Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Noen andre bruker min e-postadresse

NYTT TEMA
Scandinoco
ScandinocoInnlegg: 6334
13.10.17 16:24

Jeg har en e-postadresse (Hotmail) jeg ikke er så veldig ofte innom; men den er likevel viktig. Problemet er at andre bruker den til å forsøke å åpne kontoer (Facebook og andre) og klarer detalles selvsagt ikke. Min innboks er "cluttered" med e-poster for å gjenåpne deres Facebook-konto (laget med min e-postadresse); e-poster fra banker jeg ikke kjenner til og annet søppel.

Har forsøkt å kontakte Hotmail om det; men uten hell. Noen som kan hjelpe? 

(Innlegget ble redigert 13.10.17 16:24)

KapteinMark
KapteinMarkInnlegg: 2847
13.10.17 19:01
Scandinoco: Noen som kan hjelpe?

Ikke noe godt svar, men har jeg forstått det riktig ville jeg uten tvil tatt bryet med å lage en ny hotmail-adresse (selv om jeg antar det vil bli en del arbeid med å rette alt denne måtte være koblet mot).

Etter det ville jeg aldri åpnet den gamle adressen mer (evt. avsluttet eller slettet den om mulig).

petterG
petterGInnlegg: 9366
13.10.17 20:13
Scandinoco: Har forsøkt å kontakte Hotmail om det; men uten hell. Noen som kan hjelpe?

Hva hvis du bytter passord?

gjespe
gjespeInnlegg: 17037
13.10.17 20:33
Scandinoco: Min innboks er "cluttered" med e-poster for å gjenåpne deres Facebook-konto (laget med min e-postadresse); e-poster fra banker jeg ikke kjenner til og annet søppel.

Det er ingen som er inne i din epost og bruker den - derfor kan de heller ikke bruke den til å gjenåpne noen kontoer. De bare prøver å åpne f.eks. en ny konto og oppgir din epost som epostadresse.

Jeg kan f.eks. melde meg inn i en nettbutikk og oppgi en annen epostadresse som min epost. Ingenting skjer bortsett fra at vedkommende ikke klarer å åpne kontoen fordi meldingen for bekreftelse går til deg.

Det hender også noen skriver feil epost hvis de har en nesten lik - dårlig husk.

Så ingenting skjer bortsett fra at du vil få masse mailer som ikke du har bedt om. Normalt går det over men selvfølgelig er det bra å bytte epostadresse noen ganger. Bare gi beskjed til de viktige i den gamle adressen om din nye email.

madigan
madiganInnlegg: 9236
14.10.17 13:00
petterG: Hva hvis du bytter passord?

Tenkte det samme:))

gjespe
14.10.17 21:45
madigan: Tenkte det samme:))

Er jo ingen vits å bytte passord når det ikke er noen som har hans passord i dag? Ingen er inne i hans mail - de bare oppgir hans mail når de åpner en konto et sted.

hillebillys
hillebillysInnlegg: 9141
15.10.17 12:13
gjespe: Er jo ingen vits å bytte passord når det ikke er noen som har hans passord i dag? Ingen er inne i hans mail - de bare oppgir hans mail når de åpner en konto et sted.

For ingenting er så dumt som og bytte passord hvis noe underlig foregår?

Altså ved minste mistanke, eller noe du ikke helt forstår skjer på hotmail konto'n din = Bytt passord.
Har du hatt samme passord i mer en 6 mnd = bytt passord.

Bytte passord tar 2 sekunder, koster ikke en drue og sikrer veldig bra..

Hvorfor i allverden skulle han ikke bytte passord?

gjespe
15.10.17 13:05
hillebillys: Hvorfor i allverden skulle han ikke bytte passord?

Han må gjerne gjøre det - men det endrer ingenting siden det ingen som har hans passord og er inne på hans hotmailkonto - men det skjønte du kanskje ikke?

(Innlegget ble redigert 15.10.17 13:08)

hillebillys
hillebillysInnlegg: 9141
15.10.17 16:17
gjespe: Han må gjerne gjøre det - men det endrer ingenting siden det ingen som har hans passord og er inne på hans hotmailkonto - men det skjønte du kanskje ikke?

Det sikrer kontoen hans mye bedre, men det skjønte du vell ikke? 

petterG
15.10.17 16:31
gjespe: Det er ingen som er inne i din epost og bruker den - derfor kan de heller ikke bruke den til å gjenåpne noen kontoer.

Akkurat det vet verken du eller jeg noe om. Uansett skader det ikke å være sikker.

Scandinoco
ScandinocoInnlegg: 6334
15.10.17 18:28

Passord har blitt byttet opptil flere ganger.... det er vel egentlig det første man gjør?

Tror okke den er hacket - når folk ber om nytt passord så kommer det flere ganger og da er det faktisk jeg som har tilgang til de kontoene de har forsøkt å åpne.

Det som er ganske spesielt er at det er mange som bruker e-postadressen, og fra forskjellige land - mest i Sør-Amerika (Colombia, Argentina, Peru, bl.a.) men også i Frankrike. Jeg får e-poster fra søramerikanske banker jeg aldri har hørt om før; og jeg har visst registrert meg (dog ikke med mitt eget navn) som jobbsøker på IKEA...

Derfor tror jeg ikke det er noen som har tastet feil - det er for mange, og fra for mange forskjellige steder i verden. Av og til har jeg lurt på om den står i en eller annen «ubrukt e-postadresse» databank; men jeg forstår ikke helt vitsen...

(Innlegget ble redigert 15.10.17 18:30)

gjespe
15.10.17 18:30
petterG: Akkurat det vet verken du eller jeg noe om. Uansett skader det ikke å være sikker.

Jo det vet jeg ut i fra hva han opplyser - du kan ikke mye data skjønner jeg :)

petterG
15.10.17 19:56
gjespe: du kan ikke mye data skjønner jeg

Gjesp...

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg