Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Ny mobil og den gir meg hodeverk

NYTT TEMA
Qizz
QizzInnlegg: 92
08.01.15 15:33

Ryddesalg hos Telenor ga meg en Sony Xperia, men når jeg skal laste ned apps så kommer google opp og jeg får spørsmålet Legg til en google-konto. Jeg har en googlekonto hos google , men husker ikke passordet. Ikke mulig å komme forbi :D

Må jeg registrere meg hos google for å laste ned app? Trenger Mine Kontakter og Min Sky.

Jeg vil helst ha vekk hele google og hvordan gjør jeg det?

På forhånd takk!

hillebillys
hillebillysInnlegg: 9141
08.01.15 18:05

Det er en android telefon, som da er google.
Så for og laste apper må du ha google konto.

Men husker du ikke pw, så kan du bare gå på google.no trykke log inn. (Telefonens web leser eller med en pc) trykke husker ikke pw. og følg instruksene.

Du vil da kunne tilbakestille passordet ditt.

Hvis du vil fjerne google så blir det litt knøl da android er google....
Dette burde du ha tenkt på før du kjøpte android tlf, og da heller valgt Windows telefon eller Iphone.  (På windows telefon må du registrere med microsoft konto, på Iphone så må en jo registrere seg på itunes)

Men vel og merke, for apper. Det er mulig mener jeg på alle telefoner og droppe hele greia. Men da blir telefonen nesten kun telefon. For apper må en nesten få via appstoren til telefonen.

Qizz
QizzInnlegg: 92
08.01.15 18:37

Takk skal du ha.

Har nok ikke vært helt våken og med lite interesse for teknikk, ja så blir det google. Appene er på plass :)

birkelo
birkeloInnlegg: 10306
10.01.15 12:56
Qizz: Ryddesalg hos Telenor ga meg en Sony Xperia, men når jeg skal laste ned apps så kommer google opp og jeg får spørsmålet Legg til en google-konto. Jeg har en googlekonto hos google , men husker ikke passordet. Ikke mulig å komme forbi :D Må jeg registrere meg hos google for å laste ned app? Trenger Mine Kontakter og Min Sky. Jeg vil helst ha vekk hele google og hvordan gjør jeg det? På forhånd takk!

Bruk angrefristen og kvitt deg med den,kjøp deg deretter en Iphone.....case closed.

hillebillys
10.01.15 14:17
birkelo: Bruk angrefristen og kvitt deg med den,kjøp deg deretter en Iphone.....case closed.

På hvilken måte endrer det noe?

Bortsett fra att han må ha itunes konto i stede for google konto?

birkelo
birkeloInnlegg: 10306
10.01.15 23:01
hillebillys: På hvilken måte endrer det noe? Bortsett fra att han må ha itunes konto i stede for google konto?

Han slipper android marerittet som kommer til å forfølge ham til migrene lol.

hillebillys
11.01.15 12:19
birkelo: Han slipper android marerittet som kommer til å forfølge ham til migrene lol.

Erstattet av ios marerittet som vil gi han hodepinne.

erjo det samme, skal en ha apper og backup via nettskyen så må en ha konto, enten det er google eller apple.

return_of_drakkar
return_of_drakkarInnlegg: 15406
12.07.17 20:55
hillebillys: Så for og laste

...så sliter man...
Tar en snarvei her da det ser ut til at har rede på mobiler.
Jeg er der langt unna det...men sitter i en situasjoin her nå.

1. En bestemt video lastes greit ned til Nedlastinger på en Samsung Ace Style. Legger seg i nedlastinger og klar til ditten og datten.

2. Den samme vidoen, fra samme sted, blir ikke lastet ned, men bare starter og spilles av på en Sony Xperia X.

Det er da en mp4-fil.
Å laste ned et pdf-dokument på Sony'n var null problem.

Noen ide...?

ps:
ikke noe problem med å laste ned det samme på PC'n.

hillebillys
13.07.17 22:25
return_of_drakkar: 1. En bestemt video lastes greit ned til Nedlastinger på en Samsung Ace Style. Legger seg i nedlastinger og klar til ditten og datten. 2. Den samme vidoen, fra samme sted, blir ikke lastet ned, men bare starter og spilles av på en Sony Xperia X.

Med andre ord så velger Sony telefonen og streame videoen i stede for og laste den ned.

Litt underlig om du gjør samme som du gjorde med Samsung Ace Style

Selv laster jeg aldri filmer inn på tlf, streamer som regel.
Så jeg har jo da aldri merka den problemstillingen.

Har du forsøkt og holde litt lenge med fingeren, og se om du får opp en slags meny og valg hva du skal gjøre?

Nå har ikke jeg så rå tlf som Sony X, holder meg til billigmodeller fortiden. Men dyrere tlf har jo mer valg etter hvordan du trykker på skjermen.

return_of_drakkar
return_of_drakkarInnlegg: 15406
14.07.17 12:22
hillebillys: Med andre ord så velger Sony telefonen og streame videoen i stede for og laste den ned.
Litt underlig om du gjør samme som du gjorde med Samsung Ace StyleSelv laster jeg aldri filmer inn på tlf, streamer som regel.Så jeg har jo da aldri merka den problemstillingen.Har du forsøkt og holde litt lenge med fingeren, og se om du får opp en slags meny og valg hva du skal gjøre?Nå har ikke jeg så rå tlf som Sony X, holder meg til billigmodeller fortiden. Men dyrere tlf har jo mer valg etter hvordan du trykker på skjermen.

Det er kjerringas :). 
Begge to forresten :).
Jeg har bare en Siemens fra 2005...

Ok - skal prøve.
Men man får ved 'last ned' valget om kvalitet på videoen.
Så starter den deretter, men kan jo prøve forslaget igjen i kveld.

Takk for tips.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg