Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Nettipping eller den gamle tippeboken ?

NYTT TEMA
nordfrost
nordfrostInnlegg: 5008
29.02.16 19:48

Jeg tipper litt fotball, og tenkte nå å prøve å bruke systemtipping for å øke muligheten til å få 12 rette.

Men etter flere forgjeves google forsøk,så er det bare tilbud om tippesystemer på nettet som dukker opp.

Jeg prøvde å laste ned et system,men det ble for mye for maskinen min,den ble treg og vanskelig,så jeg slettet alt igjen.

Jeg vil heller prøve her og spørre om det er noen som vet hvor man får kjøpt den gamle tippeboken av Ivar s løge,eller om noen vet hvor man skal søke på nettet, for å finne et tippesystem i papirform som man kan printe ut ?

Jeg tenkte å prøve med 4 sikre kamper,og så selve stammen i folkerekka,og så la systemet sørge for at man vinner litt i ny og ned.

kennethnilsen
kennethnilsenInnlegg: 1289
01.03.16 18:11

Radsoft.no har de beste systemene. Du tipper, og leverer online. Og så følger du enkelt med på hva du mangler for å få inn 12 eren. Har selv flere premier via dette programmet, men aldri blitt mer enn 70000.

Viddar
ViddarInnlegg: 152
01.03.16 18:29

Det er jo bare å Google. Ikke mye å finne, men her http://www.skiensantikvariat.no/tippeboken-1988-1989-ivar-sloge-tippeforl-p-1988-b-35317 . Det var også ett eksemplar på Finn, men fra 81/82

JudasT
JudasTInnlegg: 5084
02.03.16 04:34
nordfrost: Jeg tipper litt fotball, og tenkte nå å prøve å bruke systemtipping for å øke muligheten til å få 12 rette.

Det er ikke mulig å øke sjansen for å få 12 rette ved å tippe system. Sjansen er antall rekker dividert med tre i tolvte uansett (så sant alle rekkene er ulike).

Derimot kan du øke sjansen for å få (en eller annen) premie. Helgarderer du to kamper og resten går inn, får du 1 12er, 4 11ere og 4 10ere. Et tippesystem kan spre rekkene utover slik at du får færre premier når du vinner, men til gjengjeld vinner du oftere.

Valdriss
ValdrissInnlegg: 7509
02.03.16 08:18
JudasT: Det er ikke mulig å øke sjansen for å få 12 rette ved å tippe system

?   Den var ny for meg som har tippet systen siden 1958.
Mener du da at enkeltrekker er best?

I alle disse aar har jeg  lest/hoert om EN person som har faatt
12 rette med enkeltrekker. Han var/er null fotballinterressert og
krysset av en rekke uten aa se paa hvilke lag som spilte, krysset av for 10 rekker og vant 1.3 mill. Han er mitt soeskenbarn.

Jeg har selv hatt x antall tolvere og med godt overskudd totalt,
noe jeg aldri ville klart uten system som jeg selv delvis lager.
Det virker ikke som du har mye kjennskap til systemtipping, men det er heller ikke det viktgiste i vaar gale verden.

Ha en fin dag - jeg TIPPER at det gaar bra!

InnocentBystander
InnocentBystanderInnlegg: 6810
02.03.16 09:28
JudasT: Det er ikke mulig å øke sjansen for å få 12 rette ved å tippe system. Sjansen er antall rekker dividert med tre i tolvte uansett (så sant alle rekkene er ulike).

Det ville vera rett dersom det var lik sjanse for alle resultat. I fotballtipping er det ikkje slik, ettersom lagene er forskjellige.

I lotto, derimot, er systemtipping verdilaust.

JudasT
02.03.16 12:13
Valdriss: Det virker ikke som du har mye kjennskap til systemtipping,

Det står nok en fot med tippebøker, slike som trådstarter etterlyser, i hylla.
Eksperter kan klare å tippe bortimot 6 rette gjennomsnittlig på en enkeltrekke (mot 4 om tilfeldigheten rår), så fotballkunnskap er meget verdifullt. Men systemtipping kan som forklart ikke øke sjansen til 12er. Til 11er og 10er: jo, forsåvidt.

Men å få premie er bare halve historia. Størrelsen på premiene er en annen sak. Det gjelder å finne en mellomting mellom den mest populære og sannsynlige rekka (som gir elendig premie) og den mest usannsynlige rekka (som aldri vil slå til). Ikke bare er ballen rund, men man konkurrerer mot alle de andre tipperne og deres forventninger. Ikke enkelt!

Valdriss
02.03.16 13:53
JudasT: . Men systemtipping kan som forklart ikke øke sjansen til 12er. Til 11er og 10er: jo, forsåvidt.
Men å få premie er bare halve historia. Størrelsen på premiene er en annen sak. Det gjelder å finne en mellomting mellom den mest populære og sannsynlige rekka (som gir elendig premie) og den mest usannsynlige rekka (som aldri vil slå til). Ikke bare er ballen rund, men man konkurrerer mot alle de andre tipperne og deres forventninger. Ikke enkelt!

Hvis du fortsatt ikke forstaar at system ogsaa oeker sjansen til12er
betraktelig, saa har du heller ikke forstaatt vitsen med system.
Med system utelukker en med erfaring og innsikt alle de usannsynlige rekkene som du sier, og i tillegg unngaar en selvsagt
de s.k. ekspertenes tips. 
Premien kan ingen gjoere noe med, men med erfaring lukter en seg ogsaa til de, og legger innsatsen deretter, samtidig som systemet plukker opp endel store overraskelser.

Det siste du sier om konkurransen med de andre har jo ingen
ting med tipping aa gjoere. Hva andre mener og tenker om kampene spiller aldri noen som helst rolle. Vil du vaere sikker paa
aa gaa i underskudd boer du satse paa Arne Scheies og andre
avistippere.  Arne er en meget hyggelig kar, men tippe riktig kan han ikke.

De siste aarene har jeg kun tippet 1 gang, for snart 2 aar siden sist jeg var i Norge, og da ble et par hundre til 32.000.- med et
lite system som jeg tok fra min medfoedte PC.
Naa tipper jeg med stort hell system paa Oddsen paa nett, men
Norsk Tipping tillater ikke spill fra utlandet saa jeg henter penger
fra England.  Har gjort om et vanlig fotballsystem til et meget tid-
krevende men morsomt Odds-system.

Saa lykke til i premiejakten med et godt system.

JudasT
02.03.16 14:27

Beklager, Valdriss, du har sikkert greie på utenlandsk fotball, noe jeg ikke aner noe om. Men når det gjelder matematikk og sannsynlighetsregning, er forholdet omvendt. Det blir imidlertid for omfattende og sannsynligvis bortkastet å gå nærmere inn på det her. Lykke til videre.

nordfrost
03.03.16 00:01
JudasT: Det er ikke mulig å øke sjansen for å få 12 rette ved å tippe system. Sjansen er antall rekker dividert med tre i tolvte uansett (så sant alle rekkene er ulike).

Jeg tippet en 16 rekker i dag(midtukekupongen) men flere av de sikre kampene røk,og hele systemet raknet.

Jeg har tippet i mange år,og brukt eksperttips mange ganger,men det nytter ikke, da de sikre kampene ikke holder.

Jeg tror det er med tipping som det er med lotto,det er regelrett flaks om man får premie i det hele tatt.

Matematisk er det sikkert et system som kan garantere en tolver,men det systemet er det ingen per i dag som er i besittelse av.

Visst noen har et system som kan garantere dem en tolver:så gir de nok ikke det systemet i fra seg gratis !

I mens så prøver jeg å tenke ut et system selv som kan gi premie:det var det jeg hadde tenkt å bruke en tippebok til,for å få nye ideer til hvordan det systemet skulle se ut.

Jeg har hørt at noen kan leve av tipping,men jeg kjenner ingen som har gått ut i media og sagt at de ikke trenger å jobbe lenger:for de vinner hele tiden i tipping,og kan leve herrens glade dager av de pengene.

(Innlegget ble redigert 03.03.16 00:10)

nordfrost
03.03.16 00:19
Valdriss: De siste aarene har jeg kun tippet 1 gang, for snart 2 aar siden sist jeg var i Norge, og da ble et par hundre til 32.000.- med et
lite system som jeg tok fra min medfoedte PC.

Hva heter det systemet du bruker,kunne tenkt meg å prøve det et par ganger for å sjekke det ut ?

Jeg har prøvd mange såkalte eksperttips,også fra Arne scheie,men ingen av de såkalte ekspertene klarer å treffe slik at det gir premie.

Jeg tippet engang i blinde og fikk 9 rette,så mange glemmer at når topplagene møter bunnlag,så skal kampen spilles først:og det var nettopp det som skjedde i dag da Arsenal tapte mot lille Swansea,og Bayer leverkusen tapte mot Werder bremen !

(Innlegget ble redigert 03.03.16 00:20)

Valdriss
03.03.16 04:33
JudasT: Beklager, Valdriss, du har sikkert greie på utenlandsk fotball, noe jeg ikke aner noe om. Men når det gjelder matematikk og sannsynlighetsregning, er forholdet omvendt. Det blir imidlertid for omfattende og sannsynligvis bortkastet å gå nærmere inn på det her. Lykke til videre.

Hei!   feil igjen, hahaha, du har sikkert like mye peiling paa
utenlands fotball som meg.   Alle, deg og meg inkl. vet like
mye/lite om fotball.  Alle kan lese tabeller og sjekke formutviklingen
for alle lag.  Det er ikke det som avgjoer, men evnen til aa tenke
litt utenfor A4.
Moro at du kommer med sannsynlighetsberegning og matte da maa jeg bare le godt, for det samme svar fikk jeg fra et par svenske "eksperter" for 4 aar siden paa Sharps.se  .
De fortalte meg ogsaa at aa spille system med kun Uavgjort, det
var aa gi bort pengene.  Kun noen uker etterpaa fikk jeg forespoersler fra flere der vedr. U-system, om jeg hadde noen
statistikk aa avse osv.
Jeg har vunnet mer med rene U-systemer enn
med enn andre typer, (320.000 maks. tolver), og disse systemene er bygd paa egen mangeaarig statistikk, dvs. en mye bedre sannsynlighetsberegning enn  den matematiske. Den vil aldri hjelpe i tipping.
Naar jeg naa bruker et omarbeidet fotballsystem til Oddsen og vinner paa det, saa er det bevis paa at min  matte er bra, det beviser ogsaa mine skolebevis fra baade Norge og Sverige.

Men takk for "lykke til", det samme til deg,  men jeg har aldri
latt tipping bli det viktigste, kun en morsom og fin maate aa spe
paa inntekt og naa pensjon. 

Valdriss
03.03.16 05:03
nordfrost: Hva heter det systemet du bruker,kunne tenkt meg å prøve det et par ganger for å sjekke det ut ?

Hei!  et langt svar forsvant i det blaa, jeg sliter med en daarlig PC.

MU-7-2-243 heter det lille systemet jeg med hell har brukt mye,
egenkomponert selvsagt.
Aaa proeve et slikt et par uker er ikke lurt, selve systemet kan aldri plukke ut kampene for deg, det maa du selv gjeore uansett system,
da  vil systemer vaere en meget god hjelp paa veien til premier!

Kjoer heller et fast lite sparesystem, disse fanger opp overraskende resultater og har gitt mange smaaspillere premier.

I tilfelle skrev til min mail, saa faar jeg desverre ikke aapnet den,
"sikkerheten" overdrives ikke bare i banken saa jeg gaar lei av alt tullet.

Lykke til med et fast lite sparesystem, det vil nok vaere det beste
med din innsats.  F.eks. er 6-8 U til Pause smart, da kan du slenge borti flere premier.
Sparesystemet 4-0-9 er fint , de 4 kampene helvarieres, fulltreff i 1/9 tilfeller, pluss
paa et par halvgarderinger,saa blir det 9 bonger a 4 rekker.

(Innlegget ble redigert 03.03.16 05:07)

nordfrost
03.03.16 11:35
Valdriss: Hei! et langt svar forsvant i det blaa, jeg sliter med en daarlig PC.

Prøv å kopiere alt du har skrevet før du sender det,for visst du bruker over fem minutter på å skrive innlegg,så kan alt forsvinne når du poster det.

Jeg skal google etter MU-7-2-243 og se om jeg finner det,så skal jeg prøve det og se om jeg er i nærheten av å få noen preime.

Håper jeg finner det til helgen,slik at jeg endelig kan begynne å vinne noe.

Valdriss
03.03.16 12:11

Jeg er helt "treskalle" vedr. bruk av PC, saa aa kopiere noe er
og blir ukjent, jeg bryr meg ganske enkelt ikke...
Google etter det systemet hjelper neppe, det har nok aldri staatt
i noen tippebok, men mange andre liknends finner du sikkert av
alle de hundrevis av systemer som har vaert paa markedet.
Mange er jo dumme nok til aa tro at et nett-system er bedre, men
der maa en nok ogsaa selv plukke ut kampene, og aa skrive ut bongene selv er jo selve kjernen i tipping.

Lykke til uansett system, du selv bestemmer kampene og hvilket resultat du tror paa!

Valdriss
03.03.16 12:34
JudasT: Men når det gjelder matematikk og sannsynlighetsregning, er forholdet

Som et meget godt eks. paa (u)- sannsynligheten av et resultat.
I gaar tippet "alle" paa Bayern M.  Jeg vurderte ogsaa litt aa bruke
de som "fyll" i mtt oddssystem for aa generere felr premier.
Sjekket at Mainz var i meget god form, og minnet om en liknende situasjon for 4-5 aar siden fortalte meg at det snart var paa tide med et sjeldent hjemmetap for Bayern.   Derfor kuttet jeg ut BM og brukte HU paa Man.U i stedet.
Matematisk sannsynlighetsberegning for et tipperesultat er garantert mislykket.  Lang erfaring med spill og systemer er derimot en meget god hjelp til aa finne rett resultat.

I kveld er Barca ennaamye stoerre favoritter, og jeg tror at de vinner med 1 eller 2 maal, - men - jeg har de ikke paa bongen,
selv om Barca er det eneste laget jeg liker.
Men jeg satser som alltid noen kroner paa 1-3-maalsseier paa en separat bong.

Swansea resultat ville du heller ikke faatt med matematisk beregning.  Naa vant de borte og min private statistikk fra tidlig
60-tall forteller at lag som vinner overraskende borte, de blir store favorittyer hjemme i neste kamp, og da vinner de svaert sjelden.
For meg blir det derfor ingen overraskelse om de taper mot Norwich.

Fasiten sier at erfaring og fornuftig bruk av systemer er det desidert beste hjelpemiddel i premiejakten.

Valdriss
06.03.16 03:55
JudasT: Men når det gjelder matematikk og sannsynlighetsregning, er forholdet omvendt

OK, jeg gir meg og ber deg regne ut antall premier for meg,
i tilfelle/hvisomatte jeg. f.eks. spiller en Oddsrekke med 7 kamper,
og spiller paa alle 4, 5  og 6-linger + en syvling.
Men saa blir 2 kamper utsatt og faar Odds 1.00.

Alle de 5  spilte  kampene er riktig tippet, saa
hvor mange 4-linger osv. blir   det i gevinst?

Takk for et matematisk riktig svar og ha en fin soendag!

tinnyme
tinnymeInnlegg: 10189
25.03.16 01:22
nordfrost: Jeg tipper litt fotball, og tenkte nå å prøve å bruke systemtipping for å øke muligheten til å få 12 rette.

Oj, optimist du da med 12 kamper. Jeg tipper kun ca. 4 i slengen.

Personlig bruker jeg et system, kan ikke huske hvor jeg fant det, men det er mange år siden,  det viktigste er at det virker og bringer inn litt penger hver uke.

Det heter Fixed Budget Formula (FB2) jeg tipper H og U, og hos 2 forskjellige selskap, som oftest Betfair og ett og annet med norsk lissens. Kan til nød bruke NT, men de er ikke akkurat favoritten med sitt dårlige tilbud for enkelt kamper.

Utregningen gjør at gevinsten er den samme enten H eller U vinner. Jeg pleier å satse på ganske "sikre" kamper med odds for hjemmelaget på ca. 1.5 eller 1.6 og har en profitt på mellom 3 - 600 pr gang, selvsagt etter innsats, men systemet går aldri i minus.

Jeg blir nok heller aldri millionær...

petterG
petterGInnlegg: 9220
25.03.16 01:32
tinnyme: Jeg blir nok heller aldri millionær...

Men du vinner ikke hver gang...?

tinnyme
tinnymeInnlegg: 10189
16.04.16 00:30
petterG: Men du vinner ikke hver gang...?

Nei, det gjør jeg ikke, men det går uansett med et svært godt overskudd.

Tipper for det meste 4 kamper hver dag, bommer på 1 eller kanskje 2 med ca. 4- 5 dagers mellomrom.

Det føles jo litt som å ha funnet ut hvordan man "trykker" penger - om enn i små mengder :-)

Nå har jeg tenkt å doble innsatsen, så blir det jo også litt mer i retur.

KapteinMark
KapteinMarkInnlegg: 2597
16.04.16 12:59
JudasT: man konkurrerer mot alle de andre tipperne og deres forventninger. Ikke enkelt!

Skal jeg skrive under på!

Spiller f.eks. et system med 2 (eller 3) sikre, blir det nesten meningsløst å kreve utgangsrekke i tillegg basert på favoritter.

Får man inn det man trenger på utgangsrekka, i tillegg til riktige sikre/stamme så er man garantert i bunnsjiktet av premier.

Har vunnet 50 000,- en gang på pausetipping, og baserte det meste da på tegnfordeling/statistikk.

Har i tillegg hatt en andel på et tippelag som vant drøyt en halv mill., og det systemet var redusert matematisk uten bruk av utgangsrekke.

Tross en del gevinster er jeg brennsikker på å ikke ha tjent ei krone totalt sett, verken på verken tipping eller spill generelt.

petterG
petterGInnlegg: 9220
16.04.16 15:07
KapteinMark: Tross en del gevinster er jeg brennsikker på å ikke ha tjent ei krone totalt sett, verken på verken tipping eller spill generelt.

Statistisk er det ingen som vinner på spill, bortsett fra de som arrangerer spillet! Pluss alle som "glemmer" alle gangene de spiller uten å vinne...

Reg365
Reg365Innlegg: 3
10.02.17 16:53

tippestudio.no har alle mulige systemer. Har vunnet ofte med det systemet.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg