Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Får ikke fullført anti-virus scanning

NYTT TEMA
Bacary
BacaryInnlegg: 15740
17.08.17 08:21

McAfee Live Safe.

Den stopper opp helt hver gang under scanning.

Hva kan jeg gjøre for å få den til å fullføre scanningen?

Har forsøkt å oppdatere og verifisere, men det ser ikke ut til å hjelpe.

Amatør_1
Amatør_1Innlegg: 4729
17.08.17 08:34
Bacary: McAfee Live Safe. Den stopper opp helt hver gang under scanning. Hva kan jeg gjøre for å få den til å fullføre scanningen? Har forsøkt å oppdatere og verifisere, men det ser ikke ut til å hjelpe.

Et datavirus er et program som fører til at maskinen virker dårligere ved å konsumere ressurser som minne og CPU. I tillegg søpler det ofte ned Windows registry og sender kanskje informasjon om deg til en eller annen server på nettet.

Spør deg selv om dette er veldig forskjellig fra hva McAfee gjør.

Jeg har brukt endel tid på å hjelpe folk med å bli kvitt McAfee gjennom tidene, det er etter min mening et fullgodt virus.

Avinstallert ****en og bruk et annet og gratis antivirusprogram om du må. Problemet er at McAfee er som andre virus, omtrent umulig å bli kvitt.

petterG
petterGInnlegg: 9297
17.08.17 08:47

Virusprogrammet som følger med Windows er gratis og rikelig godt nok(Microsoft Security Essentials).

InnocentBystander
InnocentBystanderInnlegg: 7049
17.08.17 11:02
Amatør_1: Jeg har brukt endel tid på å hjelpe folk med å bli kvitt McAfee gjennom tidene, det er etter min mening et fullgodt virus

Vi kvitta oss med McAfee på jobben, og alle var glade.

Bacary
17.08.17 15:54
Amatør_1: Et datavirus er et program som fører til at maskinen virker dårligere ved å konsumere ressurser som minne og CPU. I tillegg søpler det ofte ned Windows registry og sender kanskje informasjon om deg til en eller annen server på nettet. Spør deg selv om dette er veldig forskjellig fra hva McAfee gjør. Jeg har brukt endel tid på å hjelpe folk med å bli kvitt McAfee gjennom tidene, det er etter min mening et fullgodt virus. Avinstallert ****en og bruk et annet og gratis antivirusprogram om du må. Problemet er at McAfee er som andre virus, omtrent umulig å bli kvitt.

Har hatt denne macen i et år og har aldri hatt problemer med virus. Maskinen har bra hastighet, og lugger veldig sjelden. 

McAfee ble anbefalt av de som solgte maskinen, så regner med at de har peiling. 

Gi meg gjerne en link til et gratis ant-virus program jeg kan laste ned som fungerer på mac. 

Amatør_1
17.08.17 18:41
Bacary: Gi meg gjerne en link til et gratis ant-virus program jeg kan laste ned som fungerer på mac

Prøv denne.

petterG
17.08.17 21:09
Bacary: Gi meg gjerne en link til et gratis ant-virus program jeg kan laste ned som fungerer på mac.

Det finnes ikke virusproblemer med mac...

Amatør_1
24.08.17 18:34
petterG: Det finnes ikke virusproblemer med mac...

... om du ser bort ifra de trådstarter beskriver :-)

(men jeg er enig!)

petterG
25.08.17 22:11
Amatør_1: ... om du ser bort ifra de trådstarter beskriver :-)

Dette var ironi, med et klassisk utsagn fra eplehagen, som sannsynligvis ikke medfører riktighet...

madigan
madiganInnlegg: 9205
31.08.17 20:19
petterG: Virusprogrammet som følger med Windows er gratis og rikelig godt nok(Microsoft Security Essentials).

Dette stemmer ikke,Det er en grund til at nettopp MS Essentials alltid utelukkes når de tester antivirusprogrammer mot hverandre.

Den har for det første ikke proaktiv brannmur,(windows har derimot en brannmur innebygget i de senere OP systemene),men den er dessverre lett å komme igjennom ,om noen absulutt vil.

Antivirus må også kunne plukke Ad-Grey og malware for at pc'n skal være sikker,videre et det viktig at de har Blacklight-rootscan og sandkasse,og seff kjøre ghost i realtime.Det er disse bugsene folk sliter med,virus i den forstand er rimlig skjelden på Private Pc'r, (selv om det finnes unntak) men heter man derimot Microsoft eller noe annet stort,er virus aktuelt.

Både Kaspersky-trend Micro-og Avira gjør den samme jobben som Malwarebytes gjør,og de siste versjonene gjør de dette uten å belaste PC'n for betydelig ressurser.

Når det gjelder Mc Affie styrer jeg glatt unna,selv om dette er en av de eldste aktørene, når det er sagt,det er delte meninger om MC Affie.

De nevnte programmene over her koster derimot noen hundringser i året,men de er ivertfall sikrere enn M.S. Essentials.

Jeg kjører Trend Micro,det er tre grunder til det:

1: Den er lett på foten i Ghost (kjører i sanntid i bakgrunnen) bruker ikke mer enn 16kbs,den scanner også alle sider man besøker,og blokker de som er farlige,eller falske.

2:Den plukker alt det som malwarebytes gjør,uten og måtte panikkskanne siden den går i Ghost. Oppdaterer seg automatisk daglig inntill flere ganger.

3: Den er like dyr som Kapersky sin som gjør akkurat det samme,forskjelden er at med Trend Micro kan man ha den på tre pc'r med samme lisens (har tre pc'r så da passer det utmerket)-hos Kasper får man bare en pc pr lisens.

Bacary
17.09.17 19:48
Amatør_1: Prøv denne.

AVG funket ikke på mac, og avast fikk jeg beskjed om programvare som ikke er kompatibel. 

Oppdaterte McAfee LiveSafe siden sist på en eller annen måte til en mer moderne versjon, men nå i dag stoppet den opp igjen under et virusscan etter å ha fungert en stund.

return_of_drakkar
return_of_drakkarInnlegg: 14794
20.09.17 17:35
Bacary: Oppdaterte McAfee LiveSafe siden sist på en eller annen måte til en mer moderne versjon, men nå i dag stoppet den opp igjen under et virusscan etter å ha fungert en stund.

https://www.digitaltrends.com/computing/best-free-antivirus-software-for-mac/

Prøv Avast.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg