Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kan noen hjelpe?

NYTT TEMA
GARDSDATTRA
GARDSDATTRAInnlegg: 55556
24.05.15 20:25

Jeg har fått et underlig problem. Når jeg setter på maskinen, så har alt skiftet farge. Forsiden som før så ut som en regnbue er nå svart med hvit skrift.

Alle sider jeg åpner er sorte med hvit skrift. Alle linker jeg ikke har åpnet er gule og de jeg har trykket på er grønne.
Her på vgd kommer ikke avatar-bildene fram, og heller ingen symboler for fet, kursiv, understrek eller lenke.

Jeg bruker Windows 8,1.

Speciale
SpecialeInnlegg: 5117
24.05.15 21:50
GARDSDATTRA: Jeg har fått et underlig problem. Når jeg setter på maskinen, så har alt skiftet farge. Forsiden som før så ut som en regnbue er nå svart med hvit skrift. Alle sider jeg åpner er sorte med hvit skrift. Alle linker jeg ikke har åpnet er gule og de jeg har trykket på er grønne.

Du har på en eller annen måte aktivert innstillingene for svaksynte. Se mer her.

https://www.microsoft.com/enable/guides/vision.aspx

GARDSDATTRA
24.05.15 21:59
Speciale: Du har på en eller annen måte aktivert innstillingene for svaksynte. Se mer her.
https://www.microsoft.com/enable/guides/vision.aspx

Takk for hjelp så langt, men jeg kom dessverre ikke i mål.

Jeg kan litt om data, men ikke engelsk. Kjæresten mestrer engelsken, men kan ingenting om data!

Så vi fant ikke ut av dette.

Kunne du være så snill å skrive ned ei lettforklarlig veiledning på norsk, hva gjør jeg trinn for trinn? :)

nordfrost
nordfrostInnlegg: 5041
25.05.15 01:23
GARDSDATTRA: Jeg har fått et underlig problem. Når jeg setter på maskinen, så har alt skiftet farge. Forsiden som før så ut som en regnbue er nå svart med hvit skrift.

Visst du har en gammel skjerm så kan den være i ferd med å trekke sitt siste sukk.

Jeg har hatt samme problem med en pc som var ca fem år,og plutselig ble den full av farger og striper.

Jeg prøvde å oppdatere alle driverne,men ingenting nyttet,den ble bare verre og verre.

En pc skjerm er laget for å holde ca fem år,så begynner den å streike.

Jeg kontaktet butikken der jeg kjøpte den,og der sa de at det   ikke gikk an å reparere den,så jeg kjøpte meg en ny pc,og den håper jeg holder i fem år før skjermen ryker.

Er skjermen over fem år,så kan det være det som er årsaken til at den er blitt full av farger.

Det er med pc skjermer som det er med lyspærer,de er laget for å holde et visst antall timer,så er det stopp,og man må kjøpe nytt:de er slik forbruker samfunnet holder liv i de som produserer eks lyspærer og pc skjermer !

(Innlegget ble redigert 25.05.15 01:27)

nordfrost
nordfrostInnlegg: 5041
25.05.15 01:40
GARDSDATTRA: Jeg har fått et underlig problem. Når jeg setter på maskinen, så har alt skiftet farge. Forsiden som før så ut som en regnbue er nå svart med hvit skrift.

Her står det også litt om samme problem:

http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=682272http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=682272

Sjekk også om skjermkortet er varmt,det kan da være skadet og må skiftes.

(Innlegget ble redigert 25.05.15 01:44)

sisyf0s
sisyf0sInnlegg: 7369
25.05.15 03:12
GARDSDATTRA: Takk for hjelp så langt, men jeg kom dessverre ikke i mål.

Jeg har en gang i tiden opplevd liknende med en stasjonær PC, hvor problemet viste seg kun å være at skjermkabelen hadde løsnet litt og ikke satt ordentlig plugget i skjermen (eller kanskje det var i PCen). Så dersom du har en stasjonær PC ville jeg aller først sjekket det. Men det har du kanskje allerede gjort.

Men jeg har også opplevd at så vel skjermkort som skjerm har gått fyken, hvor symptomene har vært noenlunde liknende.

(Innlegget ble redigert 25.05.15 03:12)

Strandereng
StranderengInnlegg: 6817
25.05.15 12:37
GARDSDATTRA: Jeg bruker Windows 8,1.

Det gjør også jeg. Har du prøvd å gå inn på innstillingene som du finner ved å dra pekeren fra øverste høyre hjørne og nedover? Der finner du f.eks tilpasninger, kontrollpanel og slikt.

Ellers finner du pc-innstillinger hvis du trykker på den grønne windowsruten. 
Jeg fikk ihvertfall orden på min maskin ved å gå inn der og ordne opp.
Håper det er så enkelt hos deg også.

GARDSDATTRA
25.05.15 13:38
Strandereng: Det gjør også jeg. Har du prøvd å gå inn på innstillingene som du finner ved å dra pekeren fra øverste høyre hjørne og nedover? Der finner du f.eks tilpasninger, kontrollpanel og slikt.
Ellers finner du pc-innstillinger hvis du trykker på den grønne windowsruten. Jeg fikk ihvertfall orden på min maskin ved å gå inn der og ordne opp.Håper det er så enkelt hos deg også.

Jeg har sett over alt i kontrollpanel og systeminnstillinger, pluss helt sikkert mer til.

Men jeg forstår bare ikke hva jeg skal gjøre. Jeg finner ikke noe som virker logisk.

GARDSDATTRA
25.05.15 13:48

Før hadde jeg windows vista, og der var det enkelt å kjøre systemgjenoppretting.

Men dette er umulig å få til med Windows 8.1.

For den del så er det ikke sikkert det hadde hjulpet heller.

Strandereng
StranderengInnlegg: 6817
25.05.15 15:14
GARDSDATTRA: Jeg har sett over alt i kontrollpanel og systeminnstillinger, pluss helt sikkert mer til. Men jeg forstår bare ikke hva jeg skal gjøre. Jeg finner ikke noe som virker logisk.

Jeg er tilbøyelig til å være enig med ham som mener du har aktivert innstillingene for svaksynte. Da får du svart, gul, grønn osv.

Har du vært inne på "tilpassing" og klikket vekk dette? (høykontrast osv) 

Hvis problemet er såpass at du trenger systemgjenoppretting, så finner du bruksanvisning på norsk hvis du googler.

GARDSDATTRA
25.05.15 15:52
Strandereng: Jeg er tilbøyelig til å være enig med ham som mener du har aktivert innstillingene for svaksynte. Da får du svart, gul, grønn osv.
Har du vært inne på "tilpassing" og klikket vekk dette? (høykontrast osv)

Der fikk jeg ordnet det, takk for hjelpa :-)

gjespe
gjespeInnlegg: 17102
26.05.15 21:48
GARDSDATTRA: Der fikk jeg ordnet det

Som "politisk svaksynt" burde du kanskje vurdere og beholde de innstillingene? 

hensmichr
hensmichrInnlegg: 378
20.06.15 21:57

For ordens skyld så sakser jeg inn et svar fra en annen vgdebattant med IT-kompetanse:

"Nå har jeg gjort mitt for å hjelpe deg, virker det ikke så send en e-post til mod. Du finner en link nederst på siden."

Takk for sist.

GARDSDATTRA
20.06.15 23:05
hensmichr: For ordens skyld så sakser jeg inn et svar fra en annen vgdebattant med IT-kompetanse:
"Nå har jeg gjort mitt for å hjelpe deg, virker det ikke så send en e-post til mod. Du finner en link nederst på siden."
Takk for sist.

Jeg har for lengst ordna mitt problem, det har ikke du ...

hensmichr
hensmichrInnlegg: 378
21.06.15 01:05

Hvis du av en eller annen grunn har bestemt deg for at det skal tøyses med profilen min så kan jeg garantere deg at du har valgt feil offer.

Her er ett eksempel:

Har ikke jeg sett deg før et sted? Er ganske sikker på at Knut Lystad lagde et portrettintervju av deg i "Press". https://tv.nrk.no/serie/press#t=3m14s

Du trodde kanskje du skulle slippe unna med at du låste broren din inne i potetkjelleren i 40 år, du? Glem det! Man glemmer ikke folk i potetkjellere i 40 år!

(Innlegget ble redigert 21.06.15 01:06)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg