Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

IPHONE og BATTERI

NYTT TEMA
timy3
timy3Innlegg: 4297
17.03.13 10:43

I lengre tid har jeg irritert meg over at batteriet på min Iphone har gått tom alt for fort. Jeg søkte råd, både på nett og hos leverandører, men problemet var fortsatt der. Så en dag fikk jeg en melding om jeg hadde et anrop på telefonsvar, som jeg ikke åpnet men lot det bare stå et rødt merke for melding venter. Så lenge det røde merket står der holder batteriet veldig lenge og problemet er løst.

Jeg aner ikke årsaken til at det skjer, kan det være en lup som går og bruker strøm, og ble stoppet når det røde merket kom opp.

Er det noen her på forumet som vet?

JanHaugen
JanHaugenInnlegg: 2208
17.03.13 10:48

Min iPhone 3GS holder 40% på en dag om den ikke brukes.

ALT er slått AV - den brukes ikke til annet enn samtaler og SMS

Jeg snakket med en reperatør om muligheten for å skifte ut batteriet, men han sa at det ikke var lønnsomt da det hurtig ville ende opp som det jeg allerede har....

timy3
19.03.13 22:18
JanHaugen: Min iPhone 3GS holder 40% på en dag om den ikke brukes.

Min iPhone 3GS måtte laddes hver dag før jeg sluttet å åpne telefonsvareren, nå varer det i flere dager.

Gudfaren
GudfarenInnlegg: 42780
22.03.13 11:14

Jeg lader min hver dag. 
Legger den til lading hver natt, og ser ikke på det som et problem, men mer som en vane.

Ulempen er om jeg tar en tur feks til Oslo, da er det så vidt det holder til jeg er hjemme. Men da blir det litt nettsurfing, sms og telefoner.

Leste for lenge siden at på gratisapper så er det noen skjulte ting som gjør at det trekker veldig på batteriet. Om dette stemmer vet jeg ikke.  

hillebillys
hillebillysInnlegg: 9169
23.03.13 08:49

Min Nokia holder 5 dager med normal bruk.
Normal bruk er da push synk med mail-konto, kalender bruk.

Litt surfing over wifi osv.

Og ja selvfølgelig noen samtaler  ;)

Er brukstid mellom lading viktig så er vel ikke Iphone, Samsung, Sony eller HTC telefon for deg.

Men der igjen, er heller ikke Nokia Lumia...

(Innlegget ble redigert 23.03.13 08:50)

vadefugl
vadefuglInnlegg: 39760
23.03.13 09:10

Hei. Jeg har nøyaktig det samme problemet med min telefon som er en Sony Xperia. Bruker jeg den ikke så går batteriet fort tomt og jeg er nødt til å lade den hver eneste dag. Men er jeg aktiv av meg så holder batteriet lenger. Merkelig det der ja.

timy3
26.03.13 11:25
vadefugl: Hei. Jeg har nøyaktig det samme problemet med min telefon som er en Sony Xperia. Bruker jeg den ikke så går batteriet fort tomt og jeg er nødt til å lade den hver eneste dag. Men er jeg aktiv av meg så holder batteriet lenger. Merkelig det der ja

Kan det være et eller annet program som står å går og søker etter noe, når man ikke bruker telefonen? Jeg vet ikke, men det funka på min tlf. når jeg ikke åpna telefonsvarern.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg