Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Nettopp Bygd Pc, men vil ikke virke som den skal.

NYTT TEMA
sebastianberggreen
sebastianberggreenInnlegg: 2
10.06.15 22:30

Jeg har nettopp bygget en ny pc med noen venner som kan kalle seg datanerder noe som jeg halveis er. Kan ikke alt. De har bygget pc'er før som har fungert. Vi bygget pcen og alt så ganske greit ut. Jeg fikk brukt den og det virket bra, men neste dag så fungerte den plutselig mye dårligere. Der jeg hadde spilt et spill dagen før med 60 Fps og neste dag droppa helt til 5 fps. Jeg og vennene mine har prøvd alt vi kan for å se om hva som er galt.

Vi hadde prøvd å overclocke men vi satte det tilbake etter dette skjedde.

Jeg har også et program som følgte med graffikk kortet som leser specsa mine og setter innstillingene på spill automatisk på det den vet hva pcen skal tåle, bortsett fra at pc'en ikke gjør det

Specs:

Gigabyte Windforce gtx 960

Z97X-Gaming 7 Gigabyte Motherboard

Intel 7 4790K quad core Devils canyon

Corsair 600 W

HyperX Fury 2X4 Gb Ram

Kingston 120 SSD

Seagate 1TB HDD

Windows 8.1

(Innlegget ble redigert 10.06.15 22:33)

Northridge
NorthridgeInnlegg: 3696
11.06.15 18:10

Det kan skyldes mye. Siden dette er en helt ny maskin, så ville jeg gjort det enkelt. Legg inn Windows på nytt. 

Torotto
TorottoInnlegg: 11893
11.06.15 21:16
sebastianberggreen: Jeg fikk brukt den og det virket bra, men neste dag så fungerte den plutselig mye dårligere. Der jeg hadde spilt et spill dagen før med 60 Fps og neste dag droppa helt til 5 fps. Jeg og vennene mine har prøvd alt vi kan for å se om hva som er galt.

Sjekk BIOS innstillinger  vedrørende Grafikk kort.  Disable CPU grafikk.

Se i manual under 2-0  side 57. 

(Innlegget ble redigert 11.06.15 21:18)

Topguy
TopguyInnlegg: 7155
11.06.15 22:54

Bruk CPU-Z  og sjekk core temperaturene på CPU under last.

Regner med at gigabyte-programmet kan overvåke temperatur på GPU.

silas
silasInnlegg: 19058
11.06.15 22:57
sebastianberggreen: 60 Fps og neste dag droppa helt til 5 fps. Jeg og vennene mine har prøvd alt vi kan for å se om hva som er galt.

Problemet ligger i GPUen og jeg er nesten helt sikker på at det er et driverproblem. Hvis det er slik at det fungerer greit ved oppstart og gradivis blir dårlig, så kan du ha et temperaturproblem. Sjekk om PCI express mode er satt til gen2.

(Innlegget ble redigert 11.06.15 23:01)

sebastianberggreen
sebastianberggreenInnlegg: 2
12.06.15 14:54

Jeg skjekka på biosen og disabla CPUEN og det funka Tusen takk :D

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg