Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Ny bærbar pc

NYTT TEMA
izi4ever
izi4everInnlegg: 1842
02.12.16 12:58

Jeg skal kjøpe en ny bærbar ettersom min gamle macbook pro snart tar kvelden. Har et lite dilemma foran meg nå. Jeg har et budsjett på 15k men den nye macbook pro som jeg venta på er over det budsjettet. Jeg kan strekke meg dit men jeg lurer på om det er verdt det? Jeg har hatt mac hele livet og hadde preferert mac over windows, men ettersom jeg har samsung mobil ødelegger de nye portene på den nye macbook pro deler av brukervenneligheten for meg. Men spørsmålet mitt da blir hvilken windows pc er like bra i kvalitet? Har sett på Lenovo yoga 910 og Asus sin Zenbook, men de er ikke like tiltrekkende. Asus sin er ekstraordinær lett og liten, mens lenovoen ser bedre ut men er usikker på om pcen er bra. Takker for tips

Speciale
SpecialeInnlegg: 4601
02.12.16 14:02
izi4ever: over det budsjettet. Jeg kan strekke meg dit men jeg lurer på om det er verdt det? Jeg har hatt mac hele livet og hadde preferert mac over windows, men ettersom jeg har samsung mobil ødelegger de nye portene på den nye macbook pro deler av brukervenneligheten for meg.

Hvorfor ødelegger Thunderbolt 3 din brukervennlighet? Thunderbolt 3 er da dønn lik USB-C, 100% kompatibel og man kan enkelt bruke en slik kabel som dette om man har en telefon som har Micro-USB.

Om det er verdt å strekke seg drøyt 10k til for å få den nye. Vel, det kommer helt an på bruken din. Har du dyre programmer som kun er å få på mac, så vil det sannsynligvis lønne seg. Er du derimot en som har en sånn maskin uten å bruke den annet enn privat, så ville jeg aldri verden ha brent av så mye penger på en MacBook Pro.

Men spørsmålet er igjen bruken. Hvor mye kraft trenger du? Eller er design viktigst?

izi4ever
izi4everInnlegg: 1842
02.12.16 15:32
Speciale: Hvorfor ødelegger Thunderbolt 3 din brukervennlighet? Thunderbolt 3 er da dønn lik USB-C, 100% kompatibel og man kan enkelt bruke en slik kabel som dette om man har en telefon som har Micro-USB. Om det er verdt å strekke seg drøyt 10k til for å få den nye. Vel, det kommer helt an på bruken din. Har du dyre programmer som kun er å få på mac, så vil det sannsynligvis lønne seg. Er du derimot en som har en sånn maskin uten å bruke den annet enn privat, så ville jeg aldri verden ha brent av så mye penger på en MacBook Pro. Men spørsmålet er igjen bruken. Hvor mye kraft trenger du? Eller er design viktigst?

Tenkte på at jeg må kjøpe adapter for å koble til mobil og andre apperater til macen. 

Pc-en skal være mye i bruk ettersom jeg gjør alt på den. Skole, jobb og generelt bruk. Så jeg kan strekke med fra 15k til 18k for den billigeste versjonen med touchbar. Jeg vil helst ha 13' skjerm ettersom det er den jeg har nå. 

Problemet jeg ser nå er at windows pcer gir deg mer for penga men jeg er vant til mac sitt operativsystem. 

Jeg er ute etter en bra kombinasjon av design og kraft. Som man kan være fornøyd med og som kan arbeide like bra 4-5 år senere. 

rosmebraad
rosmebraadInnlegg: 34241
03.12.16 23:49

Jeg er også interessert i hva som er bra PC og ikke minst hva som er stødig OS for tekstbehandling og nettsurfing.

Win10 oppleves dessverre som meget tregt og uoversiktlig slik jeg har det nå. (Velfungerende XP hadde vært mye bedre.)

Mikey666
Mikey666Innlegg: 487
04.12.16 18:56
izi4ever: Pc-en skal være mye i bruk ettersom jeg gjør alt på den. Skole, jobb og generelt bruk. Så jeg kan strekke med fra 15k til 18k for den billigeste versjonen med touchbar. Jeg vil helst ha 13' skjerm ettersom det er den jeg har nå.

Hadde det ikke vært for at den med touchbar er noe sterkere så forstår jeg absolutt ikke hvorfor du skulle hatt den med touchbar. Det er kun en gimmick kun et fåtalls mennesker faktisk vil bruke. 

Ellers så er jeg enig med deg. Innslagspunktet for Mac er blitt helt hinsides. Håper at min nåværende fortsatt kan vare en stund til. Etter 3 år så fungerer den fortsatt som om den var helt ny.

gamecrazy
gamecrazyInnlegg: 2127
05.12.16 17:05

Du kan kjøpe 3 windows pcer for samme pris.Hva med denne:

https://www.komplett.no/product/895012/pc-nettbrett/pc-baerbar/alle-pc-er/asus-x556ur-156-hd-matt#

Tror vel kanskje at du får mer for pengene med pc?

Hva med denne?    :

https://www.komplett.no/product/898898/pc-nettbrett/pc-baerbar/2-i-1-pc/lenovo-yoga-910-139-fhd-touch-soelv#

Mac er sikkert bra,men jeg sammenligner med Rolls Royce og Bentley.

Hvorfor vil du bruke 3 mill på en Rolls når du får en Bentley fra 2014 til 1,5?

Har bare eid en mac i år 2005 eller noe,var dum å solgte den.Men prisen er alt for høy,og programvareutvalget er lite og dyrt.

Men jobber du innen media,TV,Film er journalist som bruker mye bilder og jobben betaler kan du bruke 20 lapper og får en ny RR.

Er du en glad og flink amatør med enkelt digitalkamera eller mobil,bruk pengene på en PC.

Har sikkert eid 19 pcer og 1 mac.Meget fornøyd ,siden prisen er fornuftig om man får kjøpt veldig mye brukt.

fargerik
fargerikInnlegg: 40776
29.01.17 11:07

Jeg ble nødt til å kjøpe ny laptop på tampen av året, og etter å ha kikket litt rundt endte jeg opp med denne:

Dell Inspirion

Foretrekker en liten maskin, siden jeg stort sett har den med på reiser, derfor liten maskin som ikke tar mye plass i veska. Hadde jeg ikke trengt å dra den med så mye rundt, ville jeg nok kjøpt en med litt større skjerm.

Hadde fleree valg mellom prossessor, og valgte i5, fikk stappa inn max. ram og fikk skiftet ut HD med en flash-type.

Kjekt med dobbelfunksjon, at den kan brettes rundt og bli et slags nettbrett f. eks. i et trangt buss-sete eller på flyet, og berøringsskjerm syns jeg også funker bra. Fabelaktig med lys i tastene!!

Rask og god maskin, og god skjerm og kort. Kan multitaske.

Jeg er veldig fornøyd så langt. Jeg spiller ingen spill som krever mye av maskinen, men den er testet og funker, sier ungdommene. Da koblet de den til en stor monitor.

Kom på ca. 7000 kroner. Kampanje i Fortune Town IT-Mall i Bangkok.

(Innlegget ble redigert 29.01.17 11:19)

Klikk for å gå tilbake til toppen