Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Angående Wav filer på pc?

NYTT TEMA
madigan
madiganInnlegg: 9144
11.02.17 22:40

Hei,jeg spiller inn vinyl på pc (desktop) har windows 10,jeg lurer på om det er mulig å lagre album og vise bilder av coveret samtidig i spilleren.

De klarer det jo av plater de reklamerer for,hvordan gjøre dette selv,''må'' man bruke Mp3 eller lar dette seg gjøre også i wav?

JudasT
JudasTInnlegg: 4937
11.02.17 23:35

Spelarane, f.eks. Mediamonkey, spelar dei fleste filformata, og legg du eit bilete av albumcoveret i mappa, viser han det.

Men eg vil ikkje tilrå at du brukar .wav, bruk heller eit tapsfritt format som .flac eller .ape. Like god kvalitet og halve storleiken, dessutan kan fila taggast med tittel, artist, komponist osv.

madigan
12.02.17 00:42
JudasT: Spelarane, f.eks. Mediamonkey, spelar dei fleste filformata, og legg du eit bilete av albumcoveret i mappa, viser han det.

Takk for Info,ja men jeg spiller inn en god del singler,og da blir det så mange mapper og bla i,Windows lagrer jo disse alfabetisk i ''en'' og samme mappe,vi snakker tusenhvis,det hadde blitt fryktelig tungvindt å lage egne  mapper på alt det:))

madigan
12.02.17 01:59

Lastet ned Mediamonkey,den viste bilde i albumene ja,men da sluttet Audacity å virke (opptaksprogram) måte slette mediamonkey,da virket Audacity igjen- hmm merkelig:))

JudasT
12.02.17 09:48
madigan: Takk for Info,ja men jeg spiller inn en god del singler,og da blir det så mange mapper og bla i,Windows lagrer jo disse alfabetisk i ''en'' og samme mappe,vi snakker tusenhvis,det hadde blitt fryktelig tungvindt å lage egne  mapper på alt det:))

Mapper å bla i? Jeg forstår ikke hva du meiner. Musikkprogrammet mitt holder styr på 290 000 musikkstykker, og der kan du få ut lister basert på hvilke som helst egenskaper du har valgt å registrere, og spille det på direkten med et dobbeltklikk.

Mappestrukturen på diskene er 100% opp til deg, både audiofilene og bildene. Dert er vanlig å ha alle som hører sammen i samme mappe, men det er ikke nødvendig. Du trenger ikke ha mapper i det hele tatt, men det bør du – ellers blir systemet tregt. Selv har jeg 23 000 i inntil 5 nivåer.
Uansett, den eneste gangen du trenger tenke på mapper, er når du kopierer filene inn.

JudasT
12.02.17 10:00
madigan: Audacity

Eit fabelaktig program for opptak og rensing av vinylinnspelingar er Magix Audio Cleaning Lab. Kostar $60. Men ikkje prøv det i 30 dagar, for då MÅ du ha det!

madigan
12.02.17 14:51
JudasT: Magix Audio Cleaning Lab.

Jeg veit,har det også,problemet med dette er at windows ikke viser hverken titler eller artistnavn,dessuten er det egne magix filer som legger seg i mappene,liker Audacity bedre:))

JudasT
12.02.17 17:42
madigan: Jeg veit,har det også,problemet med dette er at windows ikke viser hverken titler eller artistnavn,dessuten er det egne magix filer som legger seg i mappene,liker Audacity bedre:))

Filene tagges akkurat slik man oppgir det. Til den jobben er det egentlig best å bruke et spesialprogram, men du vet jo det meste best selv. Til selve opptaket kan en bruke hvilket enkelt program som helst, fordelen med Magix kommer når en skal behandle opptaket etterpå, fjerne feil. Når etterbehandlinga er gjort, sletter en selvfølgelig de midlertidige filene. 

madigan
12.02.17 22:04

Bruker Magix sin til å rippe CD'r bare:))

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg