Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Trenger du hjelp? LES DENNE!

NYTT TEMA
VG Nett
VG NettInnlegg: 18665
17.11.08 15:44

Velkommen til Datahjelp! Her kan man dele erfaringer, hjelpe hverandre med tekniske ting rundt pc, mac, mobil, stereo og det meste annet som lyser og blinker.

Hjelp og bli hjulpet :)

Hvis du trenger hjelp til noe i ditt innlegg, så huk av for "Trenger du hjelp til noe" Så havner den på fronten og du får større trafikk til innlegget ditt.

Mod.

(Innlegget ble redigert 25.11.08 07:51)

Tor05
Tor05Innlegg: 414
05.01.09 20:13

Hvordan lage en hyperlink ?

Luckis
LuckisInnlegg: 9713
06.01.09 17:01

Hvordan finner jeg ut IP- Adressen min?

Turbogunnar
TurbogunnarInnlegg: 3231
06.01.09 21:31

En litt rar historie blitt dette her, som er som følger:
Jeg fikk for en mnds tid siden montert ett vanlig tlfuttakk på vegg i stuen, dette skal brukes til bredbånd, det var relacom som monterte denne, bredbånb ble bestilt for to mnder siden hos start.no
Jeg syntes tidligere på dagen i dag att det nå var gått lang tid siden jeg fikk kontakten uten og ha fått høre noe om når montør kommer for og installere modem og sånn, (jeg må visst ha montør for og finne linjesignalet) derfor ringte jeg start for og høre med de når de kan komme.
Og her begynner moroa, det er ikke flere ledige linjer inn i dette bygget får jeg nå beskjed om, det er 17 leiligheter her hvorav tre har telefon, og det er maks lissom...
Så kontakten min kan ikke tilkobles med andre ord, litt surt siden den kostet meg 5000.- lissom sier jeg da, riktig er svaret jeg får...
ok, etter kjapt og ha tenkt meg om spør jeg om ikke det er lovfestet att de må gi meg telefon dersom jeg vil ha det(konsesjonsrettighetene forutsier jo nettopp dette) og joda svarer damen, de må gi meg telefon, men ikke internett...
Nå trodde jeg att ett par kobberkabler inn i stuen helt sikkert kunne gi meg 22Mb ihverfall sier jeg til damen da, hvorpå hun svarer att dette har med utstyr i sentraler og gjøre og lignende....
Spørsmålet mitt er: Er det mitt problem?  Og det jeg tror er att de lyver for og slippe og oppgradere her, dette blir nemlig ikke noen småjobb midt i oslo, det blir sikkert svinedyrt for dem, og derfor sier altså televerket att det ikke er alle tlf linjer som kan gi internett, rett og slett i håp om att jeg da skal gi opp og bestille tlflinje. Eller er det tilfellet det som de sier? Noen som vet?

Turbogunnar
TurbogunnarInnlegg: 3231
07.01.09 16:47

Saken er løst den, telenor bestreber seg på og strekke kabler som kan gi "alt" og ville innen uken var omme komme for og evt. strekke nye kabler.

De lovte meg faktisk summetonen til den 14, heia telenor :-)

Supertrouper
SupertrouperInnlegg: 303
14.01.09 20:29
Hjelp! Jeg trenger hjelp til innstalasjon av "Call of duty - World at war"! Har en HP maskin og Vista home premium og når jeg legger inn cd plata for installasjon går det greit en god stund, men så dukker følgende feilmelding opp: ---------- Error 1305. Error reading from file. F:\Setup\Data\main\localized_english_iw02.iwd. Verify that the file exists and that you can access it. ---------- Noen som har peiling på hva jeg kan gjøre?
mr-fowler
mr-fowlerInnlegg: 51
15.01.09 10:05

Har problem med at dataen slår seg av så snart som eg begynner å bruke den, står den berre på går det bra, men så snart eg begynner å kjøre program så slår den seg av.

Kan det vere vifta som ikkje verkar? korleis sjekker eg dette evt?

mvh

Supertrouper
SupertrouperInnlegg: 303
15.01.09 20:09
""Hvis du trenger hjelp til noe i ditt innlegg, så huk av for "Trenger du hjelp til noe" Så havner den på fronten og du får større trafikk til innlegget ditt."" Skjønner ingenting jeg VGD! Hvor "HUKER" man av dette da? Finner ingenting å huke av i. .... Forøvrig..... når jeg klikker på svar knappen popper det opp en boks hvor man kan sitere fra innlegg man ønsker å svare på. Jeg merker teksten og klikker siter, men ingenting skjer. Hva gjør jeg galt?
DC007
DC007Innlegg: 1223
09.02.09 21:05

De siste 3-4 dagene har det skjedd at Windows har blitt gjenopprettet etter en alvorlig systemfeil. Når det skjer, slår maskinen seg av automatisk og så starter den opp igjen. Jeg lurer på hva grunnen til det kan være - har aldri opplevd det før. Og det skjer helt plutselig, og de gangene det har skjedd  har jeg vært online.

Takknemlig for svar og hjelp.

Mextep
MextepInnlegg: 570
07.03.09 10:07
Supertrouper: ""Hvis du trenger hjelp til noe i ditt innlegg, så huk av for "Trenger du hjelp til noe" Så havner den på fronten og du får større trafikk til innlegget ditt."" Skjønner ingenting jeg VGD! Hvor "HUKER" man av dette da? Finner ingenting å huke av i. .... Forøvrig..... når jeg klikker på svar knappen popper det opp en boks hvor man kan sitere fra innlegg man ønsker å svare på. Jeg merker teksten og klikker siter, men ingenting skjer. Hva gjør jeg galt?

Vet ikke... husk trykk "svar". Så markerer du teksten også trykker du siter (hold inne venstre musknapp og dreg den over teksten). Deretter skriver du vil si om det du siterte. Da vil innlegget ditt se slik ut.

Oddt1977
Oddt1977Innlegg: 7
28.03.09 21:32
VG Nett: Velkommen til Datahjelp! Her kan man dele erfaringer, hjelpe hverandre med tekniske ting rundt pc, mac, mobil, stereo og det meste annet som lyser og blinker.

Hjelp og bli hjulpet :) Hvis du trenger hjelp til noe i ditt innlegg, så huk av for "Trenger du hjelp til noe" Så havner den på fronten og du får større trafikk til innlegget ditt. Mod.

Fikk ikke til å redigere innlegget mitt. Er ikke så kjent her(VGD)

Bulent_Korkmaz1
Bulent_Korkmaz1Innlegg: 3235
29.03.09 19:58

Hey, er det noen som vet om det går an å ha to datamaskiner på en skjerm? Hadde vært takknemlig om noen kunne fortelle meg det. :)

Bulent_Korkmaz1
Bulent_Korkmaz1Innlegg: 3235
29.03.09 19:58

Kople to datamaskiner til en skjerm er vel bedre data språk. :)

Hjelpepleier
HjelpepleierInnlegg: 322
29.03.09 22:53

har kjøpt ny Epson skriver. Har Viken fiber og Belkin router. Prøver på å installere den nye skriveren . men på pc-n kommer bare melding om at den ikke klarer finne skriveren. Ettersom jeg skjønner er alle ledninger koblet til. Hva kan være feilkilden?

vaati
vaatiInnlegg: 18
03.06.09 06:47
Bulent_Korkmaz1: Kople to datamaskiner til en skjerm er vel bedre data språk. :)

Jada, om skjermen din har 2 utganger så går det helt fint, kan hende du må koble en digitalt og en analogt men det har vel kanskje ikke noe å si? Har selv en HP w2228h med 3 inganger :D har 2 pc'er og en PS3 koblet til. Man kan derimot ikke se de sammtidig. Men ved en knapp kan man velge utgang, nesten på samme måte som man velger en scart på tv'en.

kevinraj
kevinrajInnlegg: 1
06.08.09 17:15
Luckis: Hvordan finner jeg ut IP- Adressen min?

Hei.

Gå inn på nettleseren din og skriv kun inn: myipadress og enter...så kommer ip adressen din opp.. hjalp det?

LeoMessix19
LeoMessix19Innlegg: 11262
27.08.09 22:08

Hei, folkens!

Jeg har en bærbar PC, og hver gang jeg skal inn på nettet får jeg feilmeldinen "Internet Explorer kan ikke åpne nettsiden" (eller noe lignende). Nettverket fungerer helt fint, men det står noe om "Mellomtjener". Noen som vet noe?

Takk på forhånd.

gusje
gusjeInnlegg: 27
28.08.09 16:59

Hei.

Hvordan starter jeg en ny tråd på en artikkel?

Flk
FlkInnlegg: 227
31.08.09 18:40

"Insecure Internet activity. Threat of virus attack Due to insecure Internet browsing your PC can easily get infected with viruses, worms and trojans without your knowledge, and that can lead to system slowdown, freezes and crashes.
Also insecure Internet activity can result in revealing your personal information.
To get full advanced real-time protection for PC and Internet activity, register PC Antispyware 2010"..

JEG TRENGER HJELP TIL MIN BÆRBAR SIEMNES 2007 MODELL MED WINDOWS XP:

Dette kommer da opp på skjermen hele tiden når jeg åpner et nytt vinud. Pc'en sier at jeg må installere dette programmet, men jeg har det allerde. Når jeg skal til å installere det står det bare "Det er installert fra før".. Noen forslag til hva jeg kan gjøre? Andre programmer? Må jeg på verksted med den ? Uansett koster Antispyware penger.. TAKK FOR ALLE SVAR PÅ FORHÅND.. Ville være til hjelp=)

(Innlegget ble redigert 31.08.09 18:41)

razier
razierInnlegg: 1206
04.09.09 19:43

VG Nett:

Hvis
 du trenger hjelp til noe i ditt innlegg, så huk av for "Trenger du hjelp til noe" Så havner den på fronten og du får større trafikk til innlegget ditt.

------------

Ja du ser sikkert at jeg trenger hjelp for å svare, men hva i helvete mener du og "huke av"?

Dette er det eneste nettsted jeg har vært borti som man "må lære og svare".

SURRESIDE!!

Ellers er det bare og trykke på knappen

(Innlegget ble redigert 04.09.09 19:46)

Methevas
MethevasInnlegg: 205
19.10.09 13:23

Hvor mye koster det sånn ca og reparere bakgrunnsbelysningen på en bærbar datamaskin? (LED'ene).

Under oppstart av datamskinen så "klarer" bakgrunnsbelysningen seg 1-2min før det begynner og pipe og det streiker.

Kjellrik
KjellrikInnlegg: 2
11.12.09 16:52

Jeg har 2 mobiltelefoner, type 610i og 6101i. Forsøker å sende via infrarødt til laptop og meldingen går ut men kommer ikke over til laptoppen. Hva må jeg gjøre videre ? Håper på positiv hjelp.

Mr_Fossen
Mr_FossenInnlegg: 1
18.12.09 09:15

Gå på START, trykk kjør, skriv CMD press enter, skriv IPCONFIG press enter. Nå skal det stå der :)

Luckis
LuckisInnlegg: 9713
18.12.09 23:43
Mr_Fossen: Gå på START, trykk kjør, skriv CMD press enter, skriv IPCONFIG press enter. Nå skal det stå der :)

Takk for hjelp. Men jeg er ikke like tilbakestående den dag i dag.

weattube
weattubeInnlegg: 128
05.02.10 16:48

www.cmyip.com. lol

tomurd
tomurdInnlegg: 729
06.03.10 14:29

Får ikke Adobe Flach Player til å fungere på Opera - får beskjed om å oppgradere, men....

ilisidor
ilisidorInnlegg: 4
09.03.10 06:15

hei eg har eit seriøst problem på pc en min! her siter eg og prøver og spille spil. so kresjer maskina, Blå skjerm. dumper fysisk minne.......men det so e rart spieler eg spillenne COD mordern Warfare 2 singel player, red alert 3 online, wow online, saints row singel player, kresjer maskina. men spiller eg COD Modern War fare 2 online so funker alt som den skal, har testet alle 6 gig rambrikkenne ingen feil............ so no bynne eg og bli lei... vet snart ikkje ka eg ska gjer,  

ilisidor
ilisidorInnlegg: 4
09.03.10 06:18

hei eg har eit seriøst problem på pc en min! her siter eg og prøver og spille spil. so kresjer maskina, Blå skjerm. dumper fysisk minne.......men det so e rart spieler eg spillenne COD mordern Warfare 2 singel player, red alert 3 online, wow online, saints row singel player, kresjer maskina. men spiller eg COD Modern War fare 2 online so funker alt som den skal, har testet alle 6 gig rambrikkenne ingen feil............ so no bynne eg og bli lei... vet snart ikkje ka eg ska gjer,  

innrud
innrudInnlegg: 3
21.03.10 17:17
DC007: De siste 3-4 dagene har det skjedd at Windows har blitt gjenopprettet etter en alvorlig systemfeil. Når det skjer, slår maskinen seg av automatisk og så starter den opp igjen. Jeg lurer på hva grunnen til det kan være - har aldri opplevd det før. Og det skjer helt plutselig, og de gangene det har skjedd  har jeg vært online. Takknemlig for svar og hjelp.

Jeg slet med dette i 1 år, da noen tipset om å skifte minnebrikkene. Den har funka siden.

innrud
innrudInnlegg: 3
21.03.10 17:26

Har av og til problemer med å koble meg på internett. Det er ikke funnet noe feil noe sted. Det eneste rådet jeg har fått er å dra ut støpselet til modemet (ikke bruke bryter) å så prøve igjen. Noen som har opplevd dette?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg