Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Innholdsfortegnelse i Word

NYTT TEMA
Datadusten
DatadustenInnlegg: 4
02.12.16 11:59

Hei!
Når jeg ber Word om å opprette innholdsfortegnelse lager den en helt tilfeldig liste hvor mange av overskriftene mangler. Alle overskriftene er markert med overskrifter av ulik rang. Hva gjør jeg galt? 

Jeg blir veldig glad for hjelp! 
Vennlig hilsen datadusten 

Jallaskar
JallaskarInnlegg: 6210
02.12.16 12:02

Innholdsfortegnelsen blir vel opprettet ut fra stilen du har valgt til overskriftene. Sjekk hvilken stil du har benyttet til overskriftene (Overskrift 1, Overskrift 2 osv)

Edit: ser nå at du sier du har gjort dette. Men det fungerer i alle fall hos meg så lenge jeg har satt stilen i overskriftene riktig.

(Innlegget ble redigert 02.12.16 12:06)

Datadusten
02.12.16 12:16

Hei Jallaskar!
Takk for raskt svar :)
Jeg har brukt stilene som seg hør og bør, men innholdsfortegnelsen bare overser enkelte av dem. Den skriver 
1.0
 1.4
2.0
 osv...1.1, 1.2 og 1.3 mangler. Og sånn er det gjennomgående uten system i 6 kapitler. Veldig rart?

Datadusten
02.12.16 12:18

...noen steder tar innholdsfortegnelsen også med seg et helt avsnitt av teksten under overskriften selv om denne teksten er i "normal".

return_of_drakkar
return_of_drakkarInnlegg: 12529
02.12.16 20:00
Datadusten: ...noen steder tar innholdsfortegnelsen også med seg et helt avsnitt av teksten under overskriften selv om denne teksten er i "normal".

Jeg har ofte opplevd det samme.

Prøv:
- sett overskriften til Normal skrift
- oppdater innholdortegnelen
- merk av den aktuelle overskriften som overskrift på nytt
- oppdater innholdfortegnelsen på nytt

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg