Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Windows 10 og Java

NYTT TEMA
TomPadang
TomPadangInnlegg: 13940
19.10.17 18:52

Min maskin kom med ferdiginnlagt W10 og Java.  Så lurer jeg på - hva brukes egentlig Java til nå til dags, med W10?  Er den ikke utdatert?

Og så er det verifikasjonen, da, som bare lar seg gjøre på IE, mens W10 har Edge.  Hm....

TomPadang
20.10.17 14:16

Ingen som har tips?

RickiBK
RickiBKInnlegg: 62065
20.10.17 14:20

Java er i full utfasing. 

Kommer nesten ikke på applikasjoner som benytter det der sikkerhetshullet mer. 

IE åpner du ved å klikke på de tre prikkene oppe på edge, og velge "åpne i IE". 

Bitterman
BittermanInnlegg: 1142
20.10.17 15:04

Jeg bruker java på jobb hver dag. Kun fordi blant annet DnB krever java for å sende og hente datafiler.

Men at de ennå ikke har laget en alternativ løsning er helt håpløst.

TomPadang
20.10.17 15:21
RickiBK: IE åpner du ved å klikke på de tre prikkene oppe på edge, og velge "åpne i IE".

Så den ligger der fremdeles?  Harrusett.  Trodde Edge var erstatningen for IE.

return_of_drakkar
return_of_drakkarInnlegg: 15369
20.10.17 16:44
TomPadang: Så den ligger der fremdeles? Harrusett. Trodde Edge var erstatningen for IE.

Edge er deres anbefalte leser.
Men skriv 'explorer' i forstørrelsesglasset og du vil se at IE dukker opp som valg. Så kan du åpne IE derifra.

Vel, jeg har 2 mailkontoer på online.no
Edge klarer å åpne disse på online.no, men klarer ikke å vise noen mail, ei heller å avslutte kontroen.
Med IE og alle andre jeg har testet ut så er ikke dette noe problem.

Edge er bra på mange måter, men har sine rariteter innimellom.

nometalhorse
nometalhorseInnlegg: 15441
20.10.17 19:38
return_of_drakkar: Edge er bra på mange måter, men har sine rariteter innimellom.

Det er mye nytt i Edge i forbindelse med Windows 10 versjon 1709(Fall Creators Update) som ble sluppet tidligere i uken.

(Innlegget ble redigert 20.10.17 19:38)

RickiBK
RickiBKInnlegg: 62065
20.10.17 19:42
TomPadang: Så den ligger der fremdeles?  Harrusett.  Trodde Edge var erstatningen for IE.

Spør meg for all del ikke om hvorfor jeg sitter med denslags kunnskap. 

return_of_drakkar
21.10.17 08:15
nometalhorse: Det er mye nytt i Edge i forbindelse med Windows 10 versjon 1709(Fall Creators Update) som ble sluppet tidligere i uken.

Jeg har nå oppdatert.
Den er ok.
Men Edge klarer ikke å lese noen av mailene på mine to kontoer på online.no. Den sier at 'mappen er tom', noe den ikke er. De andre leserne henter det fint opp.

Merkelig.

TomPadang
24.10.17 10:17
return_of_drakkar: Jeg har nå oppdatert.
Den er ok.
Men Edge klarer ikke å lese noen av mailene på mine to kontoer på online.no. Den sier at 'mappen er tom', noe den ikke er. De andre leserne henter det fint opp. Merkelig.

Edge er dritt.  Tok ikke lang tid å finne det ut.

return_of_drakkar
24.10.17 20:08
TomPadang: Edge er dritt. Tok ikke lang tid å finne det ut.

Men alt blir vel et spørsmål om smak og bruk.
Men jeg bruker den ikke selv heller.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg