Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Fra MacBook Pro til ekstern harddisk

NYTT TEMA
annmag
annmagInnlegg: 7261
12.11.16 18:15

(Etter 20 år som windowsbruker har jeg....dessverre...byttet over til mac....og sliter med å få ting til å funke....maskinene går snart ut av vinduet her....sammen med telefonen).

Jeg vil overføre bildene mine fra MacBook Pro til iMac via en ekstern harddisk.

Jeg har akkurat kjøpt en seagate ekstern harddisk, slik at den er helt tom.

Jeg får (seff) ikke dratt filene over fra maskinen til harddisken.....fordi den ikke er formatert for mac + at det sikkert skal gjøres på en annen måte enn å dra mappene over...men den måten vet jeg ikke noe om.

Kan noen vennligst forklare meg hvordan jeg gjør dette step by step?  Jeg har googlet, men enten så skjønner jeg det ikke, eller så gjør jeg noe feil.

Håper noen har tid til å forklare meg med teskje-metoden hvordan jeg skal gjøre det. (Det hjelper ikke med linker, for jeg er tydeligvis så tjukk i hodet at jeg ikke forstår dette).

annmag
12.11.16 18:48

Ser nå at formatet på harddisken er NTFS....så da må jeg finne ut hvordan jeg formaterer slik at jeg kan bruke den for mac.

Bildene jeg vil overføre ligger i "Bilder" ikke i iPhoto.

(Innlegget ble redigert 12.11.16 18:50)

annmag
12.11.16 19:05

Ser ut som om jeg har fått til å formatere den eksterne harddisken nå iallefall.

annmag
12.11.16 19:19

Har fått til overføring nå.

*Problem løst*

Torotto
TorottoInnlegg: 11713
13.11.16 22:12
annmag: Ser nå at formatet på harddisken er NTFS....så da må jeg finne ut hvordan jeg formaterer slik at jeg kan bruke den for mac.

Nyttige tips vedrørende Mac og Ntfs 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg