Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kan man sende tv-signaler gjennom en switch?

NYTT TEMA
Evenb0302
Evenb0302Innlegg: 121
11.09.17 15:42

Hei. Jeg har ett internettuttak i stua. Den bruker jeg nå til altibox sin dekoder. Det er litt dårlig wifi-signal der og jeg vil gjerne ha topp fart på playstation også. Jeg har prøvd å sette opp en ruter der, men signalet til Altibox-dekoderen (tv) blir ikke sendt gjennom rutern. Jeg lurte på om det vil fungere med en switch, eller blir det samme problem? Tips til løsninger?

InnocentBystander
InnocentBystanderInnlegg: 7234
11.09.17 16:44
Evenb0302: Jeg lurte på om det vil fungere med en switch, eller blir det samme problem?

Altibox TV skal gå greit gjennom switch. Problemet er at så vidt eg veit, så er det dedikerte portar for TV og internett på Altibox sin "heimesentral". Det betyr at det kan bli problemer med å kjøra TV og nett på same kabel/switch.

Eg antar at uttaket i stua går til tilsvarande uttak der heimesentralen står. Dersom kabelen har alle 8 pinnar kopla (ethernet opp til 100 mbit brukar normalt kun 4 pinnar), kan du bruka ein splittar i begge endar, slik som denne for å kjøra to forbindelsar over same kabel.

Evenb0302
Evenb0302Innlegg: 121
11.09.17 17:16

Aha, tusen takk for svar! :) 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg