Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Profilbilde på Twitter

NYTT TEMA
Dux1
Dux1Innlegg: 29666
14.07.17 13:21

Jeg forsøker å legge inn profilbilde (det runde) på en twitter-konto. Bildet er i rett dimensjon og filtype, men samme hva jeg gjør vil ikke bildet vises. Jeg får til og med bekreftelse på at bildet er publisert.

Takknemlig hvis noen kan tipse om hva som kan være feilen!

ataak
ataakInnlegg: 110
14.07.17 13:42

Skjedde med meg og når jeg brukte edge. Måtte bruke en annen nettleser, firefox i stedet og da var det ingen problem.

EndOfGreatness
EndOfGreatnessInnlegg: 2469
14.07.17 17:21

Jeg ser bildet haha du ser ut som en tulling

Dux1
18.07.17 12:10
ataak: Skjedde med meg og når jeg brukte edge. Måtte bruke en annen nettleser, firefox i stedet og da var det ingen problem.

Men jeg bruker IE 11.

Og det samme skjer via mobil (iPhone): Bildet vises ikke.

(Innlegget ble redigert 18.07.17 12:13)

Dux1
18.07.17 12:11
EndOfGreatness: Jeg ser bildet haha du ser ut som en tulling

Dette gjelder en bedriftskonto.

Tulling.

Faquarl
FaquarlInnlegg: 11140
20.07.17 10:53

Prøvde du Firefox?

Kan ikke helt se at dette har noe med nettleser å gjøre tho. Høres mer ut som en midlertidig feil fra Twitter selv.

Sjekk om det funker å endre på selve fil-navnet (ikke fil-typen). Utenom det er jo å slette dagens cookies og logge ut/inn like mulige løsninger.

ataak
23.07.17 16:16
Faquarl: Kan ikke helt se at dette har noe med nettleser å gjøre tho. Høres mer ut som en midlertidig feil fra Twitter selv

"Check your browser. Try either upgrading your browser so it is up to date, or try using a different browser. Your upload problem may be related to the browser or computer you're using."

Sitat fra Twitter support

ataak
23.07.17 16:18
Dux1: Men jeg bruker IE 11

Se innlegget over :]

Faquarl
FaquarlInnlegg: 11140
23.07.17 16:34
ataak: Your upload problem may be related to the browser or computer you're using."

Vet du isåfall hvordan en nettleser kan skape et slikt problem? Høres ut som rør i mitt hue, men jeg ekke særlig smart.

hillebillys
hillebillysInnlegg: 9129
23.07.17 19:06
Faquarl: Vet du isåfall hvordan en nettleser kan skape et slikt problem?

Alt på nettsider behandles jo av nettleseren og viser deg.
Når du laster ut til nettsider med nettleseren så er det den som bestemmer.

Gir nettleseren en indikasjon som ikke stemmer så får du feil.

Gir nettsiden en indikasjon nettleseren ikke forstår så får du en feil.

Eks nettside med java bruk, og en nettleser som har stengt for java. Veldig sikkert, men du får ikke sett informasjonen som e ri java så lenge java er stengt.

Men i tillegg til det, er nettleseren og/eller java utdatert, så har mange lagt en sikkerhet i nettsiden som gjør att du da også får en feil. (Sikkerhets grunner)

Så ja nettleser har mye med slike problemer og gjøre

(Innlegget ble redigert 23.07.17 19:06)

Dux1
24.07.17 09:48

Takker for alle tips! Jeg lastet rett og slett inn via Edge, og da fungerte det.

IE er noe herk. :(

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg