Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvordan redde en e-post når programmet låses?

NYTT TEMA
Type-R
Type-RInnlegg: 1600
26.11.16 13:58

Hei. Jeg har akkurat skrevet en lang og viktig e-post. Men akkurat i det jeg skulle til og sende den, kom det opp en melding som dessverre kommer fra tid til annen på min tilårskomne pc - et program "svarer ikke". I dette tilfellet var det Windows Live Mail, og e-posten står usendt (jeg har ikke trykket på send-knappen ennå). Jeg tok en screen shot, men den dekker bare litt av innholdet. Og nå står e-posten og jobber. Jeg ser min kladd i bakgrunnen, men får ikke tilgang til den. Jeg er redd at alt forsvinner dersom jeg trykker på oppgavebehandling og avslutt oppgave. Noen som vet om andre måter jeg kan redde e-posten på?

petterG
petterGInnlegg: 9135
27.11.16 10:21

Windows Live Mail har ingen autosave-funksjon, så det du ikke ser er nok tapt...

hillebillys
hillebillysInnlegg: 8705
27.11.16 21:14
petterG: Windows Live Mail har ingen autosave-funksjon, så det du ikke ser er nok tapt...

Er du sikker, sjekka nå. og min har en "kladd" mappe.
Ikke hatt behov for den, men havner ikke mail der om det blir avbrutt før den blir sendt?

edit: Sorry, det er W10 mail appen jeg har. Det er vel  ikke helt det samma

(Innlegget ble redigert 27.11.16 21:15)

TomPadang
TomPadangInnlegg: 13113
28.11.16 07:15

Det er lurt å kladde lange eposter i tekstbehandling og lagre dem.  Så kopierer man bare inn i epost.  Da mister man ikke noe, om noe går galt.

Selv bruker jeg Mozilla Thunderbird.  Det finnes eget backup-program som man kan kjøre for å sikre eposter.

petterG
28.11.16 10:13

I Outlook har det blitt en vane å trykke Ctrl-S med jevne mellomrom når jeg skriver lange mailer, da har man alltid mesteparten lagret hvis noe skulle skje.

Mr.Daddycool
Mr.DaddycoolInnlegg: 4293
29.11.16 21:37
petterG: I Outlook har det blitt en vane å trykke Ctrl-S med jevne mellomrom når jeg skriver lange mailer, da har man alltid mesteparten lagret hvis noe skulle skje.

Skriv lange avhandlinger i tekstbehandlingsprogram og legg det ved som et vedlegg i eposten, eller bare klipp teksten og lim den inn i eposten. Hvor vanskelig skal man gjøre noe så enkelt :)

petterG
29.11.16 21:51
Mr.Daddycool: Skriv lange avhandlinger i tekstbehandlingsprogram og legg det ved som et vedlegg i eposten, eller bare klipp teksten og lim den inn i eposten. Hvor vanskelig skal man gjøre noe så enkelt

Ja si det, men hvorfor skrive, klippe og lime når man kan skrive og lagre drafts direkte i Outlook? Word kan også som kjent krasje...

Type-R
Type-RInnlegg: 1600
05.12.16 22:41

Takk for gode tips og innspill. Jeg måtte nok bite i det sure eplet og se e-posten gå tapt.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg