Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

internett slår seg av hver time...

NYTT TEMA
Havaeike
HavaeikeInnlegg: 1
10.07.17 20:00

hei. jeg har en zhone router levert av homenett. internettet slår seg av uten grunn. jeg må da restarte routeren, så jeg får internett igjen. da varer det i 1 time, så slår det seg av igjen/eller mister kontakten med sentralen. slik kan jeg holde på hele dagen, med samme prosedyre. noen som vet noe om dette ? eller har kjenneskap til det ? Eventuelt tips eller råd ? på forhånd takk :)

(Innlegget ble redigert 10.07.17 20:01)

Rhabagatz
RhabagatzInnlegg: 22384
11.07.17 22:54

Først ville jeg sjekka med en annen router. Om det ikke er routeren, så er det tjeneseleveransen.

SirKillalot
SirKillalotInnlegg: 13260
15.07.17 12:55

Kan være flere frekvenser i området som kræsjer med hverandre.

Men, mest sannsynlig så er det routeren som må resettes.

Strandereng
StranderengInnlegg: 6810
15.07.17 23:23
Havaeike: hei. jeg har en zhone router levert av homenett. internettet slår seg av uten grunn. jeg må da restarte routeren, så jeg får internett igjen. da varer det i 1 time, så slår det seg av igjen/eller mister kontakten med sentralen. slik kan jeg holde på hele dagen, med samme prosedyre. noen som vet noe om dette ? eller har kjenneskap til det ? Eventuelt tips eller råd ? på forhånd takk :)

Jeg hadde ligget på telefonen! Sjelden jeg gjør slikt, men dette hadde jeg ikke akseptert.

Eller bytt leverandør. Homenett kjenner jeg ikke til, betaler du for det?

Torotto
TorottoInnlegg: 11916
17.07.17 19:39
Havaeike: Eventuelt tips eller råd ? på forhånd takk :)

Gå inn på routeren og sjekk   DHCP lease times.

Hvis den står til 1 time, så har du nok problemet der. sett den opp til 24. 

(Innlegget ble redigert 17.07.17 19:40)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg