Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Mobilt bredbånd uten bindingstid?

NYTT TEMA
Laurb
LaurbInnlegg: 1184
08.09.15 18:39

Hei godtfolk,

For en stund tilbake hadde vi på hytta mobilt bredband fra ice.net. Den gang da betalte vi en relativt heftig sum for en ruter hos de, men etter dette betalte vi såvidt jeg husker bare 79 kroner eller noe sånt for å aktivere internett på hytta i ei uke. Spesielt kjapt var det ikke, men det funket fint for de gangene man egentlig burde ta med seg jobben på hytta eller av andre grunner kunne tenkte seg tilgang til internett uten å spise av datamengden man har på mobilen.

Det som var så greit med dette var også at man ikke betalte noe når man ikke var på hytta, som for vår del gjaldt nesten hele vinterperioden.

Jeg tenkte jeg skulle se om jeg kunne fikse et sånt tilbud igjen, men nå går alt i 4G bredband på hytta for flere hundre kroner i måneden med 12 måneder binding og datapakker og hele greia. Fins det ingen slike løsninger mer? Gidder ikke betale hundrevis av kroner i måneden når jeg ikke sitter på hytta engang.

hillebillys
hillebillysInnlegg: 8969
08.09.15 20:27
Laurb: Jeg tenkte jeg skulle se om jeg kunne fikse et sånt tilbud igjen, men nå går alt i 4G bredband på hytta for flere hundre kroner i måneden med 12 måneder binding og datapakker og hele greia. Fins det ingen slike løsninger mer? Gidder ikke betale hundrevis av kroner i måneden når jeg ikke sitter på hytta engang.

Sjekk hva det koster med kortere økning av data på mobilabonnementet ditt.

Kanskje det er billigere og bare øke grensa på den de gangene dere er på hytta.

FjellvaakenII
FjellvaakenIIInnlegg: 128
08.09.15 20:59

Dette tror jeg du må ta opp med mobiloperatørene inntil du finner noen som er fleksible nok til å finne en løsning.

Jeg har iallfall en ordning med NetCom og har simkort liggende klar til umiddelbar bruk. Men jeg kan ikke garantere at de kan tilby en nyabonnent det samme idag. Du må regne med å ta minst én kalendermåned om gangen. Jeg kjøpte selv et usb 4G-modem på tilbud. De kan slå av noen hundrelapper på 4G miniruter, har spurt de. Nøyer du deg med Turbo-3G (7.2 Mbps) får du det rasende billig på nettet.

(Innlegget ble redigert 08.09.15 21:09)

Bitterman
BittermanInnlegg: 1109
08.09.15 23:02
Laurb: Jeg tenkte jeg skulle se om jeg kunne fikse et sånt tilbud igjen, men nå går alt i 4G bredband på hytta for flere hundre kroner i måneden med 12 måneder binding og datapakker og hele greia. Fins det ingen slike løsninger mer? Gidder ikke betale hundrevis av kroner i måneden når jeg ikke sitter på hytta engang.

Vi har samme problemet på hytte i Rendalen.

Nå har de begynt å tilby 4g over kontantkort, så jeg har landet på at det beste er å ordne en billig 4g mobil til hytta med kontantkort og bare fylle opp det med datamengde de gangene man er der. (mobiler kan jo brukes som trådløse routere).

Tror netcom er først ute med å tilby eksempelvis 3gb for en helg for 125 kroner med mulighet for påfyll. Vet at chess innfører 4g på kontantkort rett rundt hjørnet og prisene kommer sikkert til å gå litt ned når det blir konkurranse.

Uansett er det et alternativ til å skulle betale fast mnd. pris hele året når man bruker hytta en helg her og der.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg