Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Apple skal ta opp konkurransen med Netflix.

NYTT TEMA
AccountsReceivable
AccountsReceivableInnlegg: 43
18.08.17 11:02

Apple har planer om å lansere sin egen streamingtjeneste, de skal visstnok nå bruke 1 milliard dollar for å sikre seg innhold.

Forsåvidt er jeg glad for at det er blitt en del konkurranse mellom streamingtjenestene de siste årene, det kommer jo ofte oss forbrukere til gode med tanke på både innhold og tilgjengelighet. Det jeg derimot missliker er den store spredningen av innhold som er i ferd med å oppstå, når alle disse leverandørene skal produsere eksklusiv innhold må man abonnere på ekstremt mange tjenester om man er over middels interessert i underholdning. Disney brøt akkurat avtalen med Netflix for også å starte sin egen tjeneste, og som de fleste vet har Disney i dag et mye bredere spekter enn kun tegneserier og barneprogrammer (f.eks eier de Marvel, Lucasfilm, ABC, A&E, Touchstone og ESPN). Om nå andre store innholdsleverandører/mediehus skulle følge i Disney sine fotspor må man enten abonnere på mange tjenester parallelt eller kontinuerlig hoppe mellom tjenestene.

Ett av de store incentivene med streaming for underholdningsbransjen var jo å få ned piratvirksomheten, piratene reflekterer jo faktisk hva forbrukerne vil ha - lavest mulig pris og enkel tilgjengelighet. Jeg prøver på ingen måte å advokere for piratvirksomhet, men om det blir slik at alle som produserer innhold skal stå for egne streamingtjenester er jeg redd for at kostnaden blir såpass høy at mange vil velge nedlasting foran å abonnere på 6 forskjellige tjenester som skal dekke deres underholdningstilbud.

Jeg synes ting utvikler jeg i litt feil retning om dagen, hva tenker dere? 

(Innlegget ble redigert 18.08.17 11:05)

Torotto
TorottoInnlegg: 11635
18.08.17 21:26
AccountsReceivable: Jeg synes ting utvikler jeg i litt feil retning om dagen, hva tenker dere?

Ja! Ville gjerne ha samme løsning som man har på den del blader og tidsskrifter i Sverige. 

Abonnerer og kan lese ulike blader.  Ztory.com

Bitterman
BittermanInnlegg: 1121
19.08.17 21:59
AccountsReceivable: Det jeg derimot missliker er den store spredningen av innhold som er i ferd med å oppstå, når alle disse leverandørene skal produsere eksklusiv innhold må man abonnere på ekstremt mange tjenester om man er over middels interessert i underholdning.

Det har vel egentlig alltid vært sånn.

Den store forskjellen nå er at du kan kjøpe innhold direkte fra leverandøren i stedet for å vente på at en eller annen tv-kanal vi har kjøper filmen/serien.

Det blir litt vanskelig å kritisere at det åpnes for flere muligheter fordi de nye mulighetene koster penger å bruke.

Kanskje det er et marked for å levere alt mulig på en egen tjeneste til en rimelig penge, bare et år etter det er gitt ut for eksempel. Men å vente på ting har blitt utdatert, og da blir det nødvendigvis dyrt hvis man skal ha alt.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg