Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Bluescreen-hjelp

NYTT TEMA
Johnsli
JohnsliInnlegg: 13408
05.01.17 20:41

Har den siste tida vært plaget av at PCen restartes. Har notert ned feilen som kommer opp og der står det "system thread exception not handled". Nå har jeg googlet en del, sett videoer av hvordan man løser problemet. Første forsøk gikk ikke, da prøvde jeg å avinstallere skjermkort. Dette skjermkort ligger nå inne igjen på systemet ser jeg (mulig det kommer tilbake automatisk, for PC funker kanskje ikke skikkelig uten?).

Nå har jeg sett en video som foreslår at man laster ned skjermkort hos NVIDIA først, og så avinstallerer det gamle. Jeg har nå et par utfordringer vedrørende dette. Det skjermkortet som ligger inne nå heter NVIDIA GeForce GT 420M. Jeg går på nvidia sine hjemmesider, og får da to valg. Det ene er å velge driver selv. Må jeg velge samme driver som jeg har nå? Eller vil ikke det løse problemet (iom at det er denne som tilsynelatende skaper problem)? Hva annet skal jeg evt. velge? Jeg har prøvd å la NVIDIA søke automatisk, men da får jeg beskjed om å installere JAVA. Noe jeg har gjort, men fortsatt får jeg den meldingen.

Evt. andre triks for å løse problemet?

Windows 10 og Packard Bell om det skulle ha noe å si.

(Innlegget ble redigert 05.01.17 20:47)

Johnsli
JohnsliInnlegg: 13408
06.01.17 05:49

Lurer på om jeg fikk det til. Lastet ned en i 400M-serien, og avinstallerte. Nå får jeg meldinger om at det finnes oppdateringer, men det er det vel sikkert lurt å vente med å laste ned antar jeg.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg