Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Norton må installeres på nytt??

NYTT TEMA
KapteinMark
KapteinMarkInnlegg: 2466
13.11.16 12:45

Har en slektning som jeg hjelper med enkelt pc-vedlikehold.

I løpet av det siste året har vedkommende 2 ganger fått beskjed av Norton at pc'en er ubeskyttet og at Norton må avinstalleres og installeres på nytt.

Programmet virker å være delvis avinstallert/deaktivert, og man kan følgelig ikke kjøre update eller lign.

Hva inni hesterompa er det som kan forårsake at et program som Norton må reinstalleres??

Har selv hatt Norton siden tidenes morgen, og aldri opplevd noe lignende.

pusur44017
pusur44017Innlegg: 566
13.11.16 16:35
KapteinMark: Har selv hatt Norton siden tidenes morgen, og aldri opplevd noe lignende.

Norton er ikke noe man bør bruke, benytt deg av sunn fornuft, om du vil, bruk gjerne Avast, det er gratis og gir deg helt grei beskyttelse om du har litt oppi hodet. Jeg sier dette titt og ofte, men jeg har opplevd at Norton lar trojanere ligge dønn i fred, ingen advarsel eller noe.

Mange måter man kan "løse" det med antivirus program, mange som har forslag, bare ikke bruk Norton eller McAfee.

Bare det at Norton plutselig må avinstalleres og installeres igjen, sier noe om programmet...

-pusur 

hillebillys
hillebillysInnlegg: 8749
13.11.16 20:12

Kan værra att Windows Defender ikke er deaktivert.
Slik att du kjører med to antivirusprogrammer.

Noe som ofte gir trøbbel.

Så da må du/han velge om han vil bruke Norton og betale for det.
Eller bruke windows sin egen programvare gratis.

Norton kan avinstaleres, mens defender må deaktiveres.

(Siden du ikke spesifiserer OS så går jeg utifra att det er snakk om nyere Windows) 

KapteinMark
KapteinMarkInnlegg: 2466
14.11.16 17:59

Takk for svar begge to!

Har selv aldri hatt problemer med Norton, men jeg kan ikke nok om det til å gjøre en objektiv vurdering selv.

Skal sjekke det med Windows defender ved første anledning.

hillebillys
hillebillysInnlegg: 8749
14.11.16 20:28
KapteinMark: Har selv aldri hatt problemer med Norton, men jeg kan ikke nok om det til å gjøre en objektiv vurdering selv.

Det er ved bruk av flere antivirusprogrammer samtidig som kan gi problemer.  (Merk KAN gi problemer)

Hva dere ender opp med og bruke er ikke så viktig, bare sjekk at det er kun ett program som benyttes.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg