Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Trådløs internettdriver disabled

NYTT TEMA
FishingMoby
FishingMobyInnlegg: 3954
13.06.15 15:35

Hei,

Når jeg bruker mye av prosessorkapasiteten på laptopen min blir jeg koblet fra internett og hele programmet hvor jeg kobler meg til trådløst internett forsvinner. Jeg tror wireless network adapter blir disabled og det går ikke ann å enable før jeg har restartet laptopen. 

Noen som vet om fix for dette?

Takk for evt hjelp. 

Torotto
TorottoInnlegg: 11645
13.06.15 16:00
FishingMoby: Noen som vet om fix for dette?

Det skal du kunne sette i Power Options.

Se her

Under Wireless adapter settings

FishingMoby
16.06.15 03:04
Torotto: Det skal du kunne sette i Power Options.

Der står det bare "Power Saving Mode" så kan jeg velge mellom maximum performance og maximum power saving.

Under Wireless adapter settings altså.

(Innlegget ble redigert 16.06.15 03:05)

FishingMoby
16.06.15 03:34

Etter mye googling har jeg kommet frem til at problemet kanskje er at pc'n ikke får nok strøm når jeg kjører tunge programmer og dermed blir ikke det trådløse nettverkskortet prioritert og får strømkutt. Jeg har ikke batteri i laptopen fordi det funker ikke lenger. 

Nytt batteri er på vei i posten, så krysser balla for at det fikser problemet. 

(Innlegget ble redigert 16.06.15 03:35)

petterG
petterGInnlegg: 9297
16.06.15 12:18
FishingMoby: Etter mye googling har jeg kommet frem til at problemet kanskje er at pc'n ikke får nok strøm når jeg kjører tunge programmer og dermed blir ikke det trådløse nettverkskortet prioritert og får strømkutt. Jeg har ikke batteri i laptopen fordi det funker ikke lenger. 
Nytt batteri er på vei i posten, så krysser balla for at det fikser problemet.

Den teorien høres egentlig ganske ulogisk ut... Det du sier er jo egentlig at PC'n får mer strøm når strømmen går via batteriet? Det omvendte ville jo være mere logisk...

Torotto
16.06.15 12:41
FishingMoby: maximum performance

Da velger du:  maximum performance

Det betyr at kortet ikke går i hvilemodus. 

FishingMoby
16.06.15 18:47

Ja høres gjerne ulogisk ut men leste det og tenkte det var noe jeg kunne håpe på. alle innstillinger er endret til at det trådløse nettverkskortet ikke skalslå seg av, men det gjør det fortsatt.

Torotto
16.06.15 19:39
FishingMoby: Ja høres gjerne ulogisk ut men leste det og tenkte det var noe jeg kunne håpe på. alle innstillinger er endret til at det trådløse nettverkskortet ikke skalslå seg av, men det gjør det fortsatt.

Men da er det ikke strømstyringen som er årsaken. Da må det være noe annet. 

Hvis du går litt lengre ned i meny, så har du også strømstyring for CPU og vifte på denne ( win 7) 

Sjekk om den står på 100 ved full ytelse. 

For denne fyren har det tydeligvis hjulpet for - 

The wifi was on medium power saving and I turned it to maximum performance, it hasn't turned off since so I believe that fixed it thank you.

FishingMoby
16.06.15 20:58
Torotto: Hvis du går litt lengre ned i meny, så har du også strømstyring for CPU og vifte på denne ( win 7)

Den står på 100%. 

Er det vits å endre på PCI Express? Den står på Off, mens Intel Graphics Power plan står på maximum performance. 

Torotto
16.06.15 21:27
FishingMoby: Er det vits å endre på PCI Express? Den står på Off, mens Intel Graphics Power plan står på maximum performance.

Spørsmålet er om du har ett PCI Ekspress kort i maskinen. 

FishingMoby
17.06.15 00:45
Torotto: Spørsmålet er om du har ett PCI Ekspress kort i maskinen.

Sikkert ikke.

FishingMoby
26.06.15 00:10

Nå slår nettverket seg av når som helst, kan skje med en gang jeg skrur på laptopen. Når jeg troubleshooter er beskjeden "trouble with wireless network adapter". Av og til klarer troubleshooteren å fikse problemet. 

Noen med tips til hva som kan gjøres? 

FishingMoby
27.06.15 01:15

Fikk fikset ved å lime inn hardware ID i google og laste ned det som popper opp i google:)

FishingMoby
28.06.15 23:26

Det var bare midlertidig, nå står det at jeg på "reinsert your wireless network adapter", så får jeg av å til nett tilbake når jeg troubleshooter. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg