Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tekniske problemer med eksterne harddisker.

NYTT TEMA
amor_5
amor_5Innlegg: 3
18.02.17 14:54

Gjennom åren har jeg kjøpt en del eksterne harddisker – fra MPX og Komplett.

Jeg har erfart et problem som jeg håper noen med bedre tekniske kunnskaper enn jeg har kan løse:

Jeg har opptak i  Wav-format på eksterne harddisker. Filer á 2.1 Gb

Jeg har et problem ved at diskene fra tid til annen stopper under avspilling. Det gjelder alle typer disker jeg benytter WD, La Cie og Seagate – ingen forskjell mellom disker som får spenning fra USB eller 12V. Har disker der ”Fjerningspolicy” satt til ”Hurtigfjerning” og disker som er satt til ”Bedre ytelse” – samme resultat. Diskene stopper midt under avspilling og ved ny oppstart går avspillingen tilbake til startpunktet og stopper ofte igjen på forrige stoppunkt.

Maskinene jeg benytter er av relativt ny dato 2-3 år. Jeg har kontakt med andre som opplever det samme problemet.

Noen som har noen tanker om dette og evt. hva jeg kan gjøre for å forhindre dette.

Topguy
TopguyInnlegg: 7155
18.02.17 23:48
amor_5: Jeg har et problem ved at diskene fra tid til annen stopper under avspilling

Avspilling med hva slags program ? Har du prøvd andre avspillingsprogram ?

Og hvis filene ligger på andre harddisker så skjer ikke dette ?

madigan
madiganInnlegg: 9244
19.02.17 09:58
Topguy: Har du prøvd andre avspillingsprogram ?

Ja enig med ''Topguy'' her,man må styre unna alt som heter ''windows'' sine avspillere,har dårlig erfaring med disse selv,de støtter ikke det ene eller det andre lizm.

VLC spiller av det meste,ellers er jo Monkeymedia sin også grei,men hos meg får jeg ikke brukt opptaksprogrammet ''Audacity'' med monkeymedia innstallert av en eller annen grund,så jeg satser på VLC den er gratis og laste ned og bruke,den tar de fleste lyd formater,men også de fleste film formater,med unntak av bluray,da må man jo ha en bluray spiller i pc'n:))

(Innlegget ble redigert 19.02.17 09:59)

Klikk for å gå tilbake til toppen