Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Pc/Internett låser seg

NYTT TEMA
ninengel
ninengelInnlegg: 2
27.09.09 12:02

Pc'en min  låser seg (når jeg er på nett)slik at det er umulig å trykke på noe som helst taster eller slå den av.Det kommer et slikt hvitt "teppe" over skjermen.Dette skjer gang på gang,selv om pc'en "reparerer" seg selv etter jeg har skrudd den av på feil måte.Må alltid bruke av-knappen når jeg skrur av pc'en og det er vel ikke helt bra har jeg forstått?finnes ikke datakyndig.Noen som vet hva dette kommer seg av? Takker for svar.

joaruls_1
joaruls_1Innlegg: 4641
27.09.09 13:05

Du oppgir verken operativsystem eller nettleseren du bruker. Snakker vi XP, Vista eller W7? Og nettleseren er Internet Explorer? 7 eller 8?

Ting å prøve:

- kan du trykke Ctrl - Alt - Del

- starte i sikkermodus med nettverk, og se om problemet kommer da.

- kjøre Internet Explorer uten tillegg (Start - Programmer - Tilbehør - Systemverktøy - Internet Explorer (ingen tillegg), og se om problemet kommer da.

- sjekke om problemet kommer når du ikke er på nett. Slik du beskriver problemet, kan det tyde på at det har med surfingen å gjøre, men det kan vi egentlig ikke være sikker på enda.

- sjekke feil-loggen. Klikk på Start - Kjør, tast EVENTVWR.MSC, og sjekk hva loggene sier. Se spesielt etter ting med rødt kryss på.

- Har problemet nylig oppstått, kan kanskje en systemgjenoppretting hjelpe.

- full virus- og spyware-sjekk.

- oppdatere drivere.

(Innlegget ble redigert 27.09.09 13:06)

ninengel
ninengelInnlegg: 2
27.09.09 14:16

Operativ system er vista,og nettleser er mozilla.Får ikke til å trykke  ctrl-alt-del og problemet har nylig oppstått ja. Skal prøve ut noe av det du foreslo.Som sagt er jeg totalt amatør.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg