Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Get Box II Oppgradering?

NYTT TEMA
Stmana
StmanaInnlegg: 13
16.01.16 21:11

Hei!

Er det noen her inne som vet NÅR en oppgradering av Get Box II kommer? Canal Digital har hatt ukesarkiv, start forfra, muligheten for å ta opp fire programmer samtidig + MASSE MER i snart fem år, mens Get fremdeles er sykelig fornøyd med at boksene deres kan ta på pause og spole noen minutter tilbake på den kanalen du allerede ser på...

Er det noen her som vet om når Get kommer med denne etterlengte oppdateringen? TV-distributører som Get (som henger 5 år bak konkurrentene) er en av grunnene til at folk desperat kvitter seg med digital-TV.

Avery
AveryInnlegg: 2860
21.01.16 02:28

Har tenkt på dette selv. Get var tidlig ute med HD-boksen sin hvor man kunne ta opp på flere kanaler og sånn, men det har stått helt stille de siste årene. Den Get HD 2 eller hva den nå heter er så marginalt bedre enn originalen at jeg ikke ser verdien i å betale 30 kroner mer per måned for den (og absolutt ikke de 500 kronene de skal ha for å bytte boks). 

Get har fått orden på kundestøtten sin (på telefon), men er langt bak i rekken både på internett og TV. 

hrrreminius
hrrreminiusInnlegg: 5830
22.01.16 08:54

Har nettopp byttet leverandør nå, og Get er bedre enn Canal Digital på det meste. Ikke bytt.

LSP-4445
LSP-4445Innlegg: 1001
22.01.16 14:48

Jeg savner faktisk GET etter at boretslaget mitt byttet over til Altibox for 2 år siden.
Altibox er topp på internett men på tv er de fryktelig dårlig....alt i fra bilde kvalitet til funksjoner på PVR boksen er betydelig dårligere enn hva GET var.
Hadde ikke jeg bodd i boretslag så hadde det vært fristende å prøve CD også.

FlGARO
FlGAROInnlegg: 1441
22.01.16 21:50
Stmana: Er det noen her inne som vet NÅR en oppgradering av Get Box II kommer?

Get er vel fortsatt de eneste som er grådige nok til å ta leiegebyr av denne boksen, men hvor det hos de andre leverandørene betaler en engangssum for selve boksen?

Tro hvor mye de tjener på dette fra en kunde i løpet av en tiårsperiode. Hvor mye kan boksen egentlig koste? 2-3000 kroner maks? I løpet av ti år så skal Get ha over 12 000 kroner for denne boksen.

I tillegg er de så vanvittig frekke å kreve 500 kroner for at du skal skifte boksen.

Det burde vært en underskriftskampanje hvor flere tusen hadde skrevet seg på og forlangt at leieprisen forsvinner. Hvis ikke hadde hver enkelt av de som hadde skrevet seg på sagt opp abonnementet på en bestemt dato. Så kan de sitter der med boksene sine.

Dette minner om da Telenor og NetCom i mobilens spede barndom mente at det var helt riktig av kundene å betale abonnement for å ha telefon, i tillegg til tellerskrittene.

(Innlegget ble redigert 22.01.16 21:51)

LAVPROFIL
LAVPROFILInnlegg: 4820
23.01.16 10:28
hrrreminius: Get er bedre enn Canal Digital på det meste. Ikke bytt.

Kan du utdype den påstanden.

Vårt boretslag skal snart reforhandle avtalen med CD.

Stmana
24.01.16 07:31
LAVPROFIL: Kan du utdype den påstanden.

Jeg er fullstendig uenig! Både da det gjelder kvalitet på tjenestene til Canal Digital og når det kommer til PVR-boksene.

Her er en liten sammenligning av Get vs. Canal Digital.

Antall opptak du kan ta opp samtidig:

Get: 2 - Canal Digital: 4

Ukesarkiv:

Get: Nei - Canal Digital: Ja

Start Forfra:

Musikktjeneste inkludert:

Get: Nei - Canal Digital: Ja, Tidal

Opptaksmapper. F.eks alle opptak av "Dr. Phil" ligger i en mappe, istedenfor løst i opptaksmenyen.

Mulighet for manuelt opptak

-- Så kan vi gå ut fra tjenestene og på teknikk/utstyr

Pris på den beste boksen i 5 år (Get Box II og T-We)

Get: 7.740,- (129,- pr mnd) Canal Digital: 3.490,- (engangssum)

Bruke dekoderen som modem?

Get: Ja - Canal Digital: Nei

Lagringskapasitet:

Get: 500 GB - Canal Digital: 500 GB 

Fjernkontrollen:

Get: Stor klumpete m. radiofrekvens - CD: Liten u. radiofrekvens

Antall tunere:

Get: 16 (men kun 2 aktive!!!) - CD: 8 aktive tunere

-- Kundeservice --

Telefon:

Get:

Man-fre: 8-22

Lør: 11-29

Søn: 12-20

Chat:

Man-fre: 11-22

Lør-søn: Stengt

Canal Digital:

Alle dager: 08-23 (inkludert Chat)

-- Kanaler --

Grunnpakken:

Get: 40 kanaler (14 i HD)

CD: 51 kanaler (19 i HD)

Totalt:

Get: 132 kanaler - 33 i HD (uten NRK Distrks & radio)

CD: 148 kanaler - 57 i HD (uten NRK Distriks & radio)

SÅ jeg er rimelig spent på hvordan Get er bedre enn Canal Digital. Kom gjerne med en liste som faller i Gets favør dere som er uenige.

FlGARO
24.01.16 11:46
Stmana: Mulighet for manuelt opptak Get: Nei - Canal Digital: Ja

Fungerer det i seriefunksjon også, at man kan sette opptak til hver mandag 2100 - 2200 for eksempel, eller bare engangstilfelle?

For, er det noe jeg virkelig hater med Gets serieopptakfunksjon så er det at den tar opp alt den kommer over av programmet. Jeg pleier for eksempel å se QI, men det er vel kun søndager eller noe at det faktisk er nye episoder. Jeg får sikkert 20 episoder med QI i løpet av en uke hvor det er en ny episode (kanskje) og 19 repriser fra flere år tilbake.

For å få bukt med problemet burde Get gikk én ID til nye programmer og en til repriser, men nei, har kommer alt samlet. Og slik er det med andre program også, den drar med seg en haug med repriser i steden for å ta opp kun den ene gangen man faktisk trenger å ta opp. Ikke, alltid, men ofte.

Get skal ha for at de er stabile og at det sjeldent er tull, men også det avhenger sikkert fra sted til sted.

(Innlegget ble redigert 24.01.16 11:46)

Lamozy
LamozyInnlegg: 1927
24.01.16 12:24
FlGARO: Get skal ha for at de er stabile og at det sjeldent er tull, men også det avhenger sikkert fra sted til sted.

I Bergen hører jeg om at Get-kunder har mistet signalene sine to år på rad i juletiden.

petterG
petterGInnlegg: 9177
24.01.16 12:25
FlGARO: Fungerer det i seriefunksjon også, at man kan sette opptak til hver mandag 2100 - 2200 for eksempel, eller bare engangstilfelle?

CD har manuelle opptak, med daglig(man-fre), hver dag, ukentlig, helg, og valgfrie dager. Med andre ord alle mulige varianter.

CD tar heller ikke reprisene(så langt jeg har fått testet).

Stmana
24.01.16 22:50
FlGARO: Fungerer det i seriefunksjon også, at man kan sette opptak til hver mandag 2100 - 2200 for eksempel, eller bare engangstilfelle?

Nei, dette fugerer som kjent ikke hos Get, men hos Canal Digital, Viasat og Altibox har de klart dette.

Canal Digital er også den eneste distributøren som har markert i TV-guiden hvilke programmer som er reprise og hvilke som er "nye". Funksjoner kan selvfølgelig svikte ved at TV-kanalene ikke informerer om hva som er nytt og hva som er reprise.

Stmana
24.01.16 22:58

Nå har jeg endelig fått beskjed om hva den nye oppdateringen til Get inneholder! Det vil nok se betydelig bedre ut enn hva den gjør nå, men Get får overhode ikke noe skryt med tanke på at dette skulle vært ferdig i 2013.

Her er de nyeste tjenestene:

Reprise - Samme som "ukesarkiv" hos CD

Start forfra - Kun på de mest populære kanalene

Mulighet for 4 opptak samtidig

Karaoke-program

Stingray Music - kun på Get boksen

Ny fjernkontroll

NRK Nett-TV

YouTube

Alle opptakene på Get Box II blir tilgjengelig på Get-appen

Det er i hovedsak alt den nye oppdateringen vil bringe. Dere som ikke har Get Box II får ikke oppdateringen og må leve videre med elendigheten (æddapædda).

I tillegg vil interfacet bli som i Get-appen, noe som kan være bra. MEN det er overhode ikke bra nok til å betale 129,- i leie pr. måned. Get vil trolig kjøre "Reprise", "Start Fofra" og de andre funksjonene som ekstratjenester som du er nødt til å betale 99,- i måneden for - YES, enda mer penger til Get!

fwardal
fwardalInnlegg: 2
28.01.16 19:33

Litt off topic,men...http://kampanje.com/medier/2016/01/25-millioner-seere-kan-miste-tvnorge-kanalene/

Vil dette berøre Get-kundene?

Stmana
29.01.16 12:06

Nei, Get vil ikke bli berørt av dette :)

Eirand
EirandInnlegg: 1
09.02.16 23:34

Å når kommer denne oppdateringen? Noe dato å forholde seg til?

Stmana
15.02.16 04:55

Denne oppdateringen skulle komme i 2012, men vi vet jo alle hvordan det går da IKT-avdelingen fra Sogn Videregående skal ordne meg softwarepogrammer.

Fra spøk til alvor. Jeg ble lovet at oppdateringen var like "rundt hjørnet" av en av toppsjefene hos Get, men nå har det snart gått 5 måneder siden denne lovnaden. Så en gang på vårparten, kanskje?

Men det er uansett for sent for min del. At et "seriøst" selskap som Get er fem år (!) bak konkurrentene er et HÅN mot de stakkars kundene som må leve med elendighetene. At et firma klarer å lage så mye dritt som Get er meg helt uforståelig.

20ole
20oleInnlegg: 5543
20.02.16 15:34

Skulle gjerne kuttet ut tv fra GET. Problemet da er jeg mister nettet også. 

Man får nemlig ikke lov til kun å ha Internett fra GET.

Dette vil riktignok bli endret en eller annen gang i fremtiden...

Stmana
26.03.16 20:05

Nå har Get oppdatert søpla. Like dårlig. For en inkompetent gjeng! Gå inn på nye.get.no hvis du vil bli kvitt den søpla du har nå og erstatte det med ny søppelprogramvare.

Nino79
Nino79Innlegg: 243
07.04.16 10:35

Den oppdateringa var skikkelig crap. Kanalene kommer i rar rekkefølge, trykker du nedover så går kanalene oppover, og ingen mute-knap på fjernkontrollen. Kan man gå tilbake til gammel oppsett på noen måte?

greffle
greffleInnlegg: 262
21.04.16 10:30
Nino79: Kan man gå tilbake til gammel oppsett på noen måte?

Fikk du noe svar på dette?

Jeg var så dum at jeg oppgraderte på tross av at jeg leste de to forrige innleggene her. "Hvor ille kan det være?" Ille. Veldig ille.

Vanvittig trege, uoversiktlige og 100% uintuitive menyer. Kanallista er dritt. Kan ikke velge default profil. Masse unyttig crap som apper, "på tv nå" (bla gjennom en håndfull fullstendig irrelevante kanaler, noen som jeg ikke engang har), "anbefalt til deg" osv. 4-5 tastetrykk ekstra for operasjoner eller for å få informasjon der man før ikke trengte å trykke noe, eller trykket én gang.

Det eneste som er bedre er "start forfra"-funksjonen. Alt annet er søppel. De kan ikke ha gjennomført tester med brukere i det hele tatt. Ikke oppgrader!

Nino79
Nino79Innlegg: 243
21.04.16 10:51
greffle: Fikk du noe svar på dette?

Jeg ringte GET, og de tilbakestilte boksen til gammelt oppsett. :)

greffle
greffleInnlegg: 262
21.04.16 12:25
Nino79: Jeg ringte GET, og de tilbakestilte boksen til gammelt oppsett. :)

Godt å høre at det er mulig. Jeg sendte dem en mail, får ringe dersom responsen uteblir.

throndr
throndrInnlegg: 2
26.05.16 16:22

Etter godt over 2 års ventetid har Get nå endelig satt i gang oppgradering av Get Box II programvaren. Men så viser det seg da at det ikke akkurat ble noen opptur. Har de i det hele tatt brukt noen som helst slags referansegruppe når de har utformet brukergrensesnittet, eller er det bare om å gjøre å være så fancy og grafisk orientert som mulig? De nye funksjonene som blant annet "Start pånytt", "Reprise", "Apper" og ikke minst muligheten for flere samtidige opptak er absolutt bra og nettopp det vi har ventet på, men brukergrensesnittet er tregt, klønete, omstendelig og vanskelig å finne frem i. Dessuten er nå noen av de funksjonene som var lett tilgjengelig med egne knapper på den gamle fjernkontrollen gjemt bort slik at man må innom flere trykk og navigeringer før man finner dem - som for eksempel tekst-TV og "Mitt arkiv". For hørselshemmede er det et stort tilbakeskritt at tekst-TV nå er mer omstendelig å komme til samt at teksten ikke lenger kan settes som transparent. At alle "lister" nå ikke lenger er skikkelig lister men en samling med bilder gjør det mye vanskeligere å finne frem og få oversikt. Hva har dere tenkt på? Kanskje er enklere og kjappere å bruke om man alltid sitter med en iPad i fanget og navigerer via den, men det er ikke det storparten av brukerne deres vil gjøre! Her har dere virkelig bommet. Håper dere gjør noe med dette, og fort.

Dispater42
Dispater42Innlegg: 1
12.09.16 09:41

@throndr: Jeg er enig. Som systemutvikler og designer av digitale løsninger fikk jeg hakeslepp, febertokter og stressknuter av den nye løsningen. Fjernkontrollen er såpass simpel at de fleste funksjoner er gjemt bak to knappetrykk, menysystemet er mye tregere og vanskeligere å få oversikt over, og de fleste funksjonene krever minst ett trykk mer enn før på fjernkontrollen, eks velge kanal, velge se på. Enkelte funksjoner krever enda flere trykk, slik som å gå ut av apper og tilbake til TV er vel 5 trykk eller noe slikt. TV-kontrollene krever også ett ekstra trykk, samtidig som at mange funksjoner rett og slett er borte eller dårligere.

Bla hele sider i programtabellen er forsvunnet, bytte mellom to siste kanaler er forsvunnet, bla + 24 timer er forsvunnet mm. 

Det virker som de har ansatt en designer som skulle få det til å se akkurat ut som på nettsiden, og så kan brukeropplevelsen være det samme. Som fagperson stiller jeg spørsmål ved hvordan dette er brukertestet, om det i det hele tatt har skjedd.

I tillegg var oppgarderingsprosessen mangelfull og jeg endte opp med å ikke kunne ta opp eller bruke noen av internettfunksjonene pga feil i konfigurasjon og autentisering.

Jeg måtte til slutt kontakte get og få de til å formatere hele boksen, samt alle tidligere opptak, og legge inn forrige programvare igjen. Nå kan jeg bruke dagen til å se på TV, i stedet for å frustrere meg over ett totalt sett elendig grensesnitt.

throndr
throndrInnlegg: 2
16.09.16 14:40

Jeg har selv 40 år bak meg i databransjen, storparten av dette også som utvikler, og dette må da være den dårligste oppgradering jeg har sett. Noen nye, fine funksjoner - flere samtidige opptak, start pånytt, reprise etc. - men som du sier er jo brukeropplevelsen blitt helt forferdelig samtidig som flere funksjoner nå er gjemt godt inn i undermenyer og vanskelige/tungvinte å finne og bruke. Har sendt hele innlegget mitt ovenfor pluss litt til via storkundeavdelingen til Get, men får absolutt null respons. Ser at de har gjort noen få endringer i det siste, blant annet å flytte noe info til bunnen av skjermen så det ikke er i veien ved spoling og pause, men de større problemene er uendret. I tillegg er programguiden med opptak av hovedsendinger og repriser i et eneste sammensurium blitt enda dårligere enn tidligere og nummerering av episoder helt tullete mange ganger. Opplever bl.a. det blir laget to opptak samtidig av samme program men med forskjellige nummerering. Virker dessverre vanvittig amatørmessig. Men hva skal vi som brukere gjøre når leverandøren ikke reagerer eller bryr seg om oss? Kanskje "TV2 hjelper deg" kunne fått noen til å våkne? :(

Stmana
23.09.16 01:46

Jeg har selv tatt kontakt med TV 2 Hjelper deg flere ganger.. Det var riktignok FØR denne elendige oppdateringen slik at Get-kundene kunne se hva de ikke har (start forfra, ukesarkiv, 4 opptak samtidig, tidal, manuelt opptak etc.). Get ville fått terningkast 1 eller 2 ettersom de da ikke fulgte med i tiden..

Skal ta kontakt med TV 2 hjelper deg i dag og be dem teste mellom TV-leverandørene.. Er også helt sikker på at Get kommer på jumboplass med sin forferdelige oppdatering som lagger, er treg og i det hele tatt er dårlig satt opp.. 

Gjør gjerne det samme, folkens! :) 

Nurket79
Nurket79Innlegg: 1
26.10.16 16:38

Hei. Fikk du noe svar på tingene? Er det skjedd noe nytt siden sist?

Jotern84
Jotern84Innlegg: 1
07.11.16 16:35

Jeg fikk ny boks og fjernkontroll fra Get for en stund tilbake. Merket ganske fort at det nye systemet overhodet ikke var noe for meg. Tok kontakt med kundeservice på chat via nettsiden, og forklarte problemene. Fikk til svar at jeg kunne gå tilbake til gammelt system og fjernkontroll, og at de skulle sende i posten. Fikk fjernkontrollen i posten, og ringte inn for at de skulle fikse resten. Da gikk det ikke lenger...... Boksen er helt ubrukelig. Mangler de knappene jeg brukte mest tidligere, som "Mitt arkiv" og "Mute". Den tar opp repriser av serier jeg har på serieopptak, og det er fryktelig mye unødvendig omveier til mye. 
Ikke enkelt å få gitt beskjed til Get heller. Mangler Facebook-konto som mange andre bedrifter i dag. 

KjetilAMyklebust
KjetilAMyklebustInnlegg: 3
31.01.17 20:47

GET skulle komme med en oppdatering på "den nye opplevelsen" om et par uker. Han jeg chatte med visste ikke hva slage oppdateringer det er snakk om men de vet om problemet med treghet.
Så da får vi bare vente å se..

FlGARO
01.02.17 10:20
Jotern84: Den tar opp repriser av serier jeg har på serieopptak, og det er fryktelig mye unødvendig omveier til mye. Ikke enkelt å få gitt beskjed til Get heller. Mangler Facebook-konto som mange andre bedrifter i dag.

Kjenner til problemet. Har QI på BBC Brit på serieopptak. Den tar opp uhorverlige mengder med repriser i ukedagene, i tillegg til den ene gangen i uken når det er ny episode.

På toppen av det hele så hender det at akkurat den nye episoden ikke blir tatt opp fordi det på denne kanalen ofte står en eller annen standard kryptisk skrift som betyr at de ikke har lagt inn programoversikten.

At de mangler Facebook-konto er ikke så rart. Kan jo bare forestille meg hvor mange kunder som hadde klaget på de da.

Det burde ha vært en årlig pris til firmaer som til de grader pisser på kundene sine og en for firmaer som har lansert noe nytt og gjennomført ræva. Get ville ha vunnet begge kategorier.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg