Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Problem : Microsoft Support Team.

NYTT TEMA
utenforallfarvei
utenforallfarveiInnlegg: 151
13.08.17 14:29

Når jeg prøver å logge inn på min Hotmailkonto, får jeg opp forespørsmål om  gjenoppretting av min konto. Dvs. det er min kones kinesiske konto som kommer opp,
så det er helt klart en teknisk/elektronisk feil i systemet.

Min kone har sendt bilder fra sin konto til min, og endel av bildene har jeg sendt videre
til norske venner.  Der har tydeligvis problemet oppstått slik at jeg nå ikke kommer inn
på min egen hotmailkonto.

Supportteamet ba meg oppgi hvem jeg har sent mail til den siste tiden, og jeg oppgav
de 5 siste slik at de kunne sjekke disse  for å få dette bekreftet.
3 ganger oppgav jeg disse adressene m.m. men min henvendelse blir avvist med den
begrunnelse at disse opplysningene ikke var nok til å bekrefte kontoens eierskap.
De komnmenterte ikke min antagelse om at dette er at teknisk/elektronisk  problem
som jeg ikke kan belastes for.

Det er svært frustrerende at de sier at " Microsoft tar våre kunders sikkerhet og 
personlige opplysninger meget seriøst, og vår forpliktelse til å beskytte dine
personlige opplysninger krever at vi gjør dette med den ytterste forsiktighet for å
sikre at du er er eieren av kontoen".
Dette er jo ren løgn  og et rent hån mot en kunde,  når jeg har gitt alle påkrevde
opplysninger , og i tillegg oppgitt antatt årsak til problemet, uten at de reagerer
på det.
Hadde de tatt meg alvorlig kunne de jo ringt meg, ettersom de spurte om tlf.nr.
De svarte kun på mail til min kamerats konto der jeg f.t. oppholder meg.

August mnd. er årlig tid for å sende leveattest for pensjon både til Sverige og Norge,
nå kan jeg ikke laste ned skjema til dette , og det betyr forsinket  pensjon med de
følger det får for betaling av div. utgifter osv.

Microsoft Support Team Norge gis karakter  * minus! av *****

nometalhorse
nometalhorseInnlegg: 15267
13.08.17 16:55
utenforallfarvei: August mnd. er årlig tid for å sende leveattest for pensjon både til Sverige og Norge,
nå kan jeg ikke laste ned skjema til dette , og det betyr forsinket  pensjon med de
følger det får for betaling av div. utgifter osv.

Du må da kunne laste ned dette selv om du har problemer med e-post konto. Det kan jo uansett ikke sendes inn via e-post, men du må bruke vanlig post.

Hele saken høres ut som en brukerproblem, men det er selvsagt lett å skylde på andre.

Leveattester til mottakere av pensjon og uføretrygd i utlandet
utenforallfarvei
13.08.17 19:23
nometalhorse: Du må da kunne laste ned dette selv om du har problemer med e-post konto. Det kan jo uansett ikke sendes inn via e-post, men du må bruke vanlig post. Hele saken høres ut som en brukerproblem, men det er selvsagt lett å skylde på andre.

NAV¨skjemaet for pensjon kan jeg trolig laste ned, ikke fra Sverige fordi jeg ikke har mailadr. her men hjemme i Kina.
Joda, disse skjemaene bruker jeg å sende inn via  email, fordi post
fra Kina ikke alltid kommer fram.

Mener du at det er min feil at min konto plutselig er blitt sperret av
en årsak som supporten tydeligvis ikke kan forklare?  Og når jeg
heller ikke  kan laste ned mine egne  mail bl.a. med minst 70 familie-bilder og nye mail som jeg vet ligger inne, og de ikke engang gidder kontakte meg via telefon som de ber om, ja da
synes jeg at servicen er totalt fraværende.

Så når de sier at de tar kundens sikkerhet etc. seriøst, da overdriver de noe helt hinsides.  Dette problemer kan de løse
hvis de virkelig vil yte service, men de nonchalerer meg totalt.

Dette  er ikke et brukerproblem,  men et teknisk problem som
de enkelt kan løse  hvis de følger mine opplysninger.

nometalhorse
nometalhorseInnlegg: 15267
13.08.17 19:34
utenforallfarvei: Joda, disse skjemaene bruker jeg å sende inn via  email, fordi post
fra Kina ikke alltid kommer fram.

Javel, men på siden jeg linker til står det følgende - Leveattesten må skrives ut og fylles ut, og deretter sendes inn pr. post. NAV har foreløpig ingen løsning for digital innsendelse av leveattester. 

InnocentBystander
InnocentBystanderInnlegg: 7018
13.08.17 19:43
utenforallfarvei: og de ikke engang gidder kontakte meg via telefon som de ber om, ja da
synes jeg at servicen er totalt fraværende.

Hotmail er ein gratis teneste. Support/service blir deretter. 

PapaSmurf
PapaSmurfInnlegg: 23246
13.08.17 19:45

Jeg unngår slike gratistjenester når det kommer til kritiske funksjoner som f.eks mail. 

Min Hotmail er en ren spam-mail som jeg oppgir til alle nettsider som krever mailadresse. 

Torotto
TorottoInnlegg: 11641
13.08.17 22:51
utenforallfarvei: Når jeg prøver å logge inn på min Hotmailkonto, får jeg opp forespørsmål om  gjenoppretting av min konto. Dvs. det er min kones kinesiske konto som kommer opp,
så det er helt klart en teknisk/elektronisk feil i systemet.

Har du fulgt denne

Vedrørende Epost adresse så må du skaffe deg en annen eksempelvis Gmail og refere til denne når det gjelder koder og andre ting du må svare på. 

(Innlegget ble redigert 13.08.17 22:54)

utenforallfarvei
14.08.17 20:54
nometalhorse: Javel, men på siden jeg linker til står det følgende - Leveattesten må skrives ut og fylles ut, og deretter sendes inn pr. post. NAV har foreløpig ingen løsning for digital innsendelse av leveatteste

Som nevnt så funker Posten fra Kina ikke så bra, så NAV har de siste
årene godkjent min attest via epost. Det samme med Sverige.

utenforallfarvei
14.08.17 20:58
Torotto: Har du fulgt denne?  Vedrørende Epost adresse så må du skaffe deg en annen eksempelvis Gmail og refere til denne når det gjelder koder og andre ting du må svare på.

Hei.  Jeg har svart 3 x  på et liknende skjema.

Ny Gmail konto har jeg også opprettet, men dette er jo ikke til noen
hjelp i dette tilfellet.  Min mottatte meldinger, alle foto osv.er borte.

utenforallfarvei
01.09.17 10:08
nometalhorse: Hele saken høres ut som en brukerproblem, men det er selvsagt lett å skylde på andre.

Vel,  naa  er jeg tilbake i Kina og min hotmail funker normalt igjen.
Det bare beviser at det var en elektronisk/teknisk feil som undertegnede internett-invalid trodde, noe de s.k. ekspertene paa Microsoft Support Team Norge ikke trodde paa, men mente at det hele var min feil.

Hadde de sjekket det jeg ba om saa ville de ogsaa forstaatt
at jeg  hadde rett i mine antagelser vedr. elektronikken, som det er god grunn til aa vaere skeptisk til.

Minst like god grunn er det til aa vaere skeptisk til dette
s.k. support-teamet som ikke  aner hva kundeservide er.

Ikke "kjekt aa ha" en verdiloes kundesupport.

InnocentBystander
01.09.17 12:14
utenforallfarvei: Minst like god grunn er det til aa vaere skeptisk til dette
s.k. support-teamet som ikke  aner hva kundeservide er. Ikke "kjekt aa ha" en verdiloes kundesupport.

Igjen:

Du brukar ein GRATIS teneste, og så klagar du på supporten?

utenforallfarvei
01.09.17 13:46
InnocentBystander: Igjen: Du brukar ein GRATIS teneste, og så klagar du på supporten?

Jeg betaler med glede hvis jeg faar en faktura.

Naar de kaller seg for "support", da regner vel alle med
at de faar litt hjelp, gjerne ogsaa det mot et gebyr.

Naa ble jeg "avspist" med deres idiotiske mas om at de tar
kundenes sikkerhet osv. saa serioest at  absolutt ingen skal kunne misbrukeen mailadresse e.l.

For egen del jeg si at absolutt hvert eneste ord etc. og hvert bilde som ligger inne paa min mail,gjerne kan deles
medalle.Ikke et ord, bilde e.l. er stoetende/ulovlig e.l.

Hvis supporten,som altsaa kun finnes i navnet, hadde sjekket det jeg ba om,  saa ville problemet blitt loest
paa nulltid.   Jeg ser jo naa i ettertid at mine antagelser
var riktige, men de fulgte ikke opp dette.

Jeg gav dem mye mer informasjon enn de ba om for aa
lette deres soek, men de hadde null interesse av aa hjelpe meg.  Jeg synes det er god grunn til litt kritikk, og de boer
kutte ut den s.k. supporten naar de utgir seg for eksperter
uten aa proeve aa forstaa problemet.

petterG
petterGInnlegg: 9297
01.09.17 14:37
utenforallfarvei: Jeg betaler med glede hvis jeg faar en faktura.

Husk backup nå da - et annet sted enn en gratis mailkonto.

madigan
madiganInnlegg: 9205
03.09.17 12:36

Hvorfor tar du ikke og kopierer bilder og mailsvar over på en minnepenn/ekstern Hardisk nå som du er inne på din konto,det trenger man ikke konto for å åpne,så kan du jo bare scanne inn skjemaet sende svar fra Gmail kontoen din,dette kan du gjøre fra hvilken som heldst PC:))

InnocentBystander
03.09.17 14:14
utenforallfarvei: Naar de kaller seg for "support", da regner vel alle med
at de faar litt hjelp, gjerne ogsaa det mot et gebyr.

Har du lest "terms and conditions" for tjenesten? Kva står det der om support?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg