Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Mac-tastaturet har sluttet å funke

NYTT TEMA
Gorbers
GorbersInnlegg: 125
08.12.16 22:45

Har en Macbook Air og tastaturet sluttet å fungere bokstavelig talt over natta. Jeg får tastene til å funke i sikkerhetsmodus, men har dere noen tips til hvordan jeg kan fikse det i vanlig modus også? 

hillebillys
hillebillysInnlegg: 9193
10.12.16 23:05

Funker det i sikkermodus men ikke vanlig så er det ett program eller usb port som kødder til.

Fin og fjern det programmet.

Eller se om det er noe med usb porten. Jeg tar det forgitt att osx kan disable tastaturet når usb tast er tilkoblet, eller maskinen trur det er tilkoblet. Om innstillingene er satt til att det skal skje.

Dermed så kan mye skit i en usb port faktisk kødde til litt. Regner jo med att du som folk flest har maskinen over alt, inkludert oppi senga...

Men vanligste når ting funker i sikkermodus, men ikke til vanlig. Er program eller driver som skaper tullet. Inkludert virus og trojaner +++   Men påstanden er att slikt ikke finnes til osx. Så da er det en endring du har gjort ;)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg