Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Excel VBA og makro for å sende epost med vedlegg

NYTT TEMA
Wigarth
WigarthInnlegg: 48
30.11.16 12:58

Hei!

 

Jeg prøver å lage en makro som eksporterer den aktuelle arbeidsboken som en pdf-fil. Denne pdf filen skal videre sendes som ett vedlegg i en mail ved hjelp av outlook til flere personer. (En fil - Flere mottakere)

Jeg får til makroen for å lage en pdf fil med de rette arkene. Men for å sende den aktuelle filen automatisk via epost stopper det opp.

På en annen side får jeg til å sende filen via epost som en excel fil, men da uten å konvertere den som pdf.

Noen som kan gi ett forslag til en kode? Gjerne en som sletter pdf filen etter den er sendt også

Jeg har forsøkt følgende skript:

Sub sendepost()
ChDir “H:\\Desktop”
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:= _
“H:\Desktop\uke47.pdf”, OpenAfterPublish:=False

Dim OutLookApp As Object
Dim OutLookMailItem As Object
Dim myAttachments As Object

Set OutLookApp = CreateObject(“Outlook.application”)
Set OutLookMailItem = OutLookApp.CreateItem(0)
Set myAttachments = OutLookMailItem.Attachments

With OutLookMailItem
.To = “meg@epost.no”
.Subject = “Data”
.Body = “Listen er lagt ved i PDF format.”
myAttachments.Add “H:\Desktop\uke47.pdf”
.send
End With

Set OutLookMailItem = Nothing
Set OutLookApp = Nothing

End Sub

 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg