Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

HDMI-problemer

NYTT TEMA
Hseth
HsethInnlegg: 8
15.11.13 15:46

Hei.

Jeg har en Asus Zenbook UX32v http://www.dinside.no/900374/asus-zenbook-ux32vd (Så og si den, bare at min er litt kraftigere.)

Jeg har lenge brukt HDMI-kabelen fra PCen til TVen og det fungerte fint fra første stund. TVen er en 55" 3D LED Smart TV fra Samsung: http://www.komplett.no/samsung-55-3d-led-smart-tv-ue55f6475/777076

Plutselig får ikke PCen kontakt med TVen lenger, jeg har prøvd flere forskjellige kabler og innganger. Alle nye drivere er lastet ned. Jeg har også en HP-laptop som fungerer fint med TVen og det som er det rare er at Asus-laptopen får kontakt med en 5 år eldre Samsung-TV uten problemer. På den dukker altså bildet opp. 

Da har jeg altså fått bekreftet at det ikke er noe galt med hverken laptopen eller TVen. Jeg har også prøvd alle mulige innstillinger på skjermkort, trykket F8 (Som er knappen for skjerm/projektor), men den vil altså ikke finne TVen. Jeg har sjekket at TVen står på riktig kilde. Jeg har også prøvd å høyreklikke på skrivebordet og trykket på skjerminnstillinger. Heller ikke der dukker TVen opp. Jeg har vært innom Windows mobilitetssenter og trykket på "Koble til skjerm", men heller ikke det hjalp.

Rimelig frustrert her nå, føler jeg har prøvd alt. Har også selvfølgelig startet PC og TV på nytt flere ganger. Siste forsøk var at jeg installerte Windows 8 på nytt, men heller ikke det hjalp. 

Kan jeg ha oversett noe? Takker for all hjelp! :)

(Innlegget ble redigert 15.11.13 15:47)

Perseus
PerseusInnlegg: 10801
15.11.13 19:00

Prøv å høyreklikk på skrivebordet, trykk skjermoppløsning. Prøv alle innstillingene der.

Hseth
15.11.13 19:35

Prøvde nå, fungerte ikke. Er helt blank jeg nå..

Selmorder
SelmorderInnlegg: 3218
16.11.13 14:26
Hseth: Prøvde nå, fungerte ikke. Er helt blank jeg nå..

Prøv det samme inne på driverens instillinger. (NVidia control center eller noe lignende)

Hseth
16.11.13 16:07

Har prøvd de også. Hovedproblemet er liksom at PCen ikke finner skjermen i det hele tatt. Det gjør at jeg bare får stilt på innstillingene for pc-skjermen og ikke tv'en.

knutset
knutsetInnlegg: 4874
17.11.13 03:57
Hseth: Har prøvd de også. Hovedproblemet er liksom at PCen ikke finner skjermen i det hele tatt. Det gjør at jeg bare får stilt på innstillingene for pc-skjermen og ikke tv'en.

Hos meg blir skjermen sort ca 1 sekund på PCen når jeg setter i HDMI kabelen som er koblet til TV. Så velger jeg HDMI 4 på TV og bilde er der.

Har mistanke til at det er selve HDMI kontakten på PCen din som er slitt/defekt. HDMI er enkelt og greit plug and play.

Hos meg står alltid HDMI kabelen tilkoblet tv, kobler til laptopen ved behov osv., har selv tenkt på det at HDMI kontakten blir slitt/defekt ved mye bruk. 

Hseth
18.11.13 16:29

Var også inne på tanken at den kunne være defekt HDMI-kontakt, men når jeg kobler til den litt eldre Samsung-tven jeg har, får jeg bilde med en gang. Veldig merkelig, og når jeg kobler til en annen pc til den nyeste tven, så får jeg bilde med en gang, med samme kabel og samme kilde. 

Selmorder
SelmorderInnlegg: 3218
18.11.13 20:35
Hseth: Var også inne på tanken at den kunne være defekt HDMI-kontakt, men når jeg kobler til den litt eldre Samsung-tven jeg har, får jeg bilde med en gang. Veldig merkelig, og når jeg kobler til en annen pc til den nyeste tven, så får jeg bilde med en gang, med samme kabel og samme kilde.

Kan faktisk hjelpe å bytte hdmi-kabel likevel. Hos meg funker den ene hdmi-kabelen på xbox-tv, men ikke pc-tv.

Hseth
18.11.13 20:47

Har prøvd 5 forskjellige kabler. Et mysterium det her.. 

StianVasshaug
StianVasshaugInnlegg: 1
25.12.16 19:26

Hei kan si at jeg har samme problem her hjemme i stua. Har en asus x550j koblet mot en samsung 50" 6 serie som jeg kjøpte i januar.

Utrolig frustrerende, hvis jeg resetter pcen en 4-5 ganger kommer som regel bildet tilbake. Blir du/har blitt klokere setter jeg pris på oppdateringer:) 

pusur44017
pusur44017Innlegg: 571
28.12.16 12:35
StianVasshaug: Hei kan si at jeg har samme problem her hjemme i stua. Har en asus x550j koblet mot en samsung 50" 6 serie som jeg kjøpte i januar. Utrolig frustrerende, hvis jeg resetter pcen en 4-5 ganger kommer som regel bildet tilbake. Blir du/har blitt klokere setter jeg pris på oppdateringer:)

Tråden er over 3 år gammel, har du forsøkt nye kabler, andre HDMI porter? Hvis ikke det funker -> Lag ny tråd med bedre forklaring av problemet!

-pusur

AlexJ
AlexJInnlegg: 285
19.01.17 16:48

Prøv å trykke på "flagg knappen(windows knappen) + P"
Forsøk å sette den på utvide eller duplikat

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg