Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Chrome

NYTT TEMA
engavif
engavifInnlegg: 10509
28.05.17 22:56

For en liten stund siden sluttet plutselig Chrome å fungere. Da jeg skulle inn på nett fikk jeg alltid beskjed om at jeg ikke er koblet til internett.

Tenkte at jeg kunne laste ned den på nytt så jeg slettet den for å laste den ned på nytt.
Problemet nå er at jeg ikke får lastet den ned. Får bare opp programmet kan ikke startes.

Lastet ned Opera rett og slett på grunn av at jeg ikke liker IE. Men får jo samme melding der også at jeg ikke er koblet til internett.

Noen tips?

Bitterman
BittermanInnlegg: 1109
28.05.17 23:52

Mitt umiddelbare tips er å sjekke om du er tilkoblet internett. men da hadde det vært vanskelig for deg å laste ned opera.

(Innlegget ble redigert 28.05.17 23:53)

engavif
29.05.17 05:46
Bitterman: Mitt umiddelbare tips er å sjekke om du er tilkoblet internett. men da hadde det vært vanskelig for deg å laste ned opera.

Det som er problemet, er jo på nett. Bruker jo Internett Explorer akkurat nå. Men kommer meg ikke inn på Opera eller får ikke lastet ned Chrome.-

Bitterman
BittermanInnlegg: 1109
29.05.17 12:41

Kan jo være noe brannmurgreier, at programmet blokkeres. Du kan prøve å skru av windows brannmur midlertidig og se om det hjelper.

Har du prøvd å avinstallere Chrome ordentlig og så laste det ned og installere på nytt? 

engavif
29.05.17 13:27
Bitterman: Har du prøvd å avinstallere Chrome ordentlig og så laste det ned og installere på nytt?

Jepp, det har jeg.

Mulig noe greier med brannmur ja. Siden Opera ikke fungerer heller.

Uansett merkelig at bare IE skal fungere, og jeg misliker IE.

Johnedd
JohneddInnlegg: 4947
29.05.17 17:53

Du har så mange spesielle problemer at det er sannsynlig at du har malware eller virus at andre kan ha kontroll over din PC.  Da bør du oppdatere operativsystemet til en opprinnelig versjon. 

Men du kan jo starte med å oppdatere windows der det er en malware update check hver måned (windows update) samt kjøre full antivrus søk dersom du har en anerkjent versjon av slik programvare feks. norton antivirus.  Microsoft sin egen antivirus har ikke spesiellt godt renomme.

engavif
29.05.17 19:07
Johnedd: Du har så mange spesielle probleme

Mange spesielle problemer?

Fico
FicoInnlegg: 20445
29.05.17 20:35
engavif: or en liten stund siden sluttet plutselig Chrome å fungere. Da jeg skulle inn på nett fikk jeg alltid beskjed om at jeg ikke er koblet til internett.

For min del vil nå jeg helle til at Microsoft ser Chrome som hår i suppa, for det er jo ikke samme butikken?

Du sjekker jo om du er tilkoblet nettet via symbolet nedert  i høyre hjørne , en 90 graders vinkel med noen streker og teksten internet-tilgang 

Om det er i orden kan det være routeren din ute av sync og som må resettes? Gjøres på mange ved å  koble den fra elnettet i 20 sekunder og så starte opp igjen-

Men jeg kan tenke meg at en få problemer med Chrome, det blir mindre penger å tjene på de som blant annet ikke vil ha all relamen fra MS, og jeg hører stadig om de samme problemene hos  de sm bruker Chrome-

Johnedd
JohneddInnlegg: 4947
30.05.17 12:42

Jeg mente indikasjon på spyware eller lignende. Det er ingen brannmurer som stenger chrome. Det må gjøres manuellt eventuellt. ( Og du har jo ikke gjort det selv). Det kan selvfølgelig også gjøres på andre måter slik at programmer ikke fungerer. Det er i slike tilfeller noen som ønsker at du skal bruke internet explorer og det er programmet de har tatt kontroll over, noe som lett kan skje bare ved å besøke en infisert webside. Slike problemer oppstår hele tiden.
Microsoft har ikke lov til å favorisere sin egen nettleser og måtte en periode i EU området legge alternative nettlesere tilgjengelig til alle brukere under installasjon av windows.

(Innlegget ble redigert 30.05.17 12:43)

Jhinx
JhinxInnlegg: 4051
30.05.17 14:34
engavif: Noen tips?

Start meny, kontrollpanel, programmer og fynksjoner, installer programmer fra nettverket

Ellers fjern IE skikkelig her

Plutonium
PlutoniumInnlegg: 2576
30.05.17 15:55

1. Sjekk om det kan være proxy settings som er problemet (video)

2. Skann maskinen for malware. Prøv Malwarebytes 

3. Se om Chrome fungerer i inkognitomodus, hvis ja, tøm cache, slett cookies og annen offline data. Prøv evt. å lage ny profil, gå igjennom utvidelser.

JJularbo
JJularboInnlegg: 5766
31.05.17 14:53

Om du får startet chrome, kan du prøve å resette den.

Innstillinger/Settings -> Advanced/avansert ( nederst )  -> reset/nullstill chrome. ( nederst ) 

Langorm
LangormInnlegg: 7197
23.06.17 15:55

http://vgd.no/forbruker/data-og-internett/tema/1838920/tittel/chrome  Tester nettleseren. ;-)

(Innlegget ble redigert 23.06.17 15:57)

Langorm
LangormInnlegg: 7197
23.06.17 16:02

http://vgd.no/forbruker/data-og-internett/tema/1838920/tittel/chrome http://vgd.no/forbruker/data-og-internett/tema/1838920/tittel/chrome Enda en test. :-)

(Innlegget ble redigert 23.06.17 16:02)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg