Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Rimelig bærbar datamaskin

NYTT TEMA
Varg
VargInnlegg: 3
07.03.17 19:37

Hei, jeg er en student som ønsker en rimelig bærbar pc som kan brukes til Football manager og studier. Er det noen her som kan hjelpe meg med dette. Det hadde vært ønskelig med en begrunnelse om folk gidder. Jeg har veldig god erfaring med min nåværende Asus, men den sliter med Football manager og batteriet er ødelagt. Lang batteri tid er et pluss, men ikke et "must".

(Innlegget ble redigert 07.03.17 19:42)

Mr.Daddycool
Mr.DaddycoolInnlegg: 4423
10.03.17 17:35
Varg: Hei, jeg er en student som ønsker en rimelig bærbar pc som kan brukes til Football manager og studier. Er det noen her som kan hjelpe meg med dette. Det hadde vært ønskelig med en begrunnelse om folk gidder. Jeg har veldig god erfaring med min nåværende Asus, men den sliter med Football manager og batteriet er ødelagt. Lang batteri tid er et pluss, men ikke et "must".

De fleste moderne pc idag kjører vel lett det spillet der, om du er i tvil kjør en pc med en rimelig hurtig prosessor så går det helt greit. Det er ikke akkurat store spesifikasjoner du etterspør.

silas
silasInnlegg: 18372
11.03.17 09:35
Varg: Hei, jeg er en student som ønsker en rimelig bærbar pc

Hva er maksprisen?

Kjappfot1917
Kjappfot1917Innlegg: 10620
11.03.17 15:02
Varg: Hei, jeg er en student som ønsker en rimelig bærbar pc som kan brukes til Football manager og studier. Er det noen her som kan hjelpe meg med dette. Det hadde vært ønskelig med en begrunnelse om folk gidder.

Sjekk brukt mac. Vesentlig bedre holdbarthet både på batteri og hardware enn i tilsvarende priset pc. Du får deg en bra 2011-2012 modell med SSD HD, 8/16 Giga RAM med mulighet for å sette i så stor harddisk du vil til 4-5000. Bedre alternativ enn å kjøpe en ny pc i min mening

KapteinKaos
KapteinKaosInnlegg: 4412
11.03.17 16:04

Du kan sette opp kriterier her så for du noen forslag: https://www.prisjakt.no/category.php?k=353

En i5-xxxxU prosessor i en bærbar er i mange tilfeller et bra kompromiss mellom ytelse, batteriforbruk og pris. Kjenner ikke til football manager og hva som kreves der.

(Innlegget ble redigert 11.03.17 16:06)

Varg
13.03.17 15:20

4000 er makspris, jeg har kompiser som har mac og det går veldig sakte i spill... Jeg har ikke peiling på data, men jeg vet at om jeg skal kjøre med stor database og flere nasjoner så går det ofte veldig sakte, og det er et stort problem. Jeg hadde ikke stilt dette spørsmålet dersom det er et spill som er lett å drive.. Kjenner flere som har problemer med at det går for sakte om man kjører med full grafikk og stor database..

Elektrolytt
ElektrolyttInnlegg: 556
13.03.17 15:36

En maskin til 4000 kjøpt ny er helt i nedre sjikt av hva som er brukbart for å kjøre FM med særlig mer enn liten database og et par ligaer.
FM krever ikke all verden av grafikkortet, men på CPU og RAM er det mer hissig på ytelse. 

Selv kjører jeg FM på en bærbar PC med en i5 6200U-CUP og 8 GB RAM. Skjermkortet er Geforce 920M. Det er et helt kurant oppsett, men det blir fort treigt om jeg f.eks tar med de største ligaene i Europa og bruker stor database.

Går du opp 1000 kr fra 4 til 5000,- vil du få en bærbar PC som er akseptabel til FM, men ikke noe råskinn.

Denne ASUSen fra komplett.no er f.eks helt ok.

Denne ACER-maskina fra Elkjøp er også innafor, men jeg er ikke så glad i AMD-CPU og grafikk-kort.

Man får i grunn det man betaler for. For 4000 tør jeg ikke anbefale deg noe som vil funke tilfredsstillende. Du kan ev. finne noe brukt på finn.no til den prisen, men da faller jo garanti etc. bort.

Hvis du finmner noe du føler er brukbart selv, så post link her så kan jeg hjelpe deg å avgjøre om det er innafor til FM eller ikke :-)

Varg
13.03.17 15:53

Takk, det var akkurat det jeg trengte :)

Fokkeslasken77
Fokkeslasken77Innlegg: 10641
14.03.17 15:16
Varg: Hei, jeg er en student som ønsker en rimelig bærbar pc som kan brukes til Football manager og studier.

FM og studier lar seg ikke kombinere.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg