Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Endelig lykkes brenning av musikken til CD.

NYTT TEMA
merterje
merterjeInnlegg: 1155
15.03.13 11:56

Ja nå fikk jeg brent musikk fra Youtube over til CD som jeg kan bruke i kassettspilleren i bilen, det var bare det at det var vanskelig å finne ut at jeg har gjort riktig, da det tok ca halvt minutt før musikken begynte å spille, der ble jeg først litt lurt. Jeg hadde et innlegg angående det tema før herinne. Eneste at jeg ikke helt vet hvordan jeg fikk musikken over til CD da jeg brukte flere alternativ, men enten brukte jeg CDBurner XP eller Songr for YouTube, så jeg skal nok finne det ut.

InnocentBystander
InnocentBystanderInnlegg: 7303
15.03.13 14:06
merterje: CD som jeg kan bruke i kassettspilleren i

Dersom du får til det der, så er eg temmelig imponert!

merterje
15.03.13 14:24

tror ikke du bør være så veldig imponert, igrunn tok det lang tid før jeg fikk det til, men årsaken var mye at det tok ca en halvt minutt fra jeg satte inn CD til den begynte å spille, selve brenningen var enkelt.

InnocentBystander
15.03.13 14:28
merterje: tror ikke du bør være så veldig imponert,

Vel, eg har aldri klart å spilla CDar i kassettspillaren i bilen (rett nok lenge siden eg hadde bil med kassettspillar, men likevel...)

merterje
15.03.13 16:10

beklager det var kassett og CDspiller jeg selvsagt mente, med kassettspiller også, da den er av det gamle slaget

SebaRuler
SebaRulerInnlegg: 9696
15.03.13 16:40

Lurer på når "Hjelp meg" rekka på siden der sist hadde en dag uten noe meterje trenger hjelp med.

Eller i dette tilfellet, trenger hjelp med å huske hva han fikk hjelp til å bruke sist han fikk hjelp.

xpoolman
xpoolmanInnlegg: 4635
16.03.13 15:42
SebaRuler: Lurer på når "Hjelp meg" rekka på siden der sist hadde en dag uten noe meterje trenger hjelp med.

Ikke mobb da ;-)

turner2
turner2Innlegg: 3909
16.03.13 15:45
merterje: Ja nå fikk jeg brent musikk fra Youtube over til CD som jeg kan bruke i kassettspilleren i bilen

Å stjele musikk er di greie ja, å støtte banda med å kjøpe er vel ukjent for deg...

JudasT
JudasTInnlegg: 5265
16.03.13 20:46
turner2: Å stjele musikk er di greie ja, å støtte banda med å kjøpe er vel ukjent for deg..

Nå var du uforskammet: Du insinuerte at han hører på BAND-musikk. Det fleste vokser seg etterhvert ut av 15-årsnivået og begynner å høre på ordentlig musikk.

Speciale
SpecialeInnlegg: 5124
17.03.13 02:15
JudasT: Det fleste vokser seg etterhvert ut av 15-årsnivået og begynner å høre på ordentlig musikk.

Elektronisk musikk IKKE ordentlig musikk! Selvom det riktignok finnes elektroniske band også.

morbidsaint
morbidsaintInnlegg: 32199
17.03.13 02:17
JudasT: . Det fleste vokser seg etterhvert ut av 15-årsnivået og begynner å høre på ordentlig musikk.

Nei, dessverre.

Jeg vil leve om 50-80 åra. Forbanna teknologi. Har ødelagt oss

merterje
22.03.13 15:39

Gått bra med brenning bortsett fra at jeg må brenne hele CDn i et, hvis jeg bare brenner en låt, så går det ikke an å brenne videre etterpå, jeg må brenne alle ønskelige låter i et, hørt en forteller at det er noe med at CD lukkes, men vet ikke hvordan jeg skal gjøre det for å åpnes i CDburnerXP ????

InnocentBystander
22.03.13 16:29
merterje: Gått bra med brenning bortsett fra at jeg må brenne hele CDn i et, hvis jeg bare brenner en låt, så går det ikke an å brenne videre etterpå, jeg må brenne alle ønskelige låter i et,

Det er ein begrensning som ligg i Audio CD formatet at heile CDen må brennast i ein omgang.

merterje
22.03.13 17:14

Er det noe Audio CD format som er slik at en ikke behøver å brenne alt i ett ?

Tenkte med det samme at hvis en brenner en hel del musikk samtidig, at hvis det ikke er plass til alt, så stopper brenningen på den siste, at det ikke blir noe kluss altså, det er da vanskelig på forhand å vite hvor mye som kan brennes ?

(Innlegget ble redigert 22.03.13 17:21)

goggen43
goggen43Innlegg: 11351
22.03.13 17:23
InnocentBystander: Vel, eg har aldri klart å spilla CDar i kassettspillaren i bilen (rett nok lenge siden eg hadde bil med kassettspillar, men likevel...)

http://www.amazon.com/Ion-Tape2PC-USB-Cassette-Deck/dp/B000VG802I

med denne saken her kan du ta mp3 musikken og lagre den på god gammel kassett og man kan spille av mp3 musikk i kassett spilleren i bilen.

Litt høl i huet, men går an:)

InnocentBystander
22.03.13 20:39
merterje: Er det noe Audio CD format som er slik at en ikke behøver å brenne alt i ett ? Tenkte med det samme at hvis en brenner en hel del musikk samtidig, at hvis det ikke er plass til alt, så stopper brenningen på den siste, at det ikke blir noe kluss altså, det er da vanskelig på forhand å vite hvor mye som kan brennes ?

Ein standar audio CD tar 74 minutter musikk.

antigoal
antigoalInnlegg: 1079
22.03.13 20:55
InnocentBystander: Det er ein begrensning som ligg i Audio CD formatet at heile CDen må brennast i ein omgang.

Nå har jeg sikkert ikke brent en CD siden 1996 eller noe sånt, men det er vel CD-R formatet som gjør at man bare kan brenne en gang, i motsetning til CD-RW (read & write). Det uavhengig om man brenner en "CD-fil" (wav-fil) eller et word-dokument.

jumpman
jumpmanInnlegg: 2590
22.03.13 21:04
merterje: Er det noe Audio CD format som er slik at en ikke behøver å brenne alt i ett ?
Tenkte med det samme at hvis en brenner en hel del musikk samtidig, at hvis det ikke er plass til alt, så stopper brenningen på den siste, at det ikke blir noe kluss altså, det er da vanskelig på forhand å vite hvor mye som kan brennes ?

Det siste spørsmålet ditt trenger du ikke tenke på, siden brenne-programmet automatisk kalkulerer hvor mye plass det er på cd'en, og hvor mange sanger som får plass. Du får ikke lagt til mer sanger enn det er plass til uansett.

Dersom du brenner musikken din på en vanlig CD-R plate, så er den lukket og låst for all fremtid. Den kan ikke endres.

Men hvis du brenner til en CD-RW plate, så kan du brenne på nytt og på nytt....Men den er jo da mye dyrere i innkjøp.

InnocentBystander
23.03.13 00:58
antigoal: Nå har jeg sikkert ikke brent en CD siden 1996 eller noe sånt, men det er vel CD-R formatet som gjør at man bare kan brenne en gang, i motsetning til CD-RW (read & write). Det uavhengig om man brenner en "CD-fil" (wav-fil) eller et word-dokument.

Audio CD er eit spesifikt format. Det blir ikkje brent filer å CD'en men ein kontinuerlig datastrøm. Audio CD må brennast i ein omgang ettersom det er ting i formatet som ikkje tillet brenning i fleire omgangar.

Om ein brukar CD-RW så kan ein brenna fleire gangar, men om ein vil brenna Audio CD, så må ein kvar gang sletta alt på CD'en og starta på nytt.

Om ein vil ha meire teknisk informasjon om CD-ROM så er Wikipedia ein grei plass å starta.

madigan
madiganInnlegg: 9244
23.03.13 13:23
merterje: Er det noe Audio CD format som er slik at en ikke behøver å brenne alt i ett ? Tenkte med det samme at hvis en brenner en hel del musikk samtidig, at hvis det ikke er plass til alt, så stopper brenningen på den siste, at det ikke blir noe kluss altså, det er da vanskelig på forhand å vite hvor mye som kan brennes ?

Cd'r låser seg etter at du har brendt ja (med mindre du brenner data cd) men alle audio cd'r låser seg etter brenning,og da går det ikke an å brenne videre på den.

Legg derfor musikken du skal brenne i mapper på i biblioteket ''Min Musikk'' .

Klikk opp ''windows mediaplayer'' klikk deretter på brenn,nå kan du dra sanger eller album over i brenne lista derfra (dra og slipp prinsippet) helt til det står at det ikke er plass till mere (da får du heller ikke dratt over mere) så klikker du brenn og venter ca 5 min,så skal cd'n være færdig.

Du har kansje en cd som er på 80 min lyd,så ser du gradvis at tid som står igjen minker etterhvert som du drar sangene over til brennelista,til slutt står det brennelista  at cd'n ikke har plass til mere,da brenner du.

(Innlegget ble redigert 23.03.13 13:35)

merterje
23.03.13 15:26

Nå har jeg lastet ned 15 låter og det viser seg å være 95MB. Da CDn har plass til 700MB, kan det kanskje lastes ned ca. 100 låter når jeg skal brenne. Eller kanskje ikke: på CD står det 700MB og 80minutter, kanskje går det uansett ikke mer musikk enn 80minutter og at her er flaskehalsen ??

InnocentBystander
23.03.13 15:48
merterje: Nå har jeg lastet ned 15 låter og det viser seg å være 95MB. Da CDn har plass til 700MB, kan det kanskje lastes ned ca. 100 låter når jeg skal brenne. Eller kanskje ikke: på CD står det 700MB og 80minutter, kanskje går det uansett ikke mer musikk enn 80minutter og at her er flaskehalsen ??

For audio CD er det minutt som er begrensniga, ettersom audio CD har ein spesifikk koding av lyden (44.1 kHz, 16 bit stereo ukomprimert), og musikken blir koda om til denne under brenning.

merterje
23.03.13 17:26

Takk. Ja det er også mest sannsynlig det, vært litt for drøyt om det gikk an å brenne 100 låter på en enkel CD.

fargerik
fargerikInnlegg: 47140
25.03.13 08:54
merterje: Takk. Ja det er også mest sannsynlig det, vært litt for drøyt om det gikk an å brenne 100 låter på en enkel CD.

Kanskje du skal vurdere å kjøpe en moderne bilstereo som har USB- inngang? Sånne er som mye annet blitt ganske billige.

Da blir det mye lettere å kopiere og ta med i bilen, og du får plass til voldsomt mye på en USB- stick. Dessuten kan du slette og skrive på disse så mye du vil.OG du slipper å kåle med alle disse CD- ene.

Nye bilstereoer har vel også vanligvis en AUX- inngang, og da kan du lagre musikk på mobiltelefon eller en MP3- spiller, og plugge inn den.

Guttungen kjøpte seg bilstereo med bluetooth, da holder det å legge laptopen eller telefonen i bilen, uten ledning, og spelle i vei.

(Innlegget ble redigert 25.03.13 08:57)

JudasT
25.03.13 20:03
fargerik: Kanskje du skal vurdere å kjøpe en moderne bilstereo som har USB- inngang?

Mye enklere og billigere er det å kjøpe en FM-sender til 250 kr som settes i sigarettenneruttaket. I senderen settes en minnepinne, og herligheten mottas på radioen.

drillern25
drillern25Innlegg: 1449
25.03.13 21:36
JudasT: Mye enklere og billigere er det å kjøpe en FM-sender til 250 kr som settes i sigarettenneruttaket. I senderen settes en minnepinne, og herligheten mottas på radioen.
JudasT
25.03.13 23:18
drillern25: Var det denne du mente,linken var jo bare til hovedsiden?

Ja. Men jeg tenkte at hvis interesserte søkte selv, ville de finne også andre sendere enn den jeg nevnte.

(Innlegget ble redigert 25.03.13 23:22)

fargerik
26.03.13 09:45
JudasT: Mye enklere og billigere er det å kjøpe en FM-sender til 250 kr som settes i sigarettenneruttaket. I senderen settes en minnepinne, og herligheten mottas på radioen.

Jeg har en slik. Eller...rettere sagt hadde en slik. Tanken er nok god, og ja, det funker. Til en viss grad. Problemet er at det stadig dukker opp forskjellige stasjoner etter hvert som man kjører langs veien, og overstyrer senderen, slik at man må bytte sendefrekvens nå og da, og deretter søke opp senderen på radioen.

Jeg syns det var så tungvint at jeg pælma den i søpla til slutt.

JudasT
26.03.13 10:54
fargerik: Jeg syns det var så tungvint at jeg pælma den i søpla til slutt.

Det kan nok avhenge av hvor man kjører. På landeveien er det vanligvis ikke så mange radiosendere at det er noe stort problem, for ikke å snakke om hvis du pendler. Stiller du inn fast to (inntil fire) frekvenser på senderen og radioen, holder det stort sett.

Det er klart: en ny bilradio er best. Men med montering snakker vi ikke lenger om småpenger. Et annet problem er at det er ikke bare, bare å bytte, for anlegget er ofte integrert med andre funksjoner. Så det enkleste er ny bil! Derfor holder jeg meg heller til en løsning til 250 kr.

fargerik
27.03.13 00:29
JudasT: Så det enkleste er ny bil!

Vi trenger en ny verden!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg