Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Nettbank skifter dato

NYTT TEMA
GoldenCock
GoldenCockInnlegg: 441
25.05.17 11:55

Bruker WIN 8.1 ASUS PC

Clasic Shell og Taskbar Tweaker, for å få OS mest likt XP.

Når jeg legge regninger til forfall i nettbank skiftes dato til en dag foran. F. eks 20. blir 19.

Dette tror jeg begynte etter en oppdatering i februar 2017.

Prøvte i går å tilbakestille PC'en til før denne opdateringen, men tilbakestillingen fungerte ikke.

Har vært i kontakt med banken (der er det riktig) og konstantert at det bare skjer på denne PC'en.

(Innlegget ble redigert 25.05.17 12:02)

GoldenCock
25.05.17 12:34

Glemte å legge til at dette skjer både i FireFox og IE.

Bitterman
BittermanInnlegg: 1121
29.05.17 17:22

Har du satt riktig steds- og tidsinnstillinger i windows?

Den skifter gjerne forfallsdato til en frem i tid, hvis man legger inn betalinger til annen bank etter klokken 14:30, men det skjer vel motsatt hos deg hvis jeg har skjønt riktig.

(Innlegget ble redigert 29.05.17 17:25)

GoldenCock
29.05.17 20:09

Så langt jeg har funnet ut er alle tidsinnstillinger korrekt i Windows, klokke, årstall, dato og måned er riktig.

Det skjer uansett. Tested det nettopp ut, det samme skjer, 25. blir til 24. det vises altid en dato forann, men betalingene blir betalt på riktig dato.

Var og ute for at tekst i "siste transaksjoner" ble byttet om, sto at den var betalt til min kone (henne navn) men den var betalt til mitt mobil abo. Dette sjekket jeg i banken, der var det riktig.

(Innlegget ble redigert 29.05.17 20:15)

petterG
petterGInnlegg: 9297
29.05.17 22:34
GoldenCock: Clasic Shell og Taskbar Tweaker, for å få OS mest likt XP.

Klarer ikke se noen logisk sammenheng, men jeg ville startet med å avinstallere disse, og evt. andre "lure" programmer. 

Kjør Windows Update og virusscan.

GoldenCock
31.05.17 10:53

Har prøvt å stoppe "lure" programmene, uten virkning. Har og mistanke til de, det neste blir å avinstallere.

Som nevnt oppdaget jeg dette etter å foretatt en større Win oppdatering 28. feb.

Ser ut til at datoforandringen skjer en gang mellom 23-27 mars, dette ut fra de jeg kan lese på transaksjoner i bankutskrifter.

"lure" programmene har jeg brukt i ca 3 år, men det jo kommet oppdateringer.

Har vent meg til datoforandringene og håper på et under, eller jeg får ta til mot å gjøre en stor opprydding/avinstalering som foreslått.

Bitterman
BittermanInnlegg: 1121
31.05.17 14:53

Hva med å starte opp i sikkerhetsmodus med nettverk og prøve?

Får kanskje ikke logget inn i nettbank i sikkermodus.

(Innlegget ble redigert 31.05.17 14:53)

GoldenCock
05.06.17 21:02

Fikk ikke til å starte i sikkermodus, men tror jeg har funnet årsaken.

Avinstallerte "7+ Taskbar Tweaker" og instalerte en eldre versjon fra før datoproblemet oppsto.

Nå er datoene korrekte, en lettelse.

Takk for hjelpen.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg