Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Skjermen min lager en strøm lyd fra strømledningen

NYTT TEMA
sanderi
sanderiInnlegg: 1
07.02.17 23:08

Jeg har en BenQ skjerm, jeg vet ikke hvordan modell det er men når jeg setter i strømledningen så kommer det en strøm/påtennings lyd.. er ikke helt sikker på hva jeg skal kalle lyden men når jeg tar ut ledningen igjenn så lukter det litt brent av støpselet til strømledningen. Skjermen min slår seg da av og på når jeg beveger på ledningen. Noen som vet hva det kan være og hvordan jeg kan fikse det ? :) takk for svar 

petterG
petterGInnlegg: 9316
07.02.17 23:46

Prøv å bytte strømledning hvis den er av løs type. Hvis ikke reklamasjon(fem års reklamasjonsrett etter forbrukerkjøpsloven), eller reparasjon/ny skjerm.

Hattlis
HattlisInnlegg: 1
15.02.17 18:43

Dette kan jo være direkte brannfarlig. Det er nok dårlig kontakt der ja. Ville funnet ut av dette snarest slik at det ikke brenner hos deg.

xpoolman
xpoolmanInnlegg: 4425
15.02.17 21:39
sanderi: så lukter det litt brent av støpselet til strømledninge

Er det "påsveiset" støpsel eller kan du skru det opp ?

Dersom det kan åpnes så kan du dra i ledningsendene.
Dersom det er brudd eller nesten brudd så skal du klare å dra ut den lederen med brudd i.
Da kan du kappe av tilsvarende lengde på kabelen og skru støpselet på igjen.

Dersom støpselet er sveiset fast kan du klippe av dette, skrelle av et par cm. av kappen på kabelen og foreta samme forsøk som over.
Kapp kabelen der bruddet er, kjøp nytt støpsel, monter dette på kabelen.

Klikk for å gå tilbake til toppen