Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Lyden ble borte på laptop

NYTT TEMA
Oslogg123
Oslogg123Innlegg: 400
14.02.18 08:58

Har en HP laptop som jeg kjøpte i sommer. Oppdaget i går at lyden har blitt borte på den. Har ikke slått av lyden eller noe og har prøvd å justere denne opp og ned uten at det hjelper noe. Helt dødt. Noen som har peiling på hva som er årsaken?

KansjeD
KansjeDInnlegg: 7950
14.02.18 16:36

Du kan prøve å reinstallere driveren til lydkortet. Du må da inn på enhetsbehandling, og finne lydkortet der. Da skal det være en knapp for å avinstallere driveren der, og deretter installere den på nytt igjen. Om PCn er på nett, så søker den da etter nyeste driveren den kan finne. 

Fungerer ikke det, så er det stor sjans for at det er en hardware-feil, altså en fysisk feil på kortet, og laptopen må da leveres inn der du kjøpte den. Reparasjonen vil normalt dekkes av din reklamasjonsrett, med mindre du har tømt en kaffekopp over den eller noe lignende. 

Oslogg123
Oslogg123Innlegg: 400
15.02.18 09:19

Takk for svar.

Det funket igjen i går, uten at jeg gjorde noe annet enn å slå den av og på igjen.

KansjeD
KansjeDInnlegg: 7950
15.02.18 09:59

"Det funket igjen i går, uten at jeg gjorde noe annet enn å slå den av og på igjen."

Flott, og da kom jeg på at DET er jo selvsagt det aller første man skal prøve, når noe er galt. Og på en laptop bør man og ta ut batteriet et øyeblikk, om det det er mulig, for å være 100% sikker på PCn er helt av, før man igjen starter den opp, dersom det ikke hjalp å slå den av på vanlig vis 1. gangen.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg