Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tv signal via tvkabel

NYTT TEMA
Tassen83
Tassen83Innlegg: 5
22.06.15 21:22

Hei!

Lurer på om noen kan hjelpe.Har flyttet,og her kan jeg få tv signal gjennom en Hvitboks i veggen.Alltså gjennom en kabel.Putter den i tven tven,å prøver og søke.Tven er en Samsung HD ready som har blant annet støtte for Hdmi kabel så den er ikke så veldig gammel.Men poenge,når jeg skal søke etter kanaler får jeg kun søkt etter analoge og ikke digitale.De andre som bor her får dette valget men ikke meg.Hva gjør jeg?Er det mulig å kjøpe noe til TVen som kan hjelpe meg.

Bitterman
BittermanInnlegg: 1151
23.06.15 11:12

Har du vurdert å ringe selskapet som leverer KabelTV i gården?

hillebillys
hillebillysInnlegg: 9141
23.06.15 19:36

Normalt sett så er det analoge kanaler i coax uttaket på veggen.
Selv om det finnes enkelte steder som også har digitale kanaler der.

Men aller fleste digitale går vel via en boks som du setter mellom vegg og tv.

Men denne informasjonen burde stå i informasjonen fra borettslaget som du fikk ved innflytting, event borettslaget sin info side. (eller oppslag om det er oldtids styrefolk)

Eller som Bittermann skriver. bare ring kabelselskapet...

cbx750f85
cbx750f85Innlegg: 2812
23.06.15 22:09

Gode tips å ringe kabelselskapet ja... ;-)

Men også: har TV-en din digital dekoder?  I tilfelle må du skaffe CAM kort, og om dette også er på plass må du ha programkort fra..... kabelselkapet... 

Om det ikke er digital dekoder i TV-en må du ha en egen dekoderboks. Enten med eller uten harddisk. Jeg ville anbefalt en dekoderboks med harddisk uansett. Grusomt kjekk sak.. :-D

Tassen83
Tassen83Innlegg: 5
23.06.15 22:48

Tusen takk for alle svar!Har ringt selskapet og alt er ok.Så konklusjonen er at det er tven min.Så jeg har kjøpt meg en digital dekoder boks så håper det hjelper meg

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg