Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Betaler for Telenor's 30/10 bredbånd. Får 3/500kbs

NYTT TEMA
Crucifear
CrucifearInnlegg: 1
28.02.17 20:35

Bruker ZyXEL P8702N modemet dems og er på trådløs. (Ethernet kabel ville vel ikke tidoble hastigheten min?) 

Fra Speedtest.net får jeg disse resultatene.

Lurer på om det er noe jeg har gjort galt eller om det er noe på Telenor sin side. :o Vil helst ikke ringe dem med mindre det er Telenor sin feil, siden dem liker å ta seg rått betalt for samtaler som ofte ikke gjør noen ting! :-)

nometalhorse
nometalhorseInnlegg: 14995
28.02.17 21:26

Du skriver i overskriften at du får 3/500kbs, men det er da bare tull.

Bildet viser at du har 25Mb/s ned og 5,2 Mb/s opp, og det er innenfor hva du kan forvente.

Bitterman
BittermanInnlegg: 1066
01.03.17 15:59
Crucifear: Vil helst ikke ringe dem med mindre det er Telenor sin feil, siden dem liker å ta seg rått betalt for samtaler som ofte ikke gjør noen ting! :-)

Hva er det du mener med det?

Telenor/Canal Digital har da vel aldri noensinne tatt seg betalt for at folk ringer kundeservice.

Og som han skriver over, du sier du betaler for 30 og du ser på speed testen at den er målt til 25. Ikke helt optimalt, men det er da heller ikke noen krise.

(Innlegget ble redigert 01.03.17 16:00)

hillebillys
hillebillysInnlegg: 8891
01.03.17 17:33

Hva mener dere som forventet??

Han får jo 5/0.5 mbps mindre en han betaler for...
Altså han har ett avvik som er lik maks linje en får uten for byene.

Så han bør jo da kunne klage på dette. 

Hvis dette er akseptert, så betyr det att det er akseptabelt med 0/0.0 mbps for meg og andre som bor litt ut i distriktene... Så mye som 5 mbp inn og 0.5 mbps inn i tap kan ikke aksepteres. Mange har jo 3/0.25 mbps best effort linje og betaler 350 kr for det.

Så da kan ikke folk som betaler dyrt for store linjer akseptere og få ett helt nett tilbud mindre.  Og bør derfor få redusert regningen tilsvarende ett 5/0.5 mbps abonnement koster....

vidar
vidarInnlegg: 30027
01.03.17 18:39
hillebillys: Hva mener dere som forventet??   Han får jo 5/0.5 mbps mindre en han betaler for...
Altså han har ett avvik som er lik maks linje en får uten for byene.

Hvis han setter inn en kabel så vil han sannsynligvis få mer enn det han betaler. Det er ikke leverandøren sin feil at folk velger å bruke trådløst. 

solimor
solimorInnlegg: 2751
02.03.17 20:44

Nå sier vel telenor sin hjemme side at en  kan forvente seg en fart på 21-32 og 3.4-12,

Noe som plasser deg der over hva du akn forvente deg,.

Du har ikke noe klage på here. informasjon ligger klar du har bare ikke gidde å lese den.

thormartisuth
thormartisuthInnlegg: 91
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg