Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Når alltid egentlig er av og til

NYTT TEMA
ataak
ataakInnlegg: 110
14.06.16 21:03

I Telenors kampanje skryter de vilt og uhemmet av Alltid På Nett-garantien sin, greit nok det, hvis det faktisk var en Alltid På Nett-garanti, det er det derimot ikke.

Refusjon av en halv månedsavgift, forutsatt at ikke nettet forsvant som en følge av, regn og sludd, dårlig eget utstyr, planlagt arbeid, overspenning, ikke har gjort inngrep, endringer eller tilføyelser i utstyr og programvare, herunder konfigurasjon, er ikke mye til hjelp når du stirrer på en svart skjerm.

En halv månedsavgift... hvis du melder fra "uten ugrunnet opphold" men dette får du bare lov til en gang hver 30 dag, og skulle du være så uheldig at du befinner deg i feil "fysiske og geografiske forhold" da får du ingenting.

Spørsmålet mitt er litt enklere, hvorfor tillater vi indirekte løgn?

Vilkår

hillebillys
hillebillysInnlegg: 9128
14.06.16 21:59

Får du svart skjerm på pc'n når nettet er nede?

Helt hvorfor folk som har valgmuligheter på Internett leverandør men fortsatt velger stjelenor forstår jeg meg ikke på.

Her jeg bor er det kun Telenor og Nextgentell som leverer.

Men Nextgentell drifter ikke linja, så for enhver minste ting, så måtte jeg melde nextgentell, så meldte dem telenor. Og så vurderte telenor om dem skulle gjøre noe eller ikke.

Så da gikk jeg til telenor, og dem fikset linja umiddelbart... 
Og disse små "best effort" linjene koster akkurat det samme på telenor og nextgentell.

men hadde jeg hatt reelt valg om noe annet, hva som helst. Så hadde jeg ikke hatt telenor nei...

Men pc skjermen har aldri blitt svart av att Internett faller ut.. den var ny for meg.

ataak
14.06.16 22:13
hillebillys: Men pc skjermen har aldri blitt svart av att Internett faller ut.. den var ny for meg

Det var nok bare en del av det de kaller "kunstnerisk frihet i skrivemåten" Har aldri opplevd det selv, men det virket som en flott frase da jeg skrev det :]

*humrer for meg selv mens jeg forsøker å korrigere innlegget*

Noe som ikke var mulig...hmm

(Innlegget ble redigert 14.06.16 22:16)

pusur44017
pusur44017Innlegg: 571
14.06.16 22:22
ataak: Spørsmålet mitt er litt enklere, hvorfor tillater vi indirekte løgn?

Det kan du si. Akkuratt i dette tilfellet gjelder det kanskje ikke, men i mange tilfeller spiller levanrører av teknologi på kundens "inkompetenthet". Jeg kommer ikke på noe i farten, men poenget er at man lover noe, og så vet ikke kunder hva denne lovnaden innebærer.

Dette fører til at mange kunderepresentanter svarer i hytt og pine fordi de ikke har anelse, og forventer at kunden heller ikke har anelse. Kanskje de har blitt vant til at de ikke blir tatt? Det er jo også slik at om telenor på sin reklame sier "Alltid på nett*" der * betyr ditt og datt har jo telenor sitt på det tørre. Selv fnyste jeg av reklamen, fordi at en internettlevrandør som lover alltid på nett er bare helt sprøtt. Og som det nå viser seg er det jo ikke det. De fleste levrandører av tjenster som har en oppetid (servere, internett) skryter av 99.99% oppetid, fordi man aldri vet, og ting utenfor levrandørens makt kan skje.

-pusur

ataak
14.06.16 22:36
pusur44017: Selv fnyste jeg av reklamen, fordi at en internettlevrandør som lover alltid på nett er bare helt sprøtt

Det er du ikke alene om, det er rimelig spesielt.

Jeg har fått litt dilla på å lese vilkår, og det som står med liten skrift, og da ser en mye rart til tider, så det slo meg, hvorfor i all verden aksepterer vi stadig mer og mer halvsannheter, når vi samtidig blir bedre og bedre informerte.

hillebillys
hillebillysInnlegg: 9128
15.06.16 15:31
ataak: Det var nok bare en del av det de kaller "kunstnerisk frihet i skrivemåten" Har aldri opplevd det selv, men det virket som en flott frase da jeg skrev det :]

:D :D

Slike lovnader er vel bare reklamepjatt og friheter dem tar seg.
Og bruker liten skrift med unntak for og korrigere slik at det da blir lovlig...

ataak
15.06.16 16:20

Sant nok, men jeg skjønner ikke hvorfor vi som forbrukere ikke bare sier stopp.

Eller jeg gjør jo det på en måte, jeg bytter ofte bil, nesten årlig, skifter forsikringsselskap og strøm uten å tenke noe særlig over det hvis andre har bedre løsninger, mens banken min har vært uendret siden jeg var konfirmant, og de er også flinke til a småjuge...det er noe med det at de nesten blir som gamle kjente.

...Tror jammen jeg ringer de i morra.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg