Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

PC problemer

NYTT TEMA
RVP20
RVP20Innlegg: 4025
18.02.17 03:13

Jeg har en HP 15-AC126NO 15.6 pc-maskin, som jeg kjøpte i mai i fjor på Expert i Kristiansand.

Men den siste måneden har jeg hatt merkelige problemer med den. 

Den har begynt å gå veldig treg, spesielt i oppstarten av maskinen, og også ved lasting av blant annet nettleser og spill.

Jeg fikk så for ca 2 uker siden levert den inn der jeg kjøpte den for at de skulle re-innstallere, men dog fikk jeg den tilbake samme dag, og den har nå i 2 uker funket som den skal.

Men plutselig på torsdag kommer samme problemet tilbake.. Har nå som sist kjørt skanning- og cleaning program, men det virker så nyttesløst.

Så hva skal jeg gjøre nå? Har jeg krav på ny pc (ja, jeg har forsikring), eller må den nok en gang re-innstalleres til ingen nytte?

Hjelp/info settes stor pris på!

joaruls_1
joaruls_1Innlegg: 4758
18.02.17 11:50

Jeg aner ikke hva forsikringen din sier, så det har jeg ingen formening om. Men:

- jeg ville starta med å sjekke om PC-en virkelig ble reinstallert. Trykk Windows-tasten + R. Tast inn CMD og trykk ENTER. skriv SYSTEMINFO |more og trykk ENTER. Hvilken dato står det ved Original Install Date?

Videre ville jeg sjekket PC-en i sikkermodus. Like treig der?
Jeg ville også trykket Ctrl - Shift - Esc for å få opp Oppgavebehandling. Gå til arkfanen Ytelse, og se på prosessorbruk, minnebruk, diskaktivitet og nettverkstrafikken.  Klikk også på Åpne Ressursovervåkning. 
Det er mye annet man kan sjekke også. Hvilken antivirus har du?

amor_5
amor_5Innlegg: 3
18.02.17 13:50

Gjennom åren har jeg kjøpt en del eksterne harddisker – fra MPX og Komplett.

Jeg har erfart et problem som jeg håper noen med bedre tekniske kunnskaper enn jeg har kan løse:

Jeg har opptak i  Wav-format på eksterne harddisker. Filer á 2.1 Gb

Jeg har et problem ved at diskene fra tid til annen stopper under avspilling. Det gjelder alle typer disker jeg benytter WD, La Cie og Seagate – ingen forskjell mellom disker som får spenning fra USB eller 12V. Har disker der ”Fjerningspolicy” satt til ”Hurtigfjerning” og disker som er satt til ”Bedre ytelse” – samme resultat. Diskene stopper midt under avspilling og ved ny oppstart går avspillingen tilbake til startpunktet og stopper ofte igjen på forrige stoppunkt.

Maskinene jeg benytter er av relativt ny dato 2-3 år. Jeg har kontakt med andre som opplever det samme problemet.

Noen som har noen tanker om dette og evt. hva jeg kan gjøre for å forhindre dette.

0gg0
0gg0Innlegg: 24847
18.02.17 15:50
RVP20: som jeg kjøpte i mai i fjor på Expert

Tipper problemet ligger her.

RVP20
RVP20Innlegg: 4025
18.02.17 17:36

Joaruls: original innstall date som står er 02.02.17, samme dag hvor jeg leverte og fikk tilbake pcen på Expert.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg