Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hjelp - Windows pc vil ikke slå seg på

NYTT TEMA
hbe
hbeInnlegg: 5
09.06.15 20:34

Hver gang jeg slår på pcen min (windows 7) kommer det en melding opp å velge mellom: Sikkernodus, siste fungerende konfigurasjon. Start windows på vanlig måte osv.

uansett hvilken av disse jeg trykker på, går det videre noen sekunder -stopper opp, og så startes maskinen opp på nytt! Slik fortsetter det igjen og igjen!

det står også en melding over : windows vil ikke startes. en maskin- eller programvareendring er utført og kan være årsaken.

deretter står det at jeg skal sette inn innstallasjonsdisk for windows og starte maskinen på nytt.

Men ingenting skjer da jeg setter inn denne disken!?

(Innlegget ble redigert 09.06.15 20:34)

joaruls_1
joaruls_1Innlegg: 4755
09.06.15 22:13

Kan hende du må tvinge PC-en til å boote fra installasjonsdisken. Mulig PC-en er satt til å boote fra harddisken som standard.

Kan høres ut som du har noen viktige oppstartsfiler som har blitt skadet. Med installasjons-plata for W7 kan du evt prøve å reparere Windows. Alternativt må du reinstallere Windows. En ren installasjon medfører at alle bilder, dokumenter og andre filer blir borte, så da må du ta backup først. Etter reinstallasjon må du inn med drivere og programvare, så dette er en større jobb. Det er ikke noe hvem som helst bør sette i gang med, uten å kjenne konsekvensene.

Torotto
TorottoInnlegg: 11943
09.06.15 22:34
hbe: Men ingenting skjer da jeg setter inn denne disken!?

Gå inn i Bios under booting og gå fram til boot rekefølge og sett DVD,CD som valg 1. 

knutset
knutsetInnlegg: 4874
09.06.15 23:41
Torotto: Gå inn i Bios under booting og gå fram til boot rekefølge og sett DVD,CD som valg 1.

Er usikker her, men hvis mulig så kan det hende du finner alternativ gjenoppretting etter å ha bootet opp med cd, velg avansert og velg et tidspunkt som du er sikker på at alt virket. Har jeg rett ang gjenoppretting så blir dette en enkel sak istedenfor ny installasjon. Reparere er også greit. Uansett lykke til 

hbe
hbeInnlegg: 5
10.06.15 12:10

Tusen takk for hjelp, dere! 

Da er maskinen på igjen som normalt! Alt er riktignok slettet, men jeg har back-up av det viktigste! 

Men her er enda et problem:

Da jeg skal koble meg på wifi så kommer ikke  nettveket opp! Det kommer bare melding om å oppdatere drivere(?) 

Hva gjør jeg med dette? Lenkene fungerer ikke ettersom jeg ikke har internett nå! 

Bitterman
BittermanInnlegg: 1153
10.06.15 16:05

Hvis du har disken med drivere som fulgte med maskina kan du bruke den til å installere driveren for trådløst nettverkskort.

Ev. må du finne ut hva slags kort du har og få en eller annen med nett til å laste ned driver til deg.

petterG
petterGInnlegg: 9367
10.06.15 17:07
hbe: Lenkene fungerer ikke ettersom jeg ikke har internett nå!

Hva med kabel?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg