Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Pass på, svindlere prøver ut nye metoder

NYTT TEMA
madigan
madiganInnlegg: 9236
17.07.17 17:55

Først må jeg si at jeg hverken jobber for Microsoft eller Trend Micro selv om de nevnes flere ganger i saken her.

I natt ble je kontaktet av et ukjendt firma som ville at jeg skulle kjøpe et program av de som oppdaterer drivere automatisk (og spesielt nevnte de windows 10) men at de også gjør dette på andre wndows plattformer,programmet koster den nette sum av 356 pr år.

Jeg takket pent nei,men da skulle jeg få programmet for halv pris,skeptisk som jeg er takket jeg nei til dette også,men da skulle jeg få lov å laste det helt gratis,og bruke det i tre dager før jeg bestemte meg,og (halv pris skulle gjelde) jeg tenkte at jeg får ta en titt på disse folka,som formelig gir bort sine egne programmer.

De la ut en link til hjemmesiden deres sammen med en kupong jeg skulle bruke for å betale halve prisen,men ''Trend Micro'' blokkerte siden med et jafs (før jeg i det heletatt kom inn på den) vel tenkte jeg,her er det vel bare å google de,som sagt så gjort,og det så overhodet ikke bra ut.

Vel jeg sendte de en ny e-post om at siden deres var blokkert av Trend Micro : in due of dangerous site= Malware or involved in Freud (vilket er et par standard options Trend Micro oppgir som grunner til at de blokkerer noen) .

Da spurte de om hvilken browser jeg brukte,da sa jeg at Windoes sin innebygde Edge gikk ut automatisk i dette tillfellet.

De sa: du kan ikke bruke Edge,fordi Microsoft liker ikke at andre scanner i systemet deres etc.

Jeg spurte da om hvorfor Trend Micro skulle blokkere deres hjemmeside,bare fordi dere har en disput med Microsoft,det henger ikke på greip,de to er jo to helt uavhengige selskaper av hverandre,og hvis T. M. blokkerer noen,er det som regel noe veldig galt med siden deres,T.M. er seriøse og beskytter betalende kunder.

Da ble de litt mere aggresive: beskylder du oss for å legge ut Malware,og svindle kundene våre?

Jeg: Nå vet jeg ikke om dere legger ut Malware,men at dere svindler kundene deres er det ingen tvil om,jeg har nemlig googlet dere,og det ser ikke bra ut.

De: Det er løgn,vi svindler ingen-(sur emoj).

Jeg: Vel dere kan jo ta et titt selv (så limer jeg inn dette:)

https://www.complaintsboard.com/complaints/cbi-cleverbridge-inc-putting-a-charge-on-my-credit-card-c671751.html

Da ble det merkelig stille fra dette firmaet.

Jeg ville gjerne dele denne opplevelsen med dere andre::)))

perchri
perchriInnlegg: 7189
24.07.17 19:11

Takk...men verden er i mode for å lures for tiden. Den som overlever er individualsiten....men dem er det ikke så veldig mange igjen av....

_roffe_
_roffe_Innlegg: 6086
24.07.17 19:19

Windows oppdaterer selv sine drivere.. Dette til og med automatisk, hvis den funksjonen er aktivert.. 

Så dette er ren svindel..

Bitterman
BittermanInnlegg: 1151
26.07.17 00:33

Trend Micro er jo nærmest svindel i seg selv. Hvorfor i alle dager bruker du det?

madigan
29.07.17 16:07
_roffe_: Windows oppdaterer selv sine drivere.. Dette til og med automatisk, hvis den funksjonen er aktivert..

Ja,Kjører windows 10,så det er umulig å ikke få oppdateringer derfra,dette er en av de største forskjellene på win 10 og andre windowsplattformer:))

madigan
29.07.17 16:13
Bitterman: Trend Micro er jo nærmest svindel i seg selv. Hvorfor i alle dager bruker du det?

Jeg bruker den fordi den er sikrere en widows sin innebygde beskyttelelse,den er på linje med ''Kaspersky'' og de 2 gjør den samme jobben som malwarebytes i tillegg til å være antivirus,dessuten har de proaktiv brannmur,sandkasse+ at de skanner alle sider man besøker i realtime,så jeg kan ikke skjønne hvorfor du påstår at den er svindel.

Jeg har hadt kaspersky i mange år før,men kasper er såppass dyr,at jeg bruker trend micro da lisensen gjelder for tre pc'r:))

(Innlegget ble redigert 29.07.17 16:17)

Jeger83
Jeger83Innlegg: 12
27.08.17 17:03

Textbook example of phishing coupled with a dash of social engineering.

Theres a sucker born every minute.

arknath
arknathInnlegg: 64
04.09.17 10:23

Det eneste sjokkerende her er at du faktisk prøvde å gå inn på linken de sendte i utgangspunktet. Er jo bare å be om trøbbel..

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg