette er en akseptabel stasjonær med skjerm.

I dette prisleiet vil du uansett måtte inngå kompromisser, med dine primærområder innenfor media/enkle spill vil jeg anbefale dedikert grafikk-kort framfor prosessorkraft/diskplass.

_Masada_
_Masada_Innlegg: 4267
01.03.13 11:55
ilModric: Hei, kjære VGD-ere. Jeg trenger en ny PC. Mine behov er: - Den må være rask og ha minimal ventetid på innlasting av nettsider og programmer.
- Internett
- Makspris på ca. 4k Info: Jeg spiller aldri spill eller bruker programmer som tar veldig stor kapasitet. Så, har dere noen tips til meg?  På forhånd takk for hjelp!

Til 4000 kr går vel dette akkurat  :) Pluss på 900 kr til og du får en meget bra pc til ditt bruker mønster.

Sørg for at du får tak i en pc med pentium core3 prosessor som et minimum  Ellers risikerer du hakking på streaming av HD stream.

Merke på PC spiller liten rolle er min mening. Det pris  segmentet du leter i her er typisk Acer,da får du en god maskin til en slik pris.

Tar du vare på den og ikke behandler den for røft,ja så har du PC i mange år.

_Masada_
01.03.13 11:58
drillern25: Det er vel ikke enkelt å finne en superkjapp lappis til 4K

Han skal jo ikke ha noe superkjapp pc til det forbruket han er ramser opp. Med en rimelig grei prosessor løser den alle hans krav.

Selv har jeg en Acer -v3 571 som kjører HD videoer og er lynkjapp. Betalte vel 3400 for den,var heldig og måtte lete litt,og ikke minst vente litt på rette tilbudet dukker opp.

_Masada_
01.03.13 12:00
drillern25: Det er vel ikke enkelt å finne en superkjapp lappis til 4K,nen du kan jo ta en titt på disse hos netonnet,det er ihvertfall gratis frakt.

Ja denne  fra Netonet er mye pc for pengene kan det virke som.

ilModric
02.03.13 00:06

Takker for all hjelp!

Tror jeg går for en av dere har tipset om, hvis det ikke er noen andre og bedre valg. Samtlige av de som har blitt tipset om i denne tråden, skal vel fungere ok til mine behov?

Ellers har jeg fått et tips om denne PC-en også. Den går vel under samme kategori som de andre PC-ene i denne tråden?

Selmorder
SelmorderInnlegg: 3279
02.03.13 00:07
ilModric: - Den må være rask og ha minimal ventetid på innlasting av nettsider og programmer.
- Internett
- Makspris på ca. 4k

De aller aller fleste maskiner klarer dette. Selv de til 2-3 lapper.

- Innlasting av nettsider har mere med linjen din hjemme, enn PC-en.

-Laster du ned masse drit blir PC-en treg uansett hvor mye du betaler for den.

- FM er et spill som ikke krever stort. Skole PC-en min som ikke er verdt noe i dag kjører dette fint

- TV2 Sumo spiller av kvalitet ift. linjen din, slik at den ikke stopper for å buffre hele tiden.

- Internett-punktet ditt er noe uklart. 

Denne og denne fungerer fint til de punktene du har satt opp.

_Masada_
02.03.13 13:52
Selmorder: - TV2 Sumo spiller av kvalitet ift. linjen din, slik at den ikke stopper for å buffre hele tiden.

Den krever faktisk litt av prosessoren også,skal du streame HD film ville ikke jeg valgt en billig lavbudsjett prosessor iallefall. Det er ikke noe som er så irriterende som at tv bildet fryser eller hakker uansett om det er Sumo eller anne HD video som streames.

Selmorder
SelmorderInnlegg: 3279
02.03.13 14:41
_Masada_: Den krever faktisk litt av prosessoren også,skal du streame HD film ville ikke jeg valgt en billig lavbudsjett prosessor iallefall. Det er ikke noe som er så irriterende som at tv bildet fryser eller hakker uansett om det er Sumo eller anne HD video som streames.

Nå har jeg en PC som jeg kjøpte for 2,5k i 2008, den kjører full-HD på både sumo og filmer, uten problemer. Behandler du PC-en bra holder det med en billig PC.

drillern25
02.03.13 15:07
ilModric: Ellers har jeg fått et tips om denne PC-en også. Den går vel under samme kategori som de andre PC-ene i denne tråden?

Lite opplysninger om batteritid på den og kun 4 celler.Desuten gir HP bare 1års garanti,mens de fleste andre gir 2 år.

Torotto
TorottoInnlegg: 12099
02.03.13 15:22
ilModric: Makspris på ca. 4k

Her har du absolutt beste kjøpet til den prisen.   

Riktig nok ligger den 10% under 7500G i Grafikk ytelse med HD4000, men I5 3.generasjon er langt bedre enn AMD A6. 

Denne maskinen selges billig nå under kampanjen. Koster 4390 hos Komplett. 

petterG
petterGInnlegg: 9382
02.03.13 17:15
drillern25: Desuten gir HP bare 1års garanti,mens de fleste andre gir 2 år.

Akkurat det er ikke noe argument og er forholdsvis uinteressant, da alle nye PC'er har fem års reklamasjonsrett etter kjøpsloven.

xytheon
xytheonInnlegg: 17308
03.03.13 02:42
ilModric: - Football Manager skal kunne spilles uten at PC-en blir treigere
- Internett
- Makspris på ca. 4k Info: Jeg spiller aldri spill eller bruker programmer som tar veldig stor kapasitet.

Hvorfor skal FM kunne spilles uten at PC-en blir treigere hvis du aldri spiller spill? O.o

ilModric
03.03.13 03:00
xytheon: Hvorfor skal FM kunne spilles uten at PC-en blir treigere hvis du aldri spiller spill? O.o

Jeg spiller aldri spill som tar stor kapasitet (FM tar vel ikke stor kapasitet). Tar selvkritikk for dårlig formulering :)

ilModric
03.03.13 03:14
Torotto: Her har du absolutt beste kjøpet til den prisen.      Riktig nok ligger den 10% under 7500G i Grafikk ytelse med HD4000, men I5 3.generasjon er langt bedre enn AMD A6.  Denne maskinen selges billig nå under kampanjen. Koster 4390 hos Komplett.

Hmm, får vel ganske mye PC for prisen der. Av de PC-ene som er listet opp i denne tråden, er vel denne den beste?

Takker for alle tips, men er fortsatt litt usikker på hvem jeg skal velge. Det virker nesten som det er litt hipp som happ hvem jeg velger, siden samtlige vil fungere bra til mitt behov?

_Masada_
03.03.13 14:14
ilModric: Hmm, får vel ganske mye PC for prisen der. Av de PC-ene som er listet opp i denne tråden, er vel denne den beste? Takker for alle tips, men er fortsatt litt usikker på hvem jeg skal velge. Det virker nesten som det er litt hipp som happ hvem jeg velger, siden samtlige vil fungere bra til mitt behov?

Se på denne ! spesifikasjoner som er vanvittig bra. Dette er vel et av disse søndags tilbudene fra Elkjøp.

hillebillys
hillebillysInnlegg: 9175
03.03.13 14:22
drillern25: Det er vel ikke enkelt å finne en superkjapp lappis til 4K,nen du kan jo ta en titt på disse hos netonnet,det er ihvertfall gratis frakt

Han spesifiser da vel ikke lappis?

drillern25
03.03.13 16:20
ilModric: Takker for alle tips, men er fortsatt litt usikker på hvem jeg skal velge. Det virker nesten som det er litt hipp som happ hvem jeg velger, siden samtlige vil fungere bra til mitt behov?

Kan er 14" passe,dene er Søndagstilbud hos  lefdal kun i helga for kr 3995,- 0g har berøringskjerm,som kan være greit med W8

ilModric
10.03.13 07:29
Torotto: Her har du absolutt beste kjøpet til den prisen.

Har den der som førstevalg hvis ingen andre bedre PC-er dukker opp.

Elkjøp har i helgen et tilbud på denne PC-en. Hvordan er den i forhold til de andre PC-ene som er nevnt i denne tråden? 

Torotto
10.03.13 08:25
ilModric: Elkjøp har i helgen et tilbud på denne PC-en. Hvordan er den i forhold til de andre PC-ene som er nevnt i denne tråden?

Ja med 14" skjerm HD4000 og I3, så er vel dette en grei maskin til prisen.

Denne er jo lettere en den jeg linket til 2kg vs 2.5  Har Touchskjerm og Windows 8.

Cdon.com har dessuten kun henvendelser via nett, mens EL.kjøp her vil vinne på kunneservice.

Stort sett ett greit kjøp.

ilModric
10.03.13 08:33
Torotto: Ja med 14" skjerm HD4000 og I3, så er vel dette en grei maskin til prisen. Denne er jo lettere en den jeg linket til 2kg vs 2.5  Har Touchskjerm og Windows 8. Cdon.com har dessuten kun henvendelser via nett, mens EL.kjøp her vil vinne på kunneservice. Stort sett ett greit kjøp.

Okey, takker! Hvordan er den den PC-en i forhold til den fra Fujitsu? Relativt lik, for begge to vil være mer enn gode nok til mitt behov? Toshiba'en har i hvert fall et penere utseende! Liker bedre å handle der man får bra kundeservice, ja.

Torotto
10.03.13 11:31
ilModric: Toshiba'en har i hvert fall et penere utseende! Liker bedre å handle der man får bra kundeservice, ja.

Den fra Elkjøp dekker jo behovet og  derfor ville jeg selv så valgt utfri utseende og tilgang til service, ved å kunne hendvende seg i fysisk butikk.  

Skal du dra rundt på maskinen så er 14" og 0,5kg greit. Større hardisk også.

Selv om førprisen ikke rreflekterer verdi idag. Så er jo dette en maskin jeg ville gått får!

Men FM vil gå mindre anstrengt på I5, så du vil med denne ha ett høyre tak for eventuelt bruk litt frem i tid.    Sjekk ut denne videoen

(Innlegget ble redigert 10.03.13 11:42)

fargerik
fargerikInnlegg: 47213
14.03.13 10:53

Jeg kjøpte en Sony Vaio, nå i februar, på impuls...fordi den var tusen kroner billigere i Bangkok og jeg uansett måtte ha en ny.

Men jeg er overrasket over kreftene i den. Fikk satt inn 6 GB ekstra RAM, så den er kjapp og fin.

Har HDMI- utgang, og den har ingen problem med å drive en TV på 42 tommer, og streamer filmer og Youtube uten problemer.

Spille gjør jeg ikke, men jeg innbiller meg at det bør gå greit.

Den har også en morsom touchpad med noen kjekke funksjoner.

Folk flest elsker visst å hate SONY, men for meg funker den bra.

Ikke glem å teste også den dersom du er i butikken og kikker.

Min ble levert med WIN 8, som jeg også begynner å bli fortrolig med.

(Innlegget ble redigert 14.03.13 10:57)

ilModric
16.03.13 21:50

Jeg gikk for denne! Gleder meg til å ta den i bruk.

NealeCassady
NealeCassadyInnlegg: 262
17.03.13 01:01
ilModric: Jeg gikk for denne! Gleder meg til å ta den i bruk.

Godt valg for en fornuftig penge.Men erfaringsmessig føles en Acer veldig gammel. Veldig fort.

ilModric
17.03.13 02:11
NealeCassady: Godt valg for en fornuftig penge.Men erfaringsmessig føles en Acer veldig gammel. Veldig fort.

Tror den skal funke bra til mitt behov, ja! Hva mener du med at den vil føles gammel? Hva vil føles gammelt?

(Innlegget ble redigert 17.03.13 02:18)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg