Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Dead/stuck pixel

NYTT TEMA
sondbjo
sondbjoInnlegg: 28
18.05.15 21:11

Hei, jeg har fått hva som ser ut som en stuck eller dead pixel på min nye Acer aspier nitro. Jeg har prøvd diverse pixelfix programmer men det hjelper ikke. Er det noen som vet om et program som 100 % fikser sånne ting? Eller må jeg levere den på service? 

petterG
petterGInnlegg: 9367
19.05.15 00:03
sondbjo: Er det noen som vet om et program som 100 % fikser sånne ting? Eller må jeg levere den på service?

Service... Er den død så er den død.

LeBron
LeBronInnlegg: 10811
21.05.15 13:58
sondbjo: Hei, jeg har fått hva som ser ut som en stuck eller dead pixel på min nye Acer aspier nitro. Jeg har prøvd diverse pixelfix programmer men det hjelper ikke. Er det noen som vet om et program som 100 % fikser sånne ting? Eller må jeg levere den på service?

Hei, jeg vet ikke så mye om Acer aspier nitro, men om det er en "myk" skjerm, så kan disse enkelte ganger masseres forsiktig bort. 

petterG
21.05.15 18:18
LeBron: Hei, jeg vet ikke så mye om Acer aspier nitro, men om det er en "myk" skjerm, så kan disse enkelte ganger masseres forsiktig bort.

Ganske tåpelig forslag om å gjøre noe slikt på en ny laptop som er dekket av reklamasjonsretten. Han risikerer å ødelegge skjermen og måtte betale alt selv.

LeBron
21.05.15 19:56
petterG: Ganske tåpelig forslag om å gjøre noe slikt på en ny laptop som er dekket av reklamasjonsretten. Han risikerer å ødelegge skjermen og måtte betale alt selv.

Eh jeg beskrev ganske nøyaktig hva som enkelt kan gjøres, du kan massere den bort forsiktig med en pen på 10 sekunder, kanskje, om det er en slik skjerm det funker på. Du risikerer neppe å ødelegge skjermen, men mindre du tolker massere forsiktig bort som : Slå hardt med hammer. 

I værste fall funker det ikke, uten at det har noe som helst påvirkning på situasjonen.

sondbjo
22.05.15 04:47

Jeg har prøvd dette penntrikset men det hjelper ikke. Det som er litt merkelig er at den grønne prikken forsvinner når jeg bruker hdmi på tven. Den er bare synlig på pc skjermen.

LeBron
22.05.15 09:10
sondbjo: Jeg har prøvd dette penntrikset men det hjelper ikke. Det som er litt merkelig er at den grønne prikken forsvinner når jeg bruker hdmi på tven. Den er bare synlig på pc skjermen.

Da ville jeg reklamert så fort det lar seg gjøre, hvis prikken er helt grønn, og ikke "regnbuefarget" er det nok ikke en som kan masseres bort, vertfall de jeg har klart det med har vært en slik væske. 

sondbjo
23.05.15 11:33

Det er lettere sagt en gjort. komplett.no er ikke så medgjørlige når det kommer til reklamasjoner på dyrere produkter. De sier bare at de forbeholder seg til Acers garanti som jo er feil. Det er Forbrukerkjøpsloven som gjelder... 

petterG
23.05.15 12:20
sondbjo: De sier bare at de forbeholder seg til Acers garanti som jo er feil. Det er Forbrukerkjøpsloven som gjelder..

Bruk Forbrukerrådet, der får du hjelp!

Torotto
TorottoInnlegg: 11943
23.05.15 15:36
sondbjo: De sier bare at de forbeholder seg til Acers garanti

Når du kjøpte produktet så godtok du også følgende:

Mindre defekter i LCD skjerm for produkter utstyrt med LCD display teknologi, forutsatt at det ikke er mer enn 4 defekte pixler pr. million pixler på en gitt LCD skjerm. Videre, at hvis skjerm panelet deles inn i 9 like rektangulære områder, skal det kun være en defekt pixel i skjermens midtre del.

Dessuten kan det være en feil på skjermkortet som forårsaker dette, ettersom den forsvinner ved bruk av HDMI. 

(Innlegget ble redigert 23.05.15 15:40)

petterG
23.05.15 16:24
Torotto: Når du kjøpte produktet så godtok du også følgende:

Mindre defekter i LCD skjerm for produkter utstyrt med LCD display teknologi, forutsatt at det ikke er mer enn 4 defekte pixler pr. million pixler på en gitt LCD skjerm. Videre, at hvis skjerm panelet deles inn i 9 like rektangulære områder, skal det kun være en defekt pixel i skjermens midtre del.

Det har du forsåvidt rett i, men dette er produsentene sin definisjon på hva som er "akseptabelt". Jeg har en mistanke om at forbrukerrådet ikke er helt enige... 

Hvis forbrukerrådet ikke er enige spiller det ingen rolle hva man har "godtatt".

sondbjo
24.05.15 01:30

Vel nå er den i mitten, så da er vel den dekket av garantien til acer selovm det bare er en? Den siste biten i garantiteksten er litt uklar.

petterG
24.05.15 10:02
sondbjo: Den siste biten i garantiteksten er litt uklar.

Garanti skal gi deg en "ekstrarettighet" utover det som er dekket i forbrukerkjøpsloven. Glem hele ordet "garanti" og forhold deg til forbrukerkjøpsloven. 

Torotto
TorottoInnlegg: 11943
24.05.15 10:30
sondbjo: Vel nå er den i mitten, så da er vel den dekket av garantien til acer selovm det bare er en? Den siste biten i garantiteksten er litt uklar.

Tror du bør gå en runde med Acer om dette.  Selv om reklamasjonsretten skjer via Komplett, så har du tydeligvis en garantisak, du ikke bør slippe sånn umiddelbart.  Gjennom å ta det opp med Acer, så kan du forlange en begrunnelse for et eventuelt avslaget og bruke dette i kontakt med forbrukerrådet.

sondbjo
24.05.15 19:12

Jeg vet at Garanti er en ekstra rettighet. Komplett.no tenker anderledels på dette. Men jeg kan jo alltids klage på forbrukerråde om jeg ikke får igjen det på tryghetsforsikringen jeg kjøpte.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg