Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Ustadig OneCall

NYTT TEMA
Pjot
PjotInnlegg: 491
27.03.13 19:31

Som overskriften sier, funka greit de første månedene. Nå er det helt på trynet, 5 forsøk før jeg kommer innpå. Blir også brutt ofte. Network Norway fordi Telenor ikke er sterkt nok her. Aldri trøbbel med Netcom som jeg hadde tidligere, har bundet meg for et år men dette gidder jeg ikke mer. HJELP

petterG
petterGInnlegg: 9381
27.03.13 21:46

???

ehall
ehallInnlegg: 18982
29.03.13 16:22

Selv om Telenor er svak kan det hende det er bedre å tvinge telefonen til kun å bruke Telenor. 

Heldigvis hadde ikke jeg bundet meg så jeg gikk over til Telenor i høst.

Pjot
29.03.13 22:03

Det var det som var problemet, tok inn den "sterkeste", men fikk forklaring på å sette den på manuell. Nå har jeg Telenor, men innimellom svitsjer den over til Network Norway. Tror jeg går tilbake til Netcom når perioden er over.

Fjellvaaken
FjellvaakenInnlegg: 3789
30.03.13 21:55

En annen faktor (som ikke har med teleselskapene å gjøre) er at antennefølsomheten til mobiler/smarttelefoner generelt blir stadig dårligere. I tillegg kan forskjellen også være ganske stor dvs. at den dårligste er ti ganger så svak som den beste iflg. en dansk undersøkelse.

Så kanskje du hadde en bedre mobil på dette tidligere?

(Innlegget ble redigert 30.03.13 21:58)

hillebillys
hillebillysInnlegg: 9169
30.03.13 22:57

Network Norway er ubegripelig dårlig. Har de på jobb tlf og ufattelig mye tull.

Det beste er og få sørget for att den aldri under noen omstendigheter bruker Network Norway nettet...

Pjot
30.03.13 23:36

Til Fjellvaaken, ingen flott mobil, enkleste utgave av en Nokia. Bra antenneforhold,  har ikke merket noen forskjell.

Dolan
DolanInnlegg: 252
30.03.13 23:59

Onecall har uten tvil den dårligste dekningen av alle mobiloperatører jeg har vært borti. Jeg mistenkte at det bare var telefonen min (galaxy s3) som hadde dårlig antenne. Men min samboer skaffet seg den samme telefonen, og hun har alltid god dekning med netcom. Det hender ganske ofte at jeg ikke har noen dekning, eller at det ligger helt på grensen. Å jeg bor i utkanten av en av landets største byer, så man skulle da tro at dekningen var god her.

Nei, det er ikke lenge til jeg skifter nå...

Fjellvaaken
FjellvaakenInnlegg: 3789
31.03.13 07:22
Dolan: Onecall har uten tvil den dårligste dekningen av alle mobiloperatører

Teoretisk burde det ikke være sånn da de som kjent både bruker Mobile Norway og Telenor. Roamingproblemer?

Jeg bor i en mindre by på Østlandet og innenfor kort rekkevidde er det 4-5 Mobile Norway-sendere i tillegg.

Ville sendt tilbakemelding til One Call, jeg. Selv har jeg ikke hatt problemer med O.C. bortsett fra svake signaler i ei lita fjellbygd  i et dalføre.

PS: Nå har jeg skjønt at Network Norway kun har fått utbygd GSM og ikke UMTS.

(Innlegget ble redigert 31.03.13 07:34)

Speciale
SpecialeInnlegg: 5124
01.04.13 08:54
Fjellvaaken: PS: Nå har jeg skjønt at Network Norway kun har fått utbygd GSM og ikke UMTS.

Tele2 bygger ut det tredje nettverket for tiden. De fikk 2.November 2012 tillatelse til å starte utbygging av 4G, og hadde som mål at de skulle lansere 4G i løpet av første kvartal i år. Det har såvidt jeg vet ikke skjedd, men de kommer.  (Det er Tele2 som eier Network Norway)

taknina
takninaInnlegg: 37129
01.04.13 08:58
Pjot: Som overskriften sier, funka greit de første månedene. Nå er det helt på trynet, 5 forsøk før jeg kommer innpå. Blir også brutt ofte. Network Norway fordi Telenor ikke er sterkt nok her. Aldri trøbbel med Netcom som jeg hadde tidligere, har bundet meg for et år men dette gidder jeg ikke mer. HJELP

Har ikke de god dekning Ovvvvvvvvvvveralt da. ,Like god som alle andre ,bare billigere.

(Innlegget ble redigert 01.04.13 08:58)

madabj
madabjInnlegg: 7792
01.04.13 09:09
Dolan: Onecall har uten tvil den dårligste dekningen av alle mobiloperatører jeg har vært borti. Jeg mistenkte at det bare var telefonen min (galaxy s3) som hadde dårlig antenne. Men min samboer skaffet seg den samme telefonen, og hun har alltid god dekning med netcom. Det hender ganske ofte at jeg ikke har noen dekning, eller at det ligger helt på grensen. Å jeg bor i utkanten av en av landets største byer, så man skulle da tro at dekningen var god her.
Nei, det er ikke lenge til jeg skifter nå...

Må le litt av folk som legger statestikk på sin egen tlf! De forskjellige opperatørene har jo forskjellig dekning ut i fra hvor det er i landet. Noen steder er den ene opperatøren best, andre steder en annen opperatør best. I mitt fylke, er feks Netcom i særklasse dårligst. Men de funker jo bra de fleste steder de også, men har ikke like bra utbygd nettverk overalt. Jeg har selv 4 abbonement med Onecall og opplever ikke trøbbel i det hele tatt, riktignok er smarttlf mye mer ustabile enn de gamle tlf ute 3g nett. Men sånn er det hos alle opperatører. Jeg har også ett abonenment med Telenor og ett med Netcom, opplever også disse som gode men hverken bedre eller dårligere enn onecall. Riktignok er netcom alltid dårligst i grisegrendte størk, kan virke som om de er dårligst utbygd der det bor mindre folk.

Ps: onecall bruker jo også telenor sitt nettverk:)

(Innlegget ble redigert 01.04.13 09:12)

petterG
01.04.13 10:53
madabj: Riktignok er netcom alltid dårligst i grisegrendte størk, kan virke som om de er dårligst utbygd der det bor mindre folk.

Jeg tror du er inne på noe der ja. Her jeg bor dekker Telenor området med to antenner. I samme masta henger Netcom sitt utstyr, de dekker samme område med en antenne. Resultatet blir selvsagt elendig signalstyrke i utkantene. 

Mitt inntrykk er at utenfor byer og hovedveier er har Telenor mye bedre dekning enn Netcom.

(Innlegget ble redigert 01.04.13 10:53)

Dolan
DolanInnlegg: 252
01.04.13 13:02
madabj: Må le litt av folk som legger statestikk på sin egen tlf!

Det samme gjaldt for min iphone også, dog der var det litt bedre. Det er iallefall mine personlige erfaringer med onecall. Selvsagt varierer dekningsgraden etter hvor man er i landet, men her hvor jeg beveger meg er onecall sin dekning under det som er akseptabelt.

petterG
01.04.13 13:05
Dolan: Selvsagt varierer dekningsgraden etter hvor man er i landet, men her hvor jeg beveger meg er onecall sin dekning under det som er akseptabelt.

OneCall bruker Telenor sitt nett der de ikke har eget utstyr, så de har mye bedre dekning enn for eksempel Netcom i store deler av landet.

madabj
madabjInnlegg: 7792
01.04.13 13:08
Dolan: Det samme gjaldt for min iphone også, dog der var det litt bedre. Det er iallefall mine personlige erfaringer med onecall. Selvsagt varierer dekningsgraden etter hvor man er i landet, men her hvor jeg beveger meg er onecall sin dekning under det som er akseptabelt

Høres merkelig ut. Jeg og mine barn har 2 iphoner, en samsung S2, og en Nokia E7 med onecall abonoment. Samtidig har kona netcom og mitt siste barn telenor(kontant). Og har jeg mange søsken med barn hvor de fleste har telenor, med noen innslag av netcom. Og vi kan ikke se at onecall er dårligere enn telenor, det vi kan se er at netcom konsekvent er dårligere straks det blir grisegrendt.Onecall bruker jo bla telenor sitt nett så tror din personlige erfaring kanskje er riktig, men du vil neppe oppleve noe annet med ny opperatør.

kimkong_8
kimkong_8Innlegg: 16513
01.04.13 15:11

Hvis man har OneCall så lønner det seg å velge Telenor sitt nettverk. Fungerer fantastisk for meg.
I tillegg til veldig bra kundeservice og best på pris så er det ingen tvil for meg om at OneCall er Norges beste.

b0bz
b0bzInnlegg: 881
01.04.13 19:49
Pjot: Som overskriften sier, funka greit de første månedene. Nå er det helt på trynet, 5 forsøk før jeg kommer innpå. Blir også brutt ofte. Network Norway fordi Telenor ikke er sterkt nok her. Aldri trøbbel med Netcom som jeg hadde tidligere, har bundet meg for et år men dette gidder jeg ikke mer. HJELP

Den bindingen må du bare kreve å få opphevet hvis produktet du har kjøpt/bindt deg til fungerer så dårlig som det gjør. Ta en hvit løgn og si at du ble lovet at det skulle være god dekning der du bor...

Hvor mye får du i gebyr hvis du bryter bindingen nå? Hvis det ikke er voldsomme summer så kan du prøve å godsnakke litt med netcom for og høre om de dekker den hvis du blir kunde hos de igjen. 

Poke
PokeInnlegg: 7563
01.04.13 21:38

One Call har ingen bindingstid på abonnementet. Du kan avslutte abonnementet når som helst.

Pjot
01.04.13 22:35

Står 12 mnd. jeg kan leve med det.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg