Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Datamaskinen min oppfører seg rart.

NYTT TEMA
Alexander99
Alexander99Innlegg: 1
28.12.16 00:50

Hei. I går glemte jeg å slå av datamaskinen før jeg gikk ut, når jeg kom tilbake var skjermen helt bugga, svart. Når jeg skrudde den på igjen var dataen helt annerledes. Når jeg gikk innpå vise internet sider som twitch eller hvis jeg var ca 5-10min på youtube, eller hvis jeg prøvd å spille et spill. Ville dataen tok ned sidene/spillet og jeg fikk svart skjerm (ingen signal kommer på skjermen min) dataen var forsatt på. Jeg har prøvd å gjennopprette dataen to ganger nå.

Når jeg er innpå internet exploer eller microsoft edge kommer det bare opp "microsoft edge har slutter å virke som normalt. Et problem førte til at programmet sluttet å fungere som det skal. Programmet vil bli lukket, og du vil få beskjed hvis en løsning er tilgjengelig." Har gjenopprettet instillinger men det hjalp ikke. Er det mulig at det er noe med en windows oppdatering som lukker alle programmene mine?Kan det være noe med at dataen overheater og dermed går svart? Er ikke så god på pc specs men tror dataen min er asus amd, graffikbrikkkesett er amd radeon hd 7700 series, cpu-type er amd fx(tm)-8300 eight-core prosessor. 8GB systemminne. Har windows 10.

Beklager for Norsken min, sliter med dysleksi. 

(Innlegget ble redigert 28.12.16 00:51)

pusur44017
pusur44017Innlegg: 564
28.12.16 12:33
Alexander99: Jeg har prøvd å gjennopprette dataen to ganger nå.

Hei. Nøyaktig hva mener du med å gjennopprette? Får du noen feilmeldinger i det hele tatt? Er dette en stasjonær tilkoblet en skjerm eller en laptop? Er det bare når du er i en nettleser dette skjer? anbefaler deg uansett å bruke google chrome eller firefox.

-pusur

gjespe
gjespeInnlegg: 12609
28.12.16 18:00

Har du restarta - slått hele greia av og på - så det ikke er noe i skjermkort som henger?

fazz
fazzInnlegg: 16827
29.12.16 18:53
Alexander99: Når jeg er innpå internet exploer eller microsoft edge kommer det bare opp "microsoft edge har slutter å virke som normalt. Et problem førte til at programmet sluttet å fungere som det skal. Programmet vil bli lukket, og du vil få beskjed hvis en løsning er tilgjengelig." Har gjenopprettet instillinger men det hjalp ikke. Er det mulig at det er noe med en windows oppdatering som lukker alle programmene mine?Kan det være noe med at dataen overheater og dermed går svart? Er ikke så god på pc specs men tror dataen min er asus amd, graffikbrikkkesett er amd radeon hd 7700 series, cpu-type er amd fx(tm)-8300 eight-core prosessor. 8GB systemminne. Har windows 10.

>>> Ut ifra beskrivelsen din så høres det ut som om problemet er overoppheting, men det er ikke spesielt sannsynlig ved at du bare lot PCen stå på. Når du sier gjenopprettet, mener du da at du installerte windows fra scratch fra egen DVD eller fra en "restore partition" på disken din, eller bare kjørte "System restore" fra windows?

Jeg vil tippe at problemet ikke er hardware relatert siden det er svært sjelden. Mest sannsynlig så er det en driver problem. Men prøv først å kjøre en full installasjon av windows fra "system restore" disken og deretter installer de siste driverne for Skjermkortet ditt.

pusur44017
29.12.16 19:33
fazz: >>> Ut ifra beskrivelsen din så høres det ut som om problemet er overoppheting, men det er ikke spesielt sannsynlig ved at du bare lot PCen stå på. Når du sier gjenopprettet, mener du da at du installerte windows fra scratch fra egen DVD eller fra en "restore partition" på disken din, eller bare kjørte "System restore" fra windows? Jeg vil tippe at problemet ikke er hardware relatert siden det er svært sjelden. Mest sannsynlig så er det en driver problem. Men prøv først å kjøre en full installasjon av windows fra "system restore" disken og deretter installer de siste driverne for Skjermkortet ditt.

Overoppheting virker meget merkelig da en PC vil bare slå seg av når den blir overopphetet, så vil nok ikke si at det høres ut som det...

-pusur

fazz
29.12.16 19:43
pusur44017: Overoppheting virker meget merkelig da en PC vil bare slå seg av når den blir overopphetet, så vil nok ikke si at det høres ut som det... -pusur

>>> Nå står det vel flere plasser i innlegget mitt at det mest sannsynlig ikke er årsaken. Men overoppheting betyr ikke nødvendigvis CPU, det kan like gjerne være GPU.  Men mest sannsynlig så er det ett problem med driveren. Svært sjelden HW problem.

pusur44017
30.12.16 13:09
fazz: >>> Nå står det vel flere plasser i innlegget mitt at det mest sannsynlig ikke er årsaken. Men overoppheting betyr ikke nødvendigvis CPU, det kan like gjerne være GPU.  Men mest sannsynlig så er det ett problem med driveren. Svært sjelden HW problem.

Jeg skjønner ikke hvorfor du har nevnt det i det hele tatt, uansett hvor mye du sier at det er usannsynelig. Om problemet hadde vært overoppheting ville ikke dette vært det som skjedde.

-pusur

fazz
30.12.16 16:54
pusur44017: Jeg skjønner ikke hvorfor du har nevnt det i det hele tatt, uansett hvor mye du sier at det er usannsynelig. Om problemet hadde vært overoppheting ville ikke dette vært det som skjedde. -pusur

>>> Føler du at dine bidrag i denne tråden her har hjulpet TS nevneverdig med å finne årsaken til problemene sine?

pusur44017
01.01.17 16:58
fazz: >>> Føler du at dine bidrag i denne tråden her har hjulpet TS nevneverdig med å finne årsaken til problemene sine?

Føler du at det er mulig å bedømme, utifra at TS ikke har svart på noen av spørsmålene mine? Tenker at jeg hvertfall ikke sier ting som svært trolig har lite med saken å gjøre og skaper mulig forvirring...

-pusur

(Innlegget ble redigert 01.01.17 17:00)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg