Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

EASYCAP VHS -> MAC (videoproblemer)

NYTT TEMA
Daniboy36
Daniboy36Innlegg: 587
22.05.15 14:56

jeg har kjøpt easycap, koblet til playstation 3 og kunne spilt på den uten problemer. kobler til slik, men det eneste er at jeg ikke får valgt slik som han gjør på 5:07. men det er ikke så farlig. ser heller ikke fulle bildet, noen centimeter av den nederste skjermen blir borte.

problemet er at når jeg starter VHS til easycap på mac"en så skurrer bildet. har en slik SCART til AV kabel. (VHS"en har bare SCART inngang)

men når jeg kobler den til tv,en går den helt normalt. noen som kjenner til eller tror hva som er grunnen til problemet?

Torotto
TorottoInnlegg: 11645
22.05.15 20:43
Daniboy36: men når jeg kobler den til tv,en går den helt normalt. noen som kjenner til eller tror hva som er grunnen til problemet?

Sjekk ut denne koplingen  Der skal kun den Gule ( Video) koples til Easycap. Lyd skal gå direkte fra  VHS til lyd inngang på Mac. 

Overgang 2x  RCA  til stereo plugg  3.5mm. 

Så må posisjon på bruter stå riktig. Utgang fra VHS. 

Daniboy36
23.05.15 10:04
Torotto: Sjekk ut denne koplingen  Der skal kun den Gule ( Video) koples til Easycap. Lyd skal gå direkte fra  VHS til lyd inngang på Mac.  Overgang 2x  RCA  til stereo plugg  3.5mm.  Så må posisjon på bruter stå riktig. Utgang fra VHS.

gjør det slik, ellers kommer det ikke noe lyd:)

Daniboy36
27.05.15 15:50

noen som vet om et annet video capture jeg kunnet prøvd?

Daniboy36
28.05.15 19:31

funnet ut at bare starten på kassetten flimrer mens halve siste delen av kassetten funker helt fint. siste delen som ikke er problemet er kanskje et 4-5 år eldre opptak. hvorfor fungerer bare den delen når hele kassetten fungerer på tv,en?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg